Genesis Razor XR20 mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.04.)
  • Listaár: 230.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

SKri avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Kiváló felszereltség

-Kiváló ár/érték arány (egy Intersport akció keretében 120.000-ért hozzá lehetett jutni + 10.000 Ft értékű ajándék + 2500 Ft vásárlási utalvány. Ennél jobb ajánlatot max. egy orgazdától lehet kapni szerintem, ami lássuk be....)

Hátrány

- A kemény ülést leszámítva talán csak annyi, hogy sehol nem merem otthagyni, így korlátozott a használata is ;) Az ülést egy Selle Royal Alpine-ra cseréltem.

- A 45-ös lábamhoz kicsi a pedál, cseréltem egy wellgo B155re (platform), ennek végre mindkét oldala kényelmes :)

Tapasztalat

Kb 3 hónap tapasztalatai:

A 190 cm magasságomhoz 54 cm -es (21") vázat választottam, ( vagyis inkább a bringa választott engem, mivel ez volt az utolsó darab az akcióban, amit teljesen véletlen sikerült beszereznem, ugyanis már az első nap végén elfogytak az akciós darabok. Én meg egy hét után kezdtem érdeklődni...szóval szerencsém volt és nem is nagyon érdekelt a méret sem ). Néha kicsit nagynak érzem, pedig nem az.

Megy mint a veszedelem, csak hajtani kell, a váltórendszer óramű pontossággal teszi a dolgát. A Suntour villa annak ellenére, hogy nem egy csúcs darab, szépen rugózik, bár 80mm-nél nagyobb mozgást nem sikerült kihoznom belőle igencsak termetes testsúlyommal sem.

A 30 "sebesség" kellően árnyalt különbségeket enged, igaz a tányérok és a fogaskerekek mérete miatt aszfalton nagyon hamar utolérem a fordulatot, ez alól egyedül a legnagyobb áttétel kivétel. A másik véglet a legkisebb áttétel. Komolyabb emelkedőn kissé előredőlve simán elforog alattam a hátsó, igaz ebben szerepe lehet a bringa relatív kis súlyának is. - Megjegyzem ha nem dőlök előre legalább egy kicsit akkor nagyon könnyen emelkedik az eleje, amiben szerepe van annak is, hogy hosszú a váz -  Azt nem mondanám hogy ez gondot okoz, csupán tapasztalat.

A tárcsafék bitang erős, egyetlen problémám vele, hogy az elsőt nagyon nehéz jól belőni, folyton visszatérő probléma, hogy a tárcsát súrolja a fékpofa. Tapasztalatom szerint ha érzéssel húzom a fékkart, szépen lehet adagolni a fékerőt (akár egy ujjal is), érezni azt a pontot ahol satu van.

A gumik nagyon jól tapadnak, nem aszfaltra valók (Schwalbe Black Jack). Lendületes indulásnál/gyorsításnál rendesen érezni ahogy kapaszkodnak, tehát a gördülési ellenállása relatíve nagy, ami terepen igazán hasznos (na nem az ellenállás, hanem a tapadás). Sárban is egész jól kapaszkodik, nem nagyon vettem észre, hogy csúszkálna alattam a bringa. Kanyarban nem a legjobb. A játékot a guminyomással még nem próbáltam, lehet más lenne a véleményem. Én kb 3 bar-on használom

Képet nem csatolok, a többi véleménynél látható, hogy milyen a bringa.

Nem mértem meg, hogy tényleg annyi -e a súlya amennyit a gyártó ír (12,5 kg), de közel annyi lehet mivel nagyon könnyű (-nek tűnt mikor megvettem, most már nehéznek tűnik).

Erre ajánlom

Terep ésszerű keretek között, hobbi-sport. Másik gumival túrázni is kiváló lehet (aszfalton).

Ennyiért vettem
120.000
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ZsiNor avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Masszív váz, kíválló felszereltség, időtálló anyag, komoly külső.

Hátrány

Talán semmi.

Tapasztalat

Megláttam, beleszerettem, gyorsan guberálni kezdtem a neten. Pontos felszereltség, milyen is, hogy lehet hajtani, mennyire bírja a terepet, stb... Nagyon nehéz róla jó leírást találni, nekem csak németül jött össze, így kicsit le kellett porolnom a nyelvtudásomat. Hajtásra könnyű, megy, mint a veszedelem. A fékek gyárilag is bitang erősek, a váltó jól viseli magát (ár teljesítményben bőven átlag feletti), a lánccal még nem volt gondom. Az első héten kapott tőlem hideget-meleget. Hegy, terep, betony, picike salak, sár. A menetstabilitása kíválló, a teleszkóp érzékenységének állításával valóban nagy változáson megy át a canga. A nagy testsúlyom ellenére is könnyedén bírkózott velem. Néha úgy érzem, ennek a gépnek csak az én testi/tudásbeli korlátaim szabnak csak határt. A váz végtelen masszív, a fogaskerekekről korai lenne még véleményt mondanom, ahogy az agyról is, de eddig a hajtás precíz. A 30 sebesség kitűnő lehetőségeket biztosít. Megjelenése elég morcos, megbámulják rendesen. Betonon lefele alulról súroltam a 70-et vele első este, de magán a gépen semmi nem volt érezhető. Felfele érdemes előre dölni vagy elemelkedni, s a súlypontot előre vinni, mert a gép összesen 12,5kg, s hosszú, tehát könnyű emelni.

A pedál nekem szokatlan. A 45-ös lábamnak talán egy kicsit kicsi, a nyereg kemény zselés biciklis nadrág nélkül, de azzal nem volt gondom. A gyári gumi könnyen kopik, arra érdemes odafigyelni. A váltó nagyon belóg a markolathoz, így azt érdemes kicsit alrébb tenni. Az én nagyobb kezeimet nem nagyon szerette. Míg meg nem csináltam, a mutatóujjaim folyon a fékeken voltak. A fék túl erős, alig pár miliméter választja el a finom féket a satutól. Ezek egy buherátornak nem lehetnek gondok. Gyári fényvisszaverő a kerekeken gagyi, de jól mutat. Ezért az árért valós panaszra semmi okom. Minden felszerelése minőségi, anyagból van, nem papír.

Erre ajánlom

Elsődlegesen nem vízszintesre ajánlom a gépet, de nem is downhill masina. Aki néha vágyik erdőbe, föld utakra, s ezt vegyíti hébe-hóba betonnal, annak ideális tud lenni.

Ennyiért vettem
15.000CZK azaz cirka 165.000Ft
Csatolt képek
Genesis Razor XR20  2013 mtb
Genesis Razor XR20  2013 mtb
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rytsye avatar
27 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Fékek
  • Geometria
  • Gumik
  • Hajtás
  • Fogaskoszorú
  • Váltó
  • Kormány
  • Festés
Hátrány
  • Talán az ülés kicsit kemény
Tapasztalat

Nagyon sok gondolkodás után döntöttem ezen kerékpár mellett, de kicsit se bántam meg. Sokat nézelődtem ,olvastam véleményeket, (erről sajnos nem találtam), és úgy volt, hogy egy Cube Aim Disc lesz a választás vagy egy Merida , de aztán máshogy alakult. Ismerősömnek van egy Razor 15-öse ő nagyon dícsérte,már akkor kicsit megfogott egy gondolat ,hogy olyan is szóba jöhetne,de mondom ,ha már ennyi pénz akkor már márkát vegyünk. Aztán betévedtem Kitzbühelben az intersportba ,megláttam és bumm,tudtam ,hogy én innen nem fogok hazamenni ezen kerékpár nélkül.(már a külseje megfogott) Nagyon jó döntés volt. Mikor megláttam ,hogy egy hasonló árú nevesebb márkához képest, milyen a felszereltsége és mikor kipróbáltam hát nagyon meglepődtem.Rettenetesen jó geometria, szép festés, nagyon jó felszereltség jellemzi ezt a kerékpárt .Könnyű! Én az 50-es 20"-os méretet választottam,ami teljesen megfelel a 178 cm magasságomhoz. Eddig úgy érzem megérte az árát!!!!!!! 800 euróról 600-ra le volt árazva úgyhogy.....:-)

Erre ajánlom

Szinte mindenre, persze ésszerű keretek között ! Terepre ,közútra egyaránt kiváló kerékpár. DH-ra vegyél arra való kerékpárt! 

Ennyiért vettem
600 euró
Mért tömeg
12500 g
Csatolt képek
Genesis Razor XR20  2013 mtb
Genesis Razor XR20  2013 mtb
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Alu 7005


anyag:

Alumínium


méretek:
  • 43
  • 47
  • 50
  • 54

 
színválaszték:

Fekete-fehér


villa (teló):

Rock Shox XC 30 Alu St. Turnkey, 100 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-M552,

Octalink 42/32/24T


fogaskoszorú:
Shimano Deore,

CS-HG81-10 11-36T


hátsó váltó:
Shimano SLX,

Shadow


pedál:

XERAMA


Kerék

első agy:
Shimano Acera első,

HB-RM66 Centerlock


hátsó agy:
Shimano Acera hátsó,

FH-RM66 Centerlock


külső gumi:
Schwalbe Rocket Ron,

26x2.25"


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

Plus


kormány:

Genesis Alu Rizer OS


kormányszár:

Genesis Alu OS


kormánycsapágy:

FSA N 11P fél-integrált


nyereg:

Genesis MTB Race


nyeregcső:

Genesis Alu 31.6 mm


Fék

tárcsafék:

Shimano M446


fékkar:

Shimano M445


tömeg:

12.3


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Genesis Razor XR20 termékkel kapcsolatban: