Felmentem vele olyan kavicsos emelkedőn ahol cross géppel már nem tudtam vagy mertem volna.
Ugyan ez lefele is igaz.
Korrekt a felszereltsége az árát megéri annak aki ilyen bringára vágyik.
Esztétikus, szép kidolgozás
Aszfalton lajhár, ha nem hajtod azonnal megáll.
Lejtőn lefele sem egy suhanó villám.
A mások által már szidott nyereg valóban nem túl kényelmes,
Mátrafüredről a Kékest másztam meg vele, majd utána még mentem egy kört Abasár és Gyöngyös felé is. A bérbeadó külön felhívta a figyelmemet, hogy terepen ne menjek vele, mert még nagyon új és lehetőség szerint szeretné eladni is.
Ezért tapasztalataim szinte kizárólag aszfaltos úton keletkeztek.
Ezzel a bringával érzésem szerint legalább 20 %-kal nagyobb erőfeszítés volt az út teljesítése, mint a saját cross kialakítású gépemmel.
A Mátrában előtte nem tekertem, de hasonló szintkülönbségű és meredekségű az Írottkő is.
Végig az volt az érzésem, hogy a gumik ellenállását kell leküzdenem, nem az emelkedőt.
Lefelé elkezdtem bekoptatni a fékeket, (bár a gumik miatt lefele sem értem el szédületes sebességet) amelyek még meglehetősen lomhák voltak, sokkal radikálisabb fékhatást vártam volna egy tárcsaféktől.
A teleszkóp leockolt állapotban is meglehetősen rugalmas volt.
Valószínűleg jobb élményt jelentett volna, ha SPD pedál van rajta, mert az nagyon hiányzott.
Gyöngyösről visszafelé szereztem az utólsó negatív tapasztalatot, amikor egy szintén montival túrázó helybeli úr mögé beáltam. Az Ő kerékpárján volt óra így megtudtam, hogy 21 km/h val rombolunk. Ennek a gigantikus sebességnek a tartása már egyátalán nem esett jól. Hasonló úton akár egyedül is 33-35 km/h is összejön.
Egy outis majdnem elaludt a nyeregben és úgy ment el mellettünk, minden erőlködés nélkül.
Ekkora gördülési ellenállással síkon is olyan érzés mint ha emelkedőn tekernénk. A 42 fogas "nagy tányérral pedig simább gumival sem lehetne száguldozni.
Most jön a LÉNYEG:
- Azt tapasztaltam, hogy rengeteg ember divatból vesz MTB-t pedig nem is megy vele terepre. (alkalmi utitársam is így volt vele)
Nem értem, hogy mi abban a jó, hogy egy "traktor" gumis lomha jószággal kinlódik valaki bitumen úton. Szintiszta szenvedés az egész., zéró élvezet.
Nyilván másképp vélekedek, ha terepen is van módom kipróbálni, és ráérzek az előnyire, minderről nem az Asgard tehet, amiről azt gondolom, hogy komoly alkatrészekből összerakott eszköz, ami jó beállításokkal remek társ lehet a hozzá illő közegben.
Csak terepre, városba, aszfaltra értelmetlen ilyen bringát venni.
Szenvedés mindkét félnek, a guminak sem jó és a bringásnak sem.
Terepen biztos megmutatkoznak az előnyei, végül is ez egy oda való bringa, nyereg cserével 50 km feletti túrákat is lehet teljesíteni vele.