- Ha valami jó kis akcióban kifogod, olcsó a Viper SF.
- Jó a vázgeometriája (19.5" vázméret a 178 centimhez).
- Kifejezetten mutatós bringa a Viper, szép neonzöld.
- Kormányról lockolható villa.
- Hajtómű nagyon gyengusz.
- Első váltó "hulladékvas".
- Műanyag játékpedál vizesen nagyon csúszik.
- Mire bekoptak a gyári fékbetétek, a fékhatás töredékére csökkent.
- Menetes hátsó agy, kevés fokozattal.
- Hátsó villán nincs tárcsafék felfogatási hely.
- Rövid végáttétel (42-14, vicc).
2011 tavaszán vettem a kicsikét a Bergusonnál, akciósan 73000 Ft-ért, amiért még kaptam hozzá egy Cateye Velo 5-öt, az oldalatokra hivatkozva, ezúttal is köszönet érte!!! Tehát 68000-be fájt, az aktuális 102900 Ft-os listaár helyett. Volt öröm boldogság!
Az elkövetkező majd egy évben csak apró csetreszekre költöttem, vettem rá lámpát, kulacsot tartóval, csengőt, sávédőt, meg ki tudja még mi a francot. Aztán elindultam a lejtőn, elegem lett a műanyag pedálból, meg a Tourney alatti szintű négyszögtengelyes hajtóműből, ami úgy tekeredett emelkedőn a 85 kilóm alatt, hogy a lánctányérok belemartak a láncvillába. Vettem egy octalinkes FC-M430 22-32-44-es Aliviót, Kona Jackshit pedállal.
Féket háromszor cseréltem: '01 Avid SD 7 -> Deore XT párhuzamfék -> Avid SD SL
Nincs valakinek egy Ultimate jó áron? Nincs rá szükségem de jó lenne.
Fékkar: FR5 majd SD7
Az XT fékbe akármilyen fékgumit tettem minddel nyikorgott, csak a felni lehet a hibás.
Lecseréltem a kormány egy szélesebb Truvativ Hussefelt-re, ugyanilyen stucnival, ami meglepő módon 40mm-ről alig egy hónap alatt 60-ra nyúlt... :-)
Aztán egy borús reggelen az általam legútálatosabbnak tartott alkatrész, a sorjás, hajlított lemezdarabkákból ácsolt első váltó is megadta magát. Emelkedőn kijöttek elém, visszaváltáskor beszorult a lánc, a kis Tourney eltekeredett, majd úgy is maradt. A középső tányéron hazatekertem, egy-két mozdulattal helyreigazítottam, de mennie kellett, amúgy sem volt 100%-os amióta megkapta az új hajtást 44 foggal, rajta meg ott virított büszkén a 42T. Jött helyette egy Deore FDM590.
Közeli terveim közt szerepel egy pár új külső, valami jó kis mindenes, Smart Sam, vagy Race King. A gyári Cobrák már kopottak télre, főleg a hátsó. Tavaszig lehet összeszedek néhány alkatrészt, és átalakítom 3x9re ezt a Kellys mtb-t, de lehet hogy nem... Majd megírom.
Kezdőknek, bütykölőknek, közútra, közepes terepre, bármire.
Én mindenre ezt használom, simán csak közlekedni, nagyobb túrákra közúton (na erre rövid a vége), erdőn, mezőn, földutakon, dimbeken-dombokon. Egyszer lejöttem vele tök gyári állapotban még, Kékesről Mátrafüredig a Kékkereszten, haverom azt mondta az van ráírva All Terrain Bike, mit izgulok!? Na arra nem való

