-első teleszkóp
-gumik
-hátsó váltó
-hajtómű
-jó ár-érték arány
-egyelőre tartós, megbízható
szubjektív:
-jól néz ki, szép matt fényezés
-gyenge v-fékek (v-fékhez képest is)
-bowden koptatja a festéket a vázról
-agyak: első nagyon silány minőség, hátsó sem sokkal jobb
szubjektív:
-kényelmetlen nyereg
-kényelmetlen markolat, csak kesztyűben jó
Én főleg földes, murvás erdei utakon használom. Nem bántam meg, hogy ezt választottam. Első teleszkóp szerintem jól mozog, jól magamra tudtam állítani. Hidegben érezhetően lomhább lesz. Váz kellően merev, van rajta tárcsafék és v-fék konzol is. Én 178 cm vagyok 17,5-es vázat használok. Jónak tűnik, bár kipróbálnék hosszabb időre eggyel nagyobbat is. Emelkedőn hajlamos emelgetni az elejét, de nem vészes. Lefelé stabil, magabiztosan lehet menni vele. Bowdenházak kidörzsölnék a fényezést, ez ellen matricával jól lehet védekezni. Gyárilag a hátsó villánál a láncnál van is matrica. Gumik nagyon jók. Jól tapadnak, kevés defektem volt, akár szerszám nélkül is leszedhető a felniről. A gyári fékekhez túl jól is tapad a gumi. Leejtőn egyszerűen nem fog elég erősen. Ezeket hamarosan cserélni fogom tárcsára. Az agyakat nem rég cseréltem XT-re. A gyári agyak olyanok voltak, mintha homokkal lettek volna teleszórva (pedig nem, megnéztem), már újkorában is ilyen volt, csak azt gondoltam majd bekopik. Hajtáslánc szerintem megfelelő. Hátul mindig jól, pontosan vált, az XT váltó kitűnő, még állítani sem kellett. Elől is jó, de itt kevésbé határozott a váltás. Hajtómű nekem nagyon bejött, ahhoz képest, hogy "csak" Alivio. Merev, szépen forog. Hajtókarokon a fényezés sem kopik nagyon. Viszont van valami rejtélyes a hajtásláncnál. Időnként szokott egyet ugrani a lánc. Még nem tudom mi okozza, mert elég ritkán van (ezt is új kora óta csinálja). Gyári pedál, olyan amilyen. Aki komolyabban bringázik úgyis a sajátját fogja rátenni. Amúgy nem rossz, csavarok nem lazulnak rajta, viszont kicsit nehezen forog. Ülés nekem nagyon kényelmetlen, ezt is cserélni kell. Ahogy a markolat sem igazán tetszik, de mivel szinte csak kesztyűben használom, ezért nem cseréltem még.
Szerintem jó vétel volt ennyiért. Bárkinek ajánlom, aki hobbiból bringázik, egy pár alkatrészt cserélni kell rajta, de utána egy jó bringája lesz. Érdemes megnézni, hogy egy drágább bringával, vagy egy ilyennel és pár alkatrész cseréjével lehet jobban kijönni. Mert gyakran a drágább verzióknál, azért mert mondjuk tárcsafékes, rosszabb villa vagy váltó stb. kerül fel. (Most nézem, már nem kapni újban ilyet, de attól még ez igaz az új bringákra.)