2005 ben határoztam el, hogy veszek egy komolyabb kerékpárt. Egyik ismerősöm egy pesti boltot ajánlott, és ott meg is vettem. Felszereltségileg akkor ennyi pénzért ez volt a legjobb választás. Isteni érzés volt először meghajtani tavasszal a pesti forgatagban. a különbséget nem tudom, vagy csak hosszassan leírni.
A cél az volt, hogy egy időtálló, időjárásálló, kínozható kényelmes, és jól kinéző biciklim legyen, ami minden terepre alkalmas, és egyik terepen sem szenved nagy hátrányt. Ezért választottam elsőrugós xc-s bringát. a pénzösszeg megvolt, amit erre max. szánni kívántam.
Az elején csak a pedálokat cseréltem ki, mert nem volt kedvem még cipőt is venni. Ezeket a pedálokat 2 év után lecseréltem, mert gagyik voltak a bringához képest .ipari csapágyas cserélhető szegecses -nem tudom kapásból a nevét- pedált vettem 7200ft-ért A pedál egyik párjából kiesett a műanyag stabilizáló, ami a tengelyt akadályozza meg, hogy axiálisan mozogjon. ezért Truativ hussetfeltet vettem használtan, ami összességében jobb erre a célra, mint ami előbb volt. 2,5 év után beállt a manitou axel spice comp 100mm- es villa. Eltört benne egy fém rögzítőelem. Visszavittem a vásárlási helyszínre, ahol 3000ft-ért megcsinálták. Jó is lett kb 1 évig. Akkor elkezdtem vele triálozni. Sokszor bekeményítettem a telót. Megint beállt. Szerviz Pécsett= kiderült, hogy azt az elemet, ami eltört ragasztóval rakták össze, és megint az tört el. 13000ft volt cakli-pakli a szervizelés. Kimentem másnap megint triálozni, megint beállt. Garanciálisan megcsinálták. Azóta tökéletes.
4 év intenzív használat, és minimális karbantartás után kölcsönadtam egy 30kg-al nehezebb kezdő kerékpárosnak, aki súlyosan leélte a gépet. Első agy kotyogott, kalapácsolt, féktárcsák a fémen súrlódtak már, bovdenezés kirojtosodott. Ja és amikor egyszer beállítattam a hátsóféket, akkor súlyosan elbaszták az agyat. nem tudom, hogy miért leflexelték a tárcsarögzítés helyét a hátsó agyon!!!
Egyik ismerősöm rendbetette. Anyagár kb 21000ft volt úgy, hogy egy két helyen ingyen beépített használt, de jobb álapotú alkatrészeket - hátsó agy (shimano deore mb m525), hayes 160mm barázdát tárcsa- ezenkívül pofacsere mindkét féknél, bovdencsere, beállítások. Jó lett a bicikli(2009 ősz).Akkor azt állította ,hogy az első agy olyan állapotban van, hogy kb 1 év és kuka.
Azóta nagyrészt győrbe tolom, néha terepezek. De mindígis ezzel jártam mindehova.(télen nyáron) Mindent egybevéve kb napra leszámolva 25km tettem bele. Volt olyan hogy egy nap több mint 200-at. az évi 8000-10 000 km ami egy év kihagyással (2008) reálisnak tekinthető.
2010 tél beállta után 2-3 nappal iszonyatosan elkezdett kalapácsolni az első agy. Az utcán mindenki aki 30m-es környezetben volt megnézett mevetően. Óvatosan hazatekertem. Szétszedtem a bringát, és tényleg: az első agy kuka. menthetetlen. A kónuisznak semmi baja, csak az agy. Mint a Duna feneke lekicsinyítve. Ezenkívül berozsdált a lánc. Ami kerék (hátsó) újra lett fűzve az agycsere miatt. ott 3-4 küllő elpattant. ezen kívül semmi baja.
eddig 3 pár köpenyt vettem rá funkcionális okokból: maxxis minotaur volt a gyári. Azt lecseréltem slickre (continental zeta)a gyorsaság érdekében. Vettem full terep gumit kimondottan terepezésre (maxis high roller narancssárga csíkos) és az egyik zeta hátul folyton kilyukadt már, ezért vettem continental sport contact-ot (16mm).
Az agyakat szeretném kicserélni mindenképp, mert már elhasználódtak, és öregek. meg egy kényelmes nyerget, és markolatot vennék.