Első komolyabb montim. Megbízható váz, merev hajtás, precíz, pontos váltás hála legfőkébb a deore lx hátsó váltónak, strapabíró kerekek, jó por/sárvédelemmel rendelkező kormánycsapágy, első/hátsóagy, kényelmes nyereg, sokoldalú felhasználás kis részegységek variálásával. Teló kis tuninggal jól mozog, nem ugrálsz vele, nem használod tárcsafékkel, túrázni, cczni szerintem megfelel. Hajtásláncon még mindig nem cseréltem semmit, nincs megnyúlva a lánc, a fogaskoszorún kicsit már hegyesednek a fogak. Pedig eltelt már egy jó 4 év a vételtől és van benne alsóhangon is 10000 km. Nem mellesleg szerintem kifejezetten esztétikus látvány.
UPDATE 2012.07.10.: Lecseréltem rajta majdnem mindent, RST helyére került egy 2010-es RS Tora SL 80mm úttal, kormány a korábbi 580mm egyenes Kalloy helyett egy 640mm széles, enyhe emelésű Altrix, stucni egy négycsavaros 100mm hosszú Altrix (vékonybefogós) a korábbi kétcsavaros tömzsi Kalloy helyett. Nyeregcsövet cseréltem egy emberibb hosszal rendelkező Trinityre, mivel a gyári elég rövid lett idővel (kb. 28 centi). Elég ritka a 30,4 mm átmérő, mint méret. Hajtókar egy integrált tengelyes Truvativ Firex a korábbi négyszöges Truva Isoflow helyett, PD-M520 SPD-s pedálokkal. Korábbi nagy zselés Kellys nyerget cseréltem Ritchey Streem Compra. Fékek SD5ös Avidokra cserélődtek, 3 komponensű cserélhető betétes pofákkal veszettül fognak.
Alkatrészcserélgetésnél a súly sem volt utolsó szempont, 13 kiló alatt van a gép, ami nekem így már nagyon tetszik, bár pontos adatot nem tudok mondani.
Fogaskoszorú, lánc még mindig a gyári, pedig mostanában hajtom, mint a barom és nem ugrik:)), kerekek szintén gyáriak, bár az agyak kónuszaiban pár beverődés miatt cseréltem és így olyan, mint újkorában, felnik, küllők bírják a strapát minden gond nélkül.