Az egyik legjobb árban lévő karbon 29er kerékpár. Nagyon stabilan lehet nagy tempóval haladni vele bármilyen terepen. Előtte egy felső kategóriás 26"-os fullyt használtam, a 29er lényegesen stabilabb lejtőzéseknél, és irányváltásoknál. Nem zavarja meg a nagy kereket még a nyomvályúból való kijövetel sem. A tengelytávot összébb tolták a régebbi 29-esekhez képest, így ugyan olyan jó a technikás terepen is. A kanyarstabilitása klasszisokkal jobb a 26-os társainál, mert nagyobb felületen kapaszkodik a külső. Olyan érzés vele tekerni, mintha egy tankon ülnél. Mindenen át lehet hajtani vele. Először féltem hogy a hátsó kerék sártűrése kritikán aluli lesz, de az életem legsarasabb versenye után konstatáltam, hogy jobb mint az előző bármelyik keróm volt.
Közben 2 év telt el. a bringa hajtást ugyan már cserélni kellett, de a kerekben mégcsak 8 ast sem tudtam csinálni. A hátsó agyban csapágyat kellett a sarazás miatt cserélnem, de jó hír hogy standard csapágyboltban kapható méret van benne. Ja és az egyik kedves hozzászólónak üzenem, hogy még semmi jele hogy eltörne a váz. :-)Megint eltelt egy év. Már 3 éve használom. A bringa még mindíg tökéldtes, és a váz is bírja :-).
Azért hogy beleférjen ebbe az árkategóriába, spóroltak egy pár alkatrészen. Ez a teljesítményéből nem vesz vissza, viszont a váz könnyű súlyához hozzáadódik. Deore fékek, amik egyébként meglepően jól teljesítenek. Valamint az SLX hajtómű, ami az XT -hez képest minimálisabban nehezebb.Valamint a Rapid rob gumik, amiket egyből cseréltem. Lecseréltem a kormányt, és a nyeregszárat karbonra. Könnyebb külsőt kapott, és csak így tudtam elérni a gyári megadott súlyt.