Haibike Hai Greed SL mtb

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.01.)
  • Listaár: 810.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

philo avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Gyönyörű szép forma és színvilág

- Tapered fejcső, PressFit középrész (merevebb, jobb a hajtás, nem alátétezett, mint egy 68mm-es középrész, ami nem rossz, de ez jobb)

- Baromi könnyű, viszont nagyon erős, teljesen más technológia, mint mondjuk egy 2006-os, amik mellesleg még ma is hibátlanok!

- Nagyon ellenálló festés, dupla lakkréteg, még a hátsó kerék felfogatási helyén sem pattogott le:)

- A vázhoz tartozó színben passzoló gyári karbon nyeregcső nagyon szép, de az eddigi legjobb nyereg állítási megoldással rendelkezik, amivel találkoztam. Oldalt van a csavarja, ugye nem akad a nyeregcsőbe, ha tekered. Két irányba a nyeregpálcák rögzítőjét kinyomja 2 rugó és csak leemeled a nyerget. Nagyon fontos, hogy a nyereg szögbeállítás nem változik ettől, azt külön kell pattintgatni!

- Hátsó kerék felfogatásnál a kerék csavar és a gyors zár teljesen felfekszik, más váznál nekem kb. a felén volt csak, féltem kiesik a kerék, de nem esett ki.

- Geometriához nem értek, nem is érdekel, de testre szabtam, hogy a legkényelmesebb és hatékonyabb legyen. 185cm-hez 110mm-es kormányszárral tökéletes a 19"-os méret. Nem túl nagy, nagyon szépen, akár hirtelen is irányítható, kevésbé fáradok rajta, mint más 19"-os vázon.

- 1kg alatti váz súly (mért adat)

- Volt előtte egy másik (nem lényeges a márka) nagyon kidobta a seggét a kanyarokban, ez atomstabil, nem félek, hogy elesek.

- Térkövezett utakon kemény gumival egy bringa ráz, mint az őrült, ezt mindenki ismeri milyen. Nagyon érdekes, nem gondoltam volna, hogy az ALUhoz képest lesz érezhető különbség, de nagyon durva, valóban csak suhanásnak éreztem és a lentebb olvasható bowdenház sztori "kijavítása" után nem is zörgött semmi!

 

Ajánlom annak, aki szeretne szépet és jót venni, a váz ára használtan tényleg alig több, mint egy jobb fajta ALU vázé, de nemhogy nem rosszabb semmivel, sokkal jobb. Ellenálló váz nagyon az (általam) eddig ismert karbonokhoz képest.

 

Hátrány

Szerintem hülyeség az árat beírni hátránynak, mert ami olcsó, annak oka van és ez az ok lehetne inkább hátrány. Szerintem ebben az árban jobb nincsen ennél, hasonlóan jók vannak, de forma, kinézet alapján szerintem verhetetlen!

Ami konkrétan hátrány, az a bowdenvezetés a hátsó váltóhoz és hátsó fékhez. Az, hogy a váltóhoz végig bowdenházban fut, nem hátrány nekem, drágább bowden és némi olaj a házba.

A vázon egyedi megoldással vezethetjük a fékvezetéket és bowdenházat. Alsó vázcsövön 3 furat a csavaroknak, amibe egy kétoldalú műanyag biszbaszt fogatsz oda és azokban futnak. Mindez nem is lenne gond, de a rázkódástól olyan hangot adott egy döccenésnél, ahol pont ugrottam vissza az ülésbe is, mintha valami eltört volna, frász jött rám, de csak a fékvezeték csapódott az alsó csőhöz. Ez muszáj volt megoldanom, mert idegesített. Próbáltam valahogy a vázhoz rögzíteni, undorító volt. Ezután a műanyag biszbasznál a fékcsövet és a bowdenházat "megvastagítottam" 2 réteg szig.szalag körbetekerésével (kb. 0,5cm szélességben) és így már feszült, nem lehet mozgatni, nem csapódik oda. Szóval a hátrány igazából, hogy a biszbasz lyuka nagy:D Lehetett volna szűkebb, de ez megoldotta és nem látszik semennyire sem, hiszen a lyukban van a szig.szalag.

A gyári felszereltségben lévő XLC cuccokat lecseréltem, nem tetszett. Lecseréltem az Elixir 3 fékrendszert is, mert az Avid nem az én világom! Ellenben az Avid tárcsákkal jobban fok az XT fékem, mint a sajátjával!

Hátrány talán, hogy van egy szép hűtőmágnesem, de nem marad rajta:((( Nem találok több okot, hogy ide írjak!

 

Tapasztalat

Nem nagyon érdekelnek ilyen geometriai baromságok, vagy statisztikák, akár bármi egyéb, amiket a véleményírók egy egy cikk elolvasása után fogalmaznak meg. A saját tapasztalat, ami számít!

Nagyon féltem mindig a karbonvázaktól, valószínűleg az idióta hozzá nem értő internetes véleményírók miatt. Bementem egy valóban hozzáértő dolgozókból álló bringa boltba, ott kérdeztem minden baromságot, de türelmesen válaszoltak! Ahogy sejtettem, a lényeg annyi, hogy ütés hatására a karbon törik, alu horpad. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy beleversz ököllel és eltörik, mert ez baromság! Ahhoz, hogy törjön, akkor erőhatásnak kell érnie, mint egy alut a horpadáshoz, ami valljuk be, normális embereknél nem mindennapos dolog. Minden másban előnyösebb a karbon, ha a horpadás helyetti törés hátránynak nevezhető. Nem utolsó sorban a karbonváz javítása tartósabb és szebb, mint egy alunál. Még egy érv volt mellette a döntésemkor, hogy ez már sok tapasztalaton alapuló gyártmány (2011) és tudjuk, a normálisan használt pl. 2005-2006 -os karbonvázak még ma is tökéletesek! Szóval szeretem, szép és jó. Nem volt célom, de nagyon sokan megfordulnak utána az utcán, eléggé egyedi!

Erre ajánlom

XC, Maraton

Csatolt képek
Haibike Hai Greed SL  2011 mtb
Haibike Hai Greed SL  2011 mtb
Haibike Hai Greed SL  2011 mtb
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

UD Carbon High Modulus, Advanced Multiforming Technology


anyag:

Karbon


méretek:
  • 40 cm
  • 44 cm
  • 49 cm
  • 53 cm

 
színválaszték:

fekete-piros


villa (teló):
Rock Shox Reba RL,

100 mm rugóút


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,

42-32-24


fogaskoszorú:
Sram PG-1030,

11-36


középrész:

Shimano PressFit MTB


 
fokozatok száma:

3x10


Kerék

felni:

Alexrims Supver Evo Comp, alumínium, duplafalú


külső gumi:
Schwalbe Racing Ralph,

EVO, 26x2,1


Irányítás

kormány:

XLC Pro SL, egyenes


markolat:

XLC Sport


kormányszár:

XLC Pro SL


kormánycsapágy:

FSA SX-Pro, A-Head, félintegrált, 1 1/8" - 1 1/2"


nyereg:

Fizik Tundra 2


nyeregcső:

Haibike Flex Post, 27.2 mm


Fék

tárcsafék:

Magura MT Custom, hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Magura MT Custom


tömeg:

9.8 kg


Geometria

váz geometria kép
Haibike logó

Haibike márka bemutatás

Haibike: Maradj éhes!

A Haibike 1996 óta létezik, ekkor alapította Susanne és Felix Puello a németországi Schweinfurtban.

A márka mögött fiatal, elszánt kerékpárosok állnak, akik a saját versenyeiken indulnak, a saját bringáikkal, így a saját izzadtságuk és lelkesedésük ösztönzi őket a fejlesztésre. A cég profi versenycsapata, a Haibike ProTeam tapasztalatait is felhasználja a fejlesztéshez. A csapat tagja többek között az olimpiai és világbajnok Sabine Spitz, aki elkötelezettje a doppingmentes sportnak, melyben csapattársai és a szponzorok is mellette állnak.

A Haibike, felfedezve az új anyagban rejlő lehetőségeket, 2005 óta az alumínium helyett egyre inkább a karbon felé orientálódik.

A cég kínálatában megtalálhatóak a klasszikusnak mondható merev és összteleszkópos mtb-k a belépőtől a versenykategóriáig, az országúti, triatlon, bmx és gyermekkerékpárok, de olyan érdekességek is, mint a 29erek, vagy az elektromos kerékpárok. Ez utóbbiból akár összteleszkópos all-mountain bringa is kapható, ráadásul alig 20kg feletti össztömeggel, melyben a motor és az akkumulátorok is benne vannak.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Haibike Hai Greed SL termékkel kapcsolatban: