Gepida Asgard Pro mtb

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.01.)
  • Listaár: 285.000 Ft

Használt Gepida Asgard Pro eladó
130.000 Ft
új árához képest: -54%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




kakukkmarci avatar
25 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Felmentem vele olyan kavicsos emelkedőn ahol cross géppel már nem tudtam vagy mertem volna.

Ugyan ez lefele is igaz.

Korrekt a felszereltsége az árát megéri annak aki ilyen bringára vágyik.

Esztétikus, szép kidolgozás

Hátrány

Aszfalton lajhár, ha nem hajtod azonnal megáll.

Lejtőn lefele sem egy suhanó villám.

A mások által már szidott nyereg valóban nem túl kényelmes,

 

Tapasztalat

Mátrafüredről a Kékest másztam meg vele, majd utána még mentem egy kört  Abasár és Gyöngyös felé is. A bérbeadó külön felhívta a figyelmemet, hogy terepen ne menjek vele, mert még nagyon új és lehetőség szerint szeretné eladni is.

Ezért tapasztalataim szinte kizárólag aszfaltos úton keletkeztek.

Ezzel a bringával érzésem szerint legalább 20 %-kal nagyobb erőfeszítés volt az út teljesítése, mint a saját cross kialakítású gépemmel.

A Mátrában előtte nem tekertem, de hasonló szintkülönbségű és meredekségű az Írottkő is.

Végig az volt az érzésem, hogy a gumik ellenállását kell leküzdenem, nem az emelkedőt.

Lefelé elkezdtem bekoptatni a fékeket, (bár a gumik miatt lefele sem értem el szédületes sebességet) amelyek még meglehetősen lomhák voltak, sokkal radikálisabb fékhatást vártam volna egy tárcsaféktől.

A teleszkóp leockolt állapotban is meglehetősen rugalmas volt.

Valószínűleg jobb élményt jelentett volna, ha SPD pedál van rajta, mert az nagyon hiányzott.

Gyöngyösről visszafelé szereztem az utólsó negatív tapasztalatot, amikor egy szintén montival túrázó helybeli úr mögé beáltam.  Az Ő kerékpárján volt óra így megtudtam, hogy 21 km/h val rombolunk. Ennek a gigantikus sebességnek a tartása már egyátalán nem esett jól.  Hasonló úton akár egyedül is 33-35 km/h is összejön.

Egy outis majdnem elaludt a nyeregben és úgy ment el mellettünk, minden erőlködés nélkül.

Ekkora gördülési ellenállással síkon is olyan érzés mint ha emelkedőn tekernénk. A 42 fogas "nagy tányérral pedig simább gumival sem lehetne száguldozni.

 

Most jön a LÉNYEG:

- Azt tapasztaltam, hogy rengeteg ember divatból vesz MTB-t pedig nem is megy vele terepre. (alkalmi utitársam is így volt vele)

Nem értem, hogy mi abban a jó, hogy egy "traktor" gumis lomha jószággal kinlódik valaki bitumen úton. Szintiszta szenvedés az egész., zéró élvezet.

Nyilván másképp vélekedek, ha terepen is van módom kipróbálni, és ráérzek az előnyire, minderről nem az Asgard tehet, amiről azt gondolom, hogy komoly alkatrészekből összerakott eszköz, ami jó beállításokkal remek társ lehet a hozzá illő közegben.

 

 

 

Erre ajánlom

Csak terepre, városba, aszfaltra értelmetlen ilyen bringát venni.

Szenvedés mindkét félnek, a guminak sem jó és a bringásnak sem.

Terepen biztos megmutatkoznak az előnyei, végül is ez egy oda való bringa, nyereg cserével 50 km feletti túrákat is lehet teljesíteni vele.

Csatolt képek
Gepida Asgard Pro  2011 mtb
Gepida Asgard
Gepida Asgard Pro  2011 mtb
Asgard a Kékesen
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Gepida Hydroforming 6061 Alu


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 17"
  • 19"
  • 21"

villa (teló):
Rock Shox Tora XC SL,

32 TK


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore,

FC-M552 24-32-42/175 mm


középrész:
Shimano Deore XT/LX,

SM-BB70


 
fokozatok száma:

3x10


Kerék

felni:

Rodi Excalibur Disc 32L


első agy:

Gepida Alu Disc 32L


hátsó agy:

Gepida Alu Disc 32L


külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic,

26x1,95


Irányítás

kormány:

Gepida Alu 620 mm


kormányszár:

Gepida Alu 90 mm


kormánycsapágy:

Gepida integrált A-head


nyereg:

Gepida 3202


nyeregcső:

Gepida Alu 31,6x400 mm


Fék

 
féktárcsa:

160 mm


tömeg:

12600


 
további információk:

DT Swiss 2/1.8/2 mm küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Asgard Pro termékkel kapcsolatban: