Erős hidros tárcsafék. Minőségi alkatrészek.
Hangos hidros tárcsafék.
A Csorbatónál az Intersportban béreltem a Tátrában. Így ezt csak, mint "első benyomás" írom. Nem vagyok oda a 26-os kerékért. Főleg, hogy komoly terepre nem mentem. Tömegek mennek a főút szélén verseny vagy cyclocross bicajokkal. De bérelni ezt tudtam. Geometriája jó. Fordulékony, könnyen kezelhető. A bérbiciklik nagy baja a nem kielégítő karbantartás, ami ez esetben is állt. Erősen kopott gumik. Egyszer meg is csúsztam egy éles, de szerencsére lassú kanyarban, igaz nedves aszfalton. A fékek messze a gumik képességei felett álltak. Valóban jó a hidros tárcsa. Bár az első eléggé hangosan zakatolt, a hátsó jóval halkabb volt. Ez azonban nem befolyásolta az erejét. Sőt, az utolsó tíz percben rákezdett az eső is, ami cseppet sem befolyásolta a fékerőt, szemben a 300crs-emmel ahol a felével több erő kell hasonló esetben a fékezéshez. Adagolhatósága is rendben. Pontosan éreztem hol az a pont, ahol fejre állnék, ha tovább húzom az elsőt. Sajnos a hátsó váltó nem volt megfelelően beállítva. Semmit nem számít, hogy Deore, az számít hogyan van karbantartva. Terhelést ez sem szereti igazán. A kisebb váltófül talán jobban kézre esne és 1 cm-vel kevesebbet kell mozdítani, de ezek lényegtelenek. A Gepidámon is úgy vált mint egy pisztoly ravasz. Mivel a féken voltak az újaim, így nem számított, hogy a Deroén alig kell elemelni a mutatóujjat. Összességében ez nem jelentett számomra különösebb előnyt. Egyébként a bicikli jó állapotban volt, a festés hibátlannak tűnt pedig sok ezer kilométer lehetett benne. A nyereg zsibbasztóbb mint a Shelle Royal Viper, de ez nekem nem volt gond. A hátsó fogaskerék koszorú áttétel lépcsői nagyok, főleg középtartományban. Ezért felesleges 3x9. Többször volt olyan emelkedő, ahol bőven bírtam egy adott hátsó fokozatot, és amikor feljebb kapcsoltam akkor meg nem. Ez visszafelé is megtörtént. Főleg a bizonytalan váltóval volt zavaró.
Bár ez a vélemény csak alig valakit segít, olyan tapasztalatlanokat mint én, biztos vagyok benne, hogy MTB-n a tárcsaféknek meg van az előnye. Ez a hidros darabb kifejezetten hatékony volt, de jó gumi is kell hozzá. Ha ilyen fékkel nem nagyon van olcsóbb kerékpár (nem néztem utána) akkor ezt a bicajt érdemes megfontolni. Nem hiszem, hogy nagyon mellé lőnél. Már persze, ha 26-os MTB-re vágysz, és terepen is akarod használni. Persze ez csak alap-haladó szinten(ig) lehet igaz..