A legfontosabb az, hogy mindenki olyan bringát vegyen magának (ha pénztárcája engedi), amire használni szeretné. Nálam ez abszolút mértékben teljesült a Kellys Viper SF-fel.
- Váz: Szuper
- Meglepő volt, mert nem számítottam rá, a gyári nyereg nagyon kényelmes
- A teló jól mozog, nem tudom mik a gyári értékek, de 10 cm körül. Nem is kell több a magyar utakra :)
- A hátsó váltó (Acera) pontos, gyorsnak és halknak viszont nem mondanám :) A funkcióját betölti, ez minden
- A gyári Kellys gumiköpenyekkel volt némi fenntartásom, de lassan be kellett látnom, hogy egész jó, most tekertem vele nagy vízben, sárban, stabil volt, kanyarodás közben is. Apró kavicsot nem szereti, de hát melyik...?
- A fék valami noname, legalábbis én nem hallottam róla, de jól fog, meg vagyok vele elégedve. Lehet, hogy ha sok (elkölthető) pénzem lesz, akkor veszek valami faszábbat, de nem sürgős
- Nem igényel túl sok karbatartást a Kellys Viper SF
- Nem találtam rajta olyan alkatrészt, ami kifelyezetten gyagyi lenne, igényesen össze van rakva a bicóka
- Mondjuk ki nyíltan, mert ez az igazság: Az első váltó egy hulladékvas. De ha kedve van, akkor néha egész könnyen és gyorsan vált, néha meg csak a száraz ág és a ráolvasás segít...
- A színe lehet hátrány is, ugyanis nagyon könnyen észrevehető ez a Kellys mtb. Ez persze nagy előnye is, de néha parázok, hogy a szarkák ugye mindig a csillogót veszik észre először... Viszont nekem nagyon tetszik :)
No, hát jópár kilométer után megragadnám az alkalmat egy vélemény írására, mert épp van időm és szeretem kifejezésre juttatni a véleményemet (ez volt a bevezető).
Az előttem hárommal nyilatkozó felhasználótárs kerékpárját vételeztem meg, a már cserélt kormánnyal és pedálokkal. Ezt én magam sem csinálhattam volna okosabban, imádom a pedálokat, amiket tett rá és a hajlított kormányt én sem kedvelem. A vásárlás oka az volt, hogy vegyek egy olyan alsó-középkategóriás mtb-t, amit városban nyúzhatok, nem olyan drága, hogy ne lehessen fél órára kikötni a bolt elé és ami a legfontosabb: A rémes pesti utakon stabilan tudjak közlekedni vele, legyen az akár nyomvájús úttest, csatornafedél, járdán gyökerek, padka, murva, sóderes út, vasúti töltés... na jó, utóbbi talán nem. Lényeg, hogy akár ciki, akár nem, én nem érzem magam mindig biztonságban az országútin a pesti forgalomban, aminek az oka leginkább a fékekben keresendő. Biztos én vagyok a hülye, de minek csinálnak olyan bringát, aminek iszonyatosan meg lehet rakni, viszont képteleség vele biztonságosan megállni? Lehet, hogy a hiba az én készülékemben van... vagy bennem?
Lényeg, hogy a célnak megfelelő kerékpárt vásároltam. Lehet fikázni a Suntour telót, amire nekem kell, nagyon is megfelel. Egyébként ahogy használom, egyre jobb lesz, egyre könnyebben mozog, de biztos így kell lennie, én csak egy macska vagyok, nem egy --- tudóóós... :))) És így van ez a többi alkatrésszel is, amelyek nem éppen csúcskategóriásak, de meg vagyok elégedve, egyedül az első váltó gagyesz, de talán belefér. Nem is baj, ha full XT lenne, nem merném otthagyni sehol - és mint mondottam, legfőképp közlekedni kell a drága :)
Laikus bringások elismerően néznek rá, a profik meg lenézik... Pontosan ilyet akartam :)
Városi közlekedésre, laza terepre.