Első komolyabb montim. Megbízható váz, merev hajtás, precíz, pontos váltás hála legfőkébb a deore lx hátsó váltónak, strapabíró kerekek, jó por/sárvédelemmel rendelkező kormánycsapágy, első/hátsóagy, kényelmes nyereg, sokoldalú felhasználás kis részegységek variálásával. Teló kis tuninggal jól mozog, nem ugrálsz vele, nem használod tárcsafékkel, túrázni, cczni szerintem megfelel. Hajtásláncon még mindig nem cseréltem semmit, nincs megnyúlva a lánc, a fogaskoszorún kicsit már hegyesednek a fogak. Pedig eltelt már egy jó 4 év a vételtől és van benne alsóhangon is 10000 km. Nem mellesleg szerintem kifejezetten esztétikus látvány.
UPDATE 2012.07.10.: Lecseréltem rajta majdnem mindent, RST helyére került egy 2010-es RS Tora SL 80mm úttal, kormány a korábbi 580mm egyenes Kalloy helyett egy 640mm széles, enyhe emelésű Altrix, stucni egy négycsavaros 100mm hosszú Altrix (vékonybefogós) a korábbi kétcsavaros tömzsi Kalloy helyett. Nyeregcsövet cseréltem egy emberibb hosszal rendelkező Trinityre, mivel a gyári elég rövid lett idővel (kb. 28 centi). Elég ritka a 30,4 mm átmérő, mint méret. Hajtókar egy integrált tengelyes Truvativ Firex a korábbi négyszöges Truva Isoflow helyett, PD-M520 SPD-s pedálokkal. Korábbi nagy zselés Kellys nyerget cseréltem Ritchey Streem Compra. Fékek SD5ös Avidokra cserélődtek, 3 komponensű cserélhető betétes pofákkal veszettül fognak.
Alkatrészcserélgetésnél a súly sem volt utolsó szempont, 13 kiló alatt van a gép, ami nekem így már nagyon tetszik, bár pontos adatot nem tudok mondani.
Fogaskoszorú, lánc még mindig a gyári, pedig mostanában hajtom, mint a barom és nem ugrik:)), kerekek szintén gyáriak, bár az agyak kónuszaiban pár beverődés miatt cseréltem és így olyan, mint újkorában, felnik, küllők bírják a strapát minden gond nélkül.
RST. Buherálni kell, hogy szépen mozogjon, szétszerelni óvatosan, így is megszakadt a menet a lockout aljában, gyári kenőzsír ki, zsíros-olaj kenés be és egész tűrhető mozgása lesz.
Fékek: Tektro fékkar nem a legjobb minőségű csavarokkal van felvértezve, cseréltem avid fr5-re, meg a fékpofákat valami átlagosra és kiszedtem azt a rugós erőmoduláló bizbaszt az első fékből és máris fogott normálisan.
Gumi csak száraz aszfalton és döngölt földúton jó, minden máshol csúszkál. Akáctüskék ellen védtelen. Schwalbe Smart Sameket vettem, ami mindenhol megállta a helyét. Érdemes rögtön cserélni.
Markolat gyorsan elkopott.
UPDATE 2012.07.10.: 5 év átlagos hétvégi és fél év intenzív napi használat után iszonyat mód elkezdett recsegni a középcsapágy, ill. a stucni-kormány kontaktus. Nyeregcső vétel érdekes volt, mert nem elterjedt méret a benne található (mármint átmérőre)
Igazi mindenes bringa, slick gumival (conti sport contact, ez is bejött) városba/kergetni az outisokat, vagy akár HHH-n erdőben vagy János-hegyen is lehet vele gurulgatni. Ésszerű keretek közt használva örök bringa. Amikor vettem, szerintem jobb ár-érték arányú volt, mint a hasonló kategóriájú meridák, magellánok, stb. Hátrányban leírt dolgokat megcsinálva 5ös teljesítmény, nélküle 4 répa jár.
CC, aszfaltos túrák egy vékony slick gumival, városba rohangálni.