Genesis Razor XR-15 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 170.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




OKdoki avatar
30 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Erős hidros tárcsafék. Minőségi alkatrészek.

Hátrány

Hangos hidros tárcsafék. 

Tapasztalat

A Csorbatónál az Intersportban béreltem a Tátrában. Így ezt csak, mint "első benyomás" írom. Nem vagyok oda a 26-os kerékért. Főleg, hogy komoly terepre nem mentem. Tömegek mennek a főút szélén verseny vagy cyclocross bicajokkal. De bérelni ezt tudtam. Geometriája jó. Fordulékony, könnyen kezelhető. A bérbiciklik nagy baja a nem kielégítő karbantartás, ami ez esetben is állt. Erősen kopott gumik. Egyszer meg is csúsztam egy éles, de szerencsére lassú kanyarban, igaz nedves aszfalton. A fékek messze a gumik képességei felett álltak. Valóban jó a hidros tárcsa. Bár az első eléggé hangosan zakatolt, a hátsó jóval halkabb volt. Ez azonban nem befolyásolta az erejét. Sőt, az utolsó tíz percben rákezdett az eső is, ami cseppet sem befolyásolta a fékerőt, szemben a 300crs-emmel ahol a felével több erő kell hasonló esetben a fékezéshez. Adagolhatósága is rendben. Pontosan éreztem hol az a pont, ahol fejre állnék, ha tovább húzom az elsőt. Sajnos a hátsó váltó nem volt megfelelően beállítva. Semmit nem számít, hogy Deore, az számít hogyan van karbantartva. Terhelést ez sem szereti igazán. A kisebb váltófül talán jobban kézre esne és 1 cm-vel kevesebbet kell mozdítani, de ezek lényegtelenek. A Gepidámon is úgy vált mint egy pisztoly ravasz. Mivel a féken voltak az újaim, így nem számított, hogy a Deroén alig kell elemelni a mutatóujjat. Összességében ez nem jelentett számomra különösebb előnyt. Egyébként a bicikli jó állapotban volt, a festés hibátlannak tűnt pedig sok ezer kilométer lehetett benne. A nyereg zsibbasztóbb mint a Shelle Royal Viper, de ez nekem nem volt gond. A hátsó fogaskerék koszorú áttétel lépcsői nagyok, főleg középtartományban. Ezért felesleges 3x9. Többször volt olyan emelkedő, ahol bőven bírtam egy adott hátsó fokozatot, és amikor feljebb kapcsoltam akkor meg nem. Ez visszafelé is megtörtént. Főleg a bizonytalan váltóval volt zavaró.

Erre ajánlom

Bár ez a vélemény csak alig valakit segít, olyan tapasztalatlanokat mint én, biztos vagyok benne, hogy MTB-n a tárcsaféknek meg van az előnye. Ez a hidros darabb kifejezetten hatékony volt, de jó gumi is kell hozzá. Ha ilyen fékkel nem nagyon van olcsóbb kerékpár (nem néztem utána) akkor ezt a bicajt érdemes megfontolni. Nem hiszem, hogy nagyon mellé lőnél. Már persze, ha 26-os MTB-re vágysz, és terepen is akarod használni. Persze ez csak alap-haladó szinten(ig) lehet igaz..

9 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 40 cm
  • 45 cm
  • 50 cm
  • 54 cm
  • 57 cm

 
színválaszték:

Fehér - fekete - zöld


villa (teló):

Suntour SF11-XCR LO


Meghajtás

hajtókar:

FSA CK-300


fogaskoszorú:
Shimano Deore
első váltó:
Shimano Deore
hátsó váltó:
Shimano Deore XT,

Shadow


 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

felni:

Rigida Zac 19


külső gumi:

Kenda


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

Plus


Fék

tárcsafék:
Tektro Draco
 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro Draco


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Genesis Razor XR-15 termékkel kapcsolatban: