Cube LTD SL 29 mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév:
    2016
    (frissítve: 2016.02.)
  • Listaár: 489.990 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

troni avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Összességében egy jól összerakott kerékpár, megfelelő ár-érték aránnyal. Persze van még mit fejleszteni rajta. Igazán elférne valami könnyű gumi a gyári dögnehéz drótperemesek helyett, meg ha már minden xt a hajtásban, lehetne a sor és a lánc is az.

 

Hátrány

Ami megdöbbentő volt számomra, hogy a tapared vázba egy normál egyenes villát kókányoltak bele, persze megfelelő kónusszal. Erre csak az első szétszedéskor derült fény. Akkor meg mi értelme, ha csak részben jön meg a taparedtől várt merevség? Nem volt megfelelő villa a gyárban?

Erre ajánlom

Túrázni, kirándulni jó masszív, igényes szerkezet. 

6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

HIGGINS avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
  • Ha nem karbon vázas 29-est keresel, akkor ennél nincs feljebb és ez a bringa ár-értékben tökéletes!
  • Fox villát különösképp kiemelném, de az egész bringa minőségi cuccokból van összerakva!
  • Vázgeometria: nagyon el van találva! Több 29-est volt szerencsém kipróbálni, biztos meg lehet szokni őket, de elsőre nem voltak kényelmesek. Ez a bringa teljesen olyan, mintha egy 26-oson ülnél, de mégis ott vannak alattad a nagyobb kerekek! A széles kormánnyal együtt pedig olyan mintha egy tankon ülnél!
Hátrány
  • Pedál kuka...
  • Nyereg: Egy ideig mentem vele, kőkemény, de meg lehet szokni. Viszont egyszer feültem a régi bringámra és utána lecseréltem.
Tapasztalat

Én csak a Fox Float CTD villa miatt vettem meg ezt.a bringát és a kitűnő csillapítás mellett azt tapasztaltam, hogy ez a bringa mászásra lett tervezve. Persze lejtmenetben is tökéletes és stabil, ahogy a 29-esektől megszokhattuk, de most olyan helyeken megyek felfelé óriási kiálló köveken, ahol eddig elképzelhetetlen volt. Annak ellenére, hogy 29-es, "pehely" súlya van, így számomra egy teljesen új szintre emelte a kerékpáros élményt és még nagyobb függővé váltam (amit persdze nem bánok).

Erre ajánlom

Azt gondolom, hogy ha kiadsz ennyit egy bringáért, akkor ne városba tekergessél vele, persze arra is tökéletes és nem mellesleg vagány, de ez arra való, hogy megmászd vele a hegyeket és utána leszáguldj róluk! :-)

19 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Knight_ avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Jó ár-érték arány annak ellenére, hogy neves bajor márka.
  • Az anodizált felület nagyon bírja a strapát és jól is néz ki.
  • Ebben a kategóriában már nem kell kompromisszumokat kötnünk a minőség terén, de azért még nem fizettetnek ki velünk százezreket pár száz gramm előnyért.
  • Sok naprakész megoldás van rajta, például: PM féknyergek, Közvetlen felfogatású váltók (elöl is), 3x10 sebességes rendszer, átmenőtengelyes integrált csapágyas hajtómű és kormány, 1,5"-os tapered fejcső.
Hátrány
  • A pedál nem sok mindenre jó és a markolat sem az igazi.
  • A nyereg elmegy, de hosszabb túrákon (>30km) nekem egy kicsit kényelmetlen.
  • Az agyakból is jobb lett volna átmenőtengelyes és kicsit jobb tömítettségű.
  • Hátul IS lyukak + PM adapter helyett szebb megoldás lenne a közvetlen PM konzol.
  • Nekem szimpatikusabb a belső váltóbovden-vezetés, de így legalább könnyebb szerelni.
  • Néha azért jól jönne egy kormányra szerelt vezérlő a teleszkóphoz, de sajnos a külön megvásárolható átalakító szett aranyárban van.
  • Ugyan inkább csak esztétika, de szerintem a teleszkóp nem anodizált bevonatot kapott és a matricái sem olyan minőségiek, mint a vázon lévő grafika (bár eddig még jól bírta).
Tapasztalat

Régóta biciklizem hobbiból és a napi közlekedést is azzal oldom meg ha tudom, de ez az első komoly kerékpárom. Szinte "vakon" vettem meg a biciklit, előtte nem is ültem 29"-os MTB-n. Szerencsére nem fürödtem be vele. Végre egy komoly gép, ami nem akar szétesni alattam és  méreteiben is hozzám való. Az "LTD előtti" időkben volt, hogy hónapokig nem bicikliztem mert kényelmesebb volt kocsiba szállni és nem hiányzott a tekerés sem. Most viszont pár nap kihagyás után már elfog a vágyakozás. Élmény menni ezzel az MTB-vel. Sokkal bevállalósabb is lettem, mert végre fog a fék, dolgozik a teleszkóp és a nagy kerekek is segítenek. Persze a kisebb össztömeg és a  finomabb áttételezés sem hátrány. Szerintem ez az a kategória, ahol már mindenből elég jót kapunk és nem nagyon lehet belekötni egy alkatrészbe sem. Persze nem kevés pénzbe kerül - én is évekig gyűjtöttem rá - de ha nagyon szeretsz tekerni,az XC bringák állnak hozzád legközelebb és megengedheted magadnak, akkor megéri.

 

  • A váz: A vázgeometria (21"-os vázam van) és a széles kormány nekem nagyon passzol (190cm, 80kg vagyok). Én úgy gondolom, hogy a kerékméretet a vázmérethez érdemes igazítani. a 2014-es kínálatban már 3-féle kerékméretből válogathatunk. A 19"-os vázhoz már talán a 27,5"-os kerék illik jobban, a kisebbekhez pedig a 26"-os a logikusabb választás. A 30,9mm nyeregcsőátmérő elég gyakori méret. Lehet kapni ekkora átmérőjű ejthető csövet is, de a sima gyári Easton cső is minőségi kétcsavaros darab. Előrelátó megoldás a hátsóváltó konzolja, ami nem rögzül menettel a vázhoz így ha letörik, megvédi azt és könnyen cserélhető. A középcsapágy elég magasan van hozzá, hogy bátran kanyarodhassunk a 175mm hajtókarral, vagy akár nagyobbra cseréljük ha kell. A felületkezelés nagyon strapabíró (színezett alumíniumoxidot hordanak fel rá a porfestéshez hasonló eljárással): csapattam már sárban, kavicsban, de még nem találkoztam karcolással a vázon, pedig pl. a hajtókaron már látszik, hogy használtam. A kulacsnak van elég hely (a nyeregvázcsőre is szerelhető egy tartó). Én 750ml-essel használom és könnyedén ki-be pakolható. Ha hosszabb túrára mész és fontosabb a praktikum és a kényelem, akkor akár egy csomagtartóval is "meggyalázható" ez az MTB váz.
    Különbségek a szomszéd vázakhoz képest:
    Az Acid-en (ez az egyel olcsóbb) szabadon fut a nyeregvázcső mögött a váltóbovden és bilincses az átobó. Kicsit talán kevésbé sportos a geometria. Hosszabb a hátsó háromszög, ezért távolabb van a köpeny a nyeregvázcsőtől. Ennek előnye, hogy több hely marad a sárnak és kicsit talán kényelmesebb is lesz így a bicaj. Ugyanakkor a nagyobb tengelytáv miatt romlik a fordulékonyság.
    A Reaction-ben (ez az egyel drágább) már az alsócső belsejében futnak a váltóbovdenek és sehol sincs megszakítva a bovdenház. Kapunk egy plusz merevítést is a nyeregvázcső és a felsőcső találkozásánál viszont cserébe elmaradt a keresztmerevítés a támvilláról. Valószínűleg ez egy könnyebb / merevebb konstrukció. A geometriában viszont csak nüansznyi eltérések vannak szerintem.
  • Teleszkóp: A Fox villa nagyon tud. Sajnos a kategóriájában nincs összehasonlítási alapom, de az olcsóbbakhoz (és főleg a merev villához) képest hihetetlen a kontraszt. Finoman indul és szépen kimozogja a teljes tartományt. Felütni sem sikerült még soha. Könnyű és könnyen testre szabható (levegős), viszont eléggé karbantartásigényes (a gyár 30 órás kis- és 100 órás nagyszervizt ír elő). A CTD kar nem csak marketing, tényleg hasznos. 3 állása van (mászás, normál, lejtőzés)  és érdemes is kapcsolgatni. Elvileg kormányról vezérelhetővé is átalakítható, de horror ára van a kitnek szerintem.
  • Hajtás / váltás: A váltórendszer elég kiegyensúlyozott (SLX karok és átdobó, XT hátsó váltó). Szépen vált minden helyzetben és az 500% feletti áttételtartomány is mindig elég. Nagyon tetszik, hogy a kisebb fogaskerekek felé is lehet hüvelykujjal váltani, mert így mindig a féken tarthatom a kezem, ha szükségesnek érzem. Én hiányolom a számozást a kijelzőről, de ezzel szerintem a kisebbséghez tartozom :). A hajtómű integrált (Deore szintű non-set) átmenőtengelyes. Elég merev, de ha nagy áttételnél nagyon odaléptem neki, akkor azért hozzá tudott így is érni a lánc a váltóhoz (kicsit állítottam rajta, azóta persze nem). Hátul is Deore sor van (11-36) és a lánc is az. Ezeket talán érdemes lesz SLX-re cserélni ha elkoptak, majd meglátom. Gondolkodom egy kisebb hajtóművön is a a jövőben (a 29ereket már egyre gyakrabban 40-30-22 tányérokkal szerelik), mert a legnagyobb fokozatot (42-11) szinte soha nem használom.
  • Fékek: Ez a Magura szett nagyon illik a bringához szerintem. A teló mellett a másik nagy dzsókere az SL felszereltségnek. A 180/160mm tárcsakombináció optimális tömeg / teljesítmény arányt nyújt. Nem csavarodik a teló sem tőle, viszont a gyors-szorítókat rendesen meg kell húzni, mert tényleg brutális a fékerő. Kényelmes a fékkar is és jól adagolható. Két ujjra is beállítható, de felesleges, mert egy ujjal is lazán kezelhető minden helyzetben. Én örülök, hogy a kevésbé könnyített, de erősebb Storm tárcsákkal szerelték és a betétekből is az élettartam-orientáltak kerültek bele. Van rá 5 év szivárgásgarancia és állítólag nagyon könnyű légteleníteni. A gyárban nem sokat törődhettek a finombeállítással, mert nem volt tökéletesen központozva a féktest a tárcsához. Mióta ez megtörtént, azóta viszont nem kellett hozzányúlni.
  • Kerekek: A gyári összeállítás nagyon robusztusra sikerült, a súlya viszont nem a legjobb. Ez főleg a gumikra és a felnikre értendő. Alapból a vastagabb belsővel és durvább (kevlár erősítésű) köpennyel szerelik. Ahogy észrevettem, aszfalton eléggé kopik, viszont terepen jól teljesít. Bár a finomszemcsés laza homokban ezzel is szenvedni fogsz :). Piros pont jár az autós szelepért (főleg mert a teleszkópon is az van). Az XT agy tömítése lehetne jobb, de amúgy nincs baj vele. Kb. 800km után a kezemben megtekerve már érzem, hogy tisztítani kéne a hátsót. Hallottam róla, hogy a Shimano direkt butította vissza az IS tárcsarögzítésű agy tömítését, hogy ezzel is a Centerlock felé terelje a vásárlókat. Ebben lehet valami.
  • Körítés: A gyárban ragasztanak az alsócsőre és a láncvillára áttetsző védőfóliát (kedves figyelmesség) és jár még a bringához egy általános használati utasítás (ezt magyarra fordítva is megkapjuk). Ezen kívül még kapunk egy füzetet a teleszkóphoz, a fékekhez és az agyak gyors-záraihoz is. Azért ebben a kategóriában egy modellspecifikus leírást is illett volna adni szerintem. Nem ártott volna valami kártya sem, amivel tudom igazolni a rendőrnek, hogy az enyém. Az alkatrészekre 2 év, a vázra 6 év garanciát adnak.

 

Amit talán érdemes késöbb fejleszteni: SPD pedál, bilincses markolat, kényelmesebb nyereg és kormányszarv ajánlott, hogy konfortosabb legyen a hosszabb út is. Esetleg könnyebb felniket és gumikat lehet rakni rá (+ a fekete küllők szerintem dobnának a kinézeten, ha esetleg azokat is cseréljük). SLX hajtómű és hátsó sor a gyári deore helyett ha elkopott. CTD remote kar a teleszkóphoz ha jó áron tudunk szerezni. menet közben állítható nyeregcső, ha sokat lejtőzünk. És persze aranyáron minden alkatrészből van könnyebb, ha ránk tör a gramm-mánia. Az unalmas szelepsapka is halálfejesre cserélhető természetesen :P.

 

Újdonságok a jövőévi (2014) modellben: Több a saját-márkás alkatrész (stucni, kormány, nyeregcső és bilincs). Jobb hajtómű (XT, kisebb - a kerékmérethez jobban passzoló - tányérokkal), de cserébe kevésbé jó fék (sima Deore, I-Spec váltókar rögzítéssel). Akkor már inkább raktak volna rá mindkettőből SLX-et.  Kész kerékszett az összeválogatott helyett (Sun Ringlé Radium MA 29) amiről nem tudom, hogy jobb, vagy rosszabb. Összegezve: szerintem nincs nagy különbség. Mindenesetre nem nagyon érdemes bevárni, főleg ha akciósan tudsz szerezni egyet a "kifutó" idei modellből.

Erre ajánlom

Mindenkinek, aki szeret sokat tekerni, gyakran jár terepen is és csak jó minőségű alkatrészeket akar látni a gépén (és tud is rá szánni ennyi pénzt). Nagyobb távokra is alkalmas és simább köpennyel akár sok aszfaltra. A városi forgatagon is könnyen átvágja magát. Szerintem versenyre is vihető. Ahogy a váz is hirdeti: "cross country configuration". Boltba viszont ne ezzel menj, mert hazafelé mehetsz gyalog.

Ennyiért vettem
330.000 Ft
Csatolt képek
Cube LTD SL 29  2013 mtb
a gyári állapot
Cube LTD SL 29  2013 mtb
a dunaparton a határnál
42 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Aluminium Lite, AMF, belső kábelvezetés, könnyen felszerelhető kitámasztó felfogatás


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

 
színválaszték:
  • Fekete
  • Piros

villa (teló):

Fox 32 Float FIT4


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,

FC-M8000, 36x26T, 175 mm


lánc:

Shimano CN-HG600-11


fogaskoszorú:
Shimano CS-M8000 (Deore XT),

CS-M8000, 11-40


első váltó:
Shimano Deore XT,

FD-M8025-D, Direct Mount, Down Swing


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

RD-M8000-DGS, ShadowPlus, Direct Mount


 
fokozatok száma:

2x11


pedál:

Cube Aluminium MTB


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Rapid Rob,
  • Schwalbe Tough Tom Active, 29x2.25" (első)
  • Schwalbe Rapid Rob Active, 29x2.25" (hátsó)

 
komplett kerék:

DT CSW MA 1.9 straightpull, 28/32 küllő, 622x20C felni


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore XT,

SL-M780-I, Direct Attach


kormány:

Cube Flat Race bar 720 mm


kormányszár:

Cube Performance Pro, 6°


kormánycsapágy:

FSA Orbit 1.5B ZS-1, félintegrált, felső 1 1/8" alsó 1 1/2"


nyereg:

Cube Active 1.1


nyeregcső:

Cube Performance Post, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:
Shimano Deore XT,

BR-M8000 hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:
Shimano Deore XT,

BL-M8000


tömeg:

12.15 kg


 
további információk:

RFR Varioclose 31.8 mm nyeregcső bilincs


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Cube LTD SL 29-be Manitou Marvel Expert 120mm
1 válasz
utolsó: 2014. szept.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube LTD SL 29 termékkel kapcsolatban: