- jó ár érték arány
- kiegyensúlyozott felszerelés semmi se lóg ki nagyon az összképből
- tökéletesen beállítva érkezik, csak a kerekeket és a kormányt kell felrakni
- a geometriája jó mászáshoz, meredeken se emelgeti az orrát
- használat közben könnyebnek érződik a valódi súlyánál
- folyamatosan fejlesztik a vázakat, a 2014-es kapott egy plusz merevítést a hátsó papucsnál, ami a 2013-as modellen még nem volt
- nem press fit-es középrész így a kattogástól és a váz kinyúlásától nem kell tartani
- adnak teleszkóp pumpát és szerszámkészletet a bringához
- nehéz kerékszett
- a CrossOne kereket partalan szívás tubeless-re alakítani és ha egyszer elengedi a levegőt, akkor ugyanolyan nehéz újra felfújni mint elsőre volt.
- 2014-ben még Avid fékekkel volt szerelve nem Shimanoval
- a konfigon semmit sem hajlandó változtatni a Canyon hiába kéri az ember
- nehezen követhető, hogy mikor fogja megkapni az ember a bicajt ha épp nincs készleten, a megadott várható szállítást nem tudták tartani és erről nem értesítettek
- a vételárhoz jön a szállítás és a doboz felára
A geometriája inkább a mászást támogatja, meredekebb lejtőkön eléggé be kell ülni a nyereg mögé, hogy ne emelgesse a hátulját. De ettől eltekintve nagyon haladós bringa síkon és hegyen egyaránt. 2.1 es gumi mellett elég sok sárférőhely van és mivel anodizált a váz a sár/kövek nem kezdik ki a festését plusz gyárilag a kényes pontok védőmatricával vannak ellátva.
A 182cm-hez a kalkulátor az M-es vázat adta ki, de a nyeregcsövet majdnem teljesen kihúzva kell használnom ami nekem nem probléma mert én azt szeretem ha inkább kisebb a váz. De azért célszerű észben tartani hogy montiknál inkább kisebb vázat ajánl a kalkulátoruk.
Eddig a fékeket, kormányt és a nyerget cseréltem le és a kerékszett lesz a következő tétel ott elég sokat lehet faragni a forgó tömegből.