Kross Level A11 mtb

Ezt a terméket még nem véleményezték! véleményezd »
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.01.)
  • Listaár: 1.044.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



Még nem véleményezték a Kross Level A11 terméket!
Légy TE az első!
A Kross Level A11 termékhez hasonló Kross Level A10 véleményei:
1-2 (2 vélemény)
Rendezés

SpeedyPabloGonsales avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Kross Level A10-es váz:

 

Nagy teljesítményű karbon alapanyagból készült váz ami viszonylag kis falvastagságú de nagyon merev mivel a formája nem tartalmaz feszültséggyűjtő részeket ami exponenciálisan csökkentené a váz élettartamát. Nagyon jó ötletnek tartom azt, hogy a hátsó féktartó papucs korrózióálló fémből készült és feketére van festve. Ennek a jelentősége akkor mutatkozna meg ha mondjuk lejtmenetbe versenyen egy felpattanó faág felsértené a festést azon a helyen. Full karbon váznál ha a papucs is karbonból lenne akkor a váz javításának költsége kicsit megugrana. Persze mondjuk a gyártónak eleve nem érné meg több okból is full karbonból készíteni a papucsot. Alapvetően ha az IS vagy PM féknyerget az ember rá akarná rögzíteni a papucsra akkor egy esetleges túlhúzásnál károsodhat a karbon szövet az érintkezési pontokon és a papucs kissebb deformációja révén a tárcsa súrolni fogja valamelyik fékpofát. Ezért is van szükség valamiféle fém merevítésre.  A festést tekintve szerintem hihetetlenül jól néz ki a váz. Eleinte mondjuk a festett kivitelre voksoltam volna de kis idő után rájöttem, hogy így lakkozottan az igazi. A váz mérete 19,5'-os de 175cm-es magassághoz is megfelelő. A geometriája nagyon jó. Versenyen már bizonyított. Legutóbb emlékszem túl keményre volt fújva a teleszkóp mert városi használat után elfelejtettem beállítani a keménységét. :) Versenyen ha az előző vázammal mentem volna akkor egy teljes testmasszázsos élményben lett volna részem. Így viszont akár síkon akár pedíg a kemény lejtős részeken nyomni lehett rendesen. A rezgéselnyelési képessége ott mutatkozott meg igazán. Egyszerűen a rezgések 95%-át elnyelte. A fordulékonyságára nem lehet panasz mert az is kiváló. Nagyon kis ívben is be lehet venni vele kanyart anélkül, hogy a stabilitásából vesztene, igaz ehhez az is hozzájárul, hogy jelenleg elöl Rocket Ron, hátul pedig Racing Ralph van fent. Nagyon jó gumik amelyeknek a  tapadása kivételesen jó. Elötte Smart Sam volt fent de terepen az életveszély földes emelkedős részeken. Az emelkedő elött sokszor már előre féltem attól, hogy valyon mi fog történni mászás közben. Vagy megcsúszik a külső vagy nem. Habár nagyobb esély volt a kipörgésre. A legutóbbi versenyen alaposan ráfáztam a jó kis Sam-ek miatt. A földes emelkedőn fel se mertem tekerni mert 100%, hogy a vége bukás lett volna. A lejtőn pedig ez a probléma ugyancsak előjött az erdőben ahol köztudottan az ösvények legtöbb része földes. Ezt még tetőzte a 20cm széles ösvény szélén levő fák és fatörzsek. Az egyik ilyen lejtős részen ki is csúsztam de mázlimra pont a fatörzs mellett haladtam el. Így én is és a bicajom is megúszta. Ezek után nem csoda, hogy ha erdőben tekerek akkor csak is Rocket R. és Racing R. külsőket rakok fel. Ezekkel bátran feltekerek ott ahol a Smart Sam már rég megcsúszott volna. Az mondjuk igaz, hogy a Sam-ek lassabban kopnak a gumiösszetételükből adódóan. Főként hobby használtra tervezték őket a Rocket/Racing párost pedig versenyre. A Smart Sameket el is adtam a verseny után majdnem egyből. :) A váz egyébként maximálisan megbízható. Az ár / érték aránya kiváló.

 

Kross Level A10 kerékpár:

 

A kerékpárt felszereltségét tekintve be tudok számolni néhány dologról mert majdnem, hogy megyegyezik a gyári felszereltségűvel. Csupán egy-két alkatrész más. Ilyen a kormány márkája ami nálam Fsa ,a hátsó váltó Xtr helyett XT, és a hajtás. Tulajdonképpen a hajtás csak részben mert Slx hajtókarom van  XT monoblockal. Teljesítményben így minimális a különbség. 

 

Kerekek:

 

Centerlock-os Shimano XT típusúak. Kiss súly és nagy merevség jellemzi őket. Ust rendszer, csapágyakat védő burkolat amely nem engedi, hogy a csapágyakat elérje a por. Így nő az élettartama valamint nem szervíz igényesek. A küllők DT típusúak. Szép fekete festett kivitelűek, anyaguk üreges acél. Kis súly nagy merevség.

 

Fékek:

 

Shimano Xtr első és hátsó. A gyárin XT van de annyi a különbség talán, hogy azok kicsit nehezebbek viszont nagyobb fékerőt biztosítanak. Egyébként fékerőt tekintve különbséget nem igazán tapasztaltam mivel mentem már XT tárcsafékes bicajjal. Versenyen kiválóan teljesített az Xtr. Jó fékerő, jó adagolhatóság. Szóval kiválóan működik az Xtr tárcsákkal amelyek kellemes hangot bocsájtanak ki menet közben a kialakításuk révén. 

 

Váltás:

 

Shimano XT váltórendszerrel van szerelve az én gépem. A gyárin hátul Xtr van de az XT is tökéletesen megfelelő akár versenyre is. Az Xtr-nek kissebb a súlya és a váltóteljesítménye is valamivel jobb. A váltás terén miután lecseréltem a Deore váltórendszert XT-re hatalmas változást figyeltem meg. A deore mondjuk ugyancsak megbízható de inkább sport és hobby felhasználásra ajánlott. Ennek a rugó és a kialakítás az oka. A deore XT rugók nagyon kemények és ennek a következménye az, hogy gyors és precíz váltás érhető el XT váltókarokkal vagy hasonló árkategóriájúakkal. A karok kis kézmozdulatokra is gyorsan reagálnak és jó beállítás esetén pillanatok alatt megtörténik a váltás. Az mondjuk kevésbé jó, hogy az XT-s első váltó dúrván rakja vissza a kissebb tányérra a láncot de ez mondjuk megszokás kérdése. Pár 100 km után már észre se lehet venni, hogy hangosan vált. 

 

Ritchey WCS Carbon nyeregcső és stucni:

 

Karbon alapanyagból készültek és ugyancsak lakkozott kivitelű alkatrészek. A stucni Alu és Karbon ötvözetből készült. Nagy merevség, jó rezgéselnyelési képesség, kis súly jellemzi. A bolti ára elég borsos de használtan elfogadható áron be lehet szerezni ha az ember rábukkan egyre. A stucni továbbá Oversized(OS) befogjú. Az előnye az, hogy (OS) kormányt fogad amely gyártásánál viszonylag kis falvastagságot alkalmazhat a gyártó a merevség rovása nélkül. Tulajdonképpen ez a kormány alakjának köszönhető mivel a középső része nagyobb mint a külső része. Stílusos és egyben nagyon merev. A nyeregcsőről annyit, hogy full karbon alapanyagból készült nagyon merev és nagyon jó rezgéselnyelő. A nyereg rögzítése kétcsavaros rendszerű. Ami tetszik benne az az, hogy jól néz ki és fokozatmentesen állítható a nyereg dőlésszöge. A kivitelt tekintve festetlen de lakkozott. A Kross Level A10-es vázzal tőkéletes párost alkot. Egyszer sem csúszott bele a nyeregvázcsőbe. Ennek nagy valószínűséggel részben az az oka, hogy megfelelő a nyeregcső és a nyeregvázcső átmérője. 

 

Hajtókar/monoblock:

 

Shimano Slx/XT monoblock. Nagyon merev és a hajtás teljesítmény is megfelelő. Szerintem az Slx hajtókar stílusos kinézetű és illik az XT kerékhez, XTR fékrendszerhez és természetesen a vázhoz is. Talán az XT versenyre kicsit ideálisabb lenne de tényleg csak kis különbség van a kettő között. Próbáltam XT hajtásos bringát de elhanyagolható a kettő közötti különbség. Hosszabb távon lehet, hogy jobb az XT de nem nagy mértékben.

 

Teleszkóp:

 

Rock Shox Reba Rl. 1600g körüli súly, Motion Control csillapítás. Állítható visszaút csillapítás ami sokszor jól jön. A festése miatt passzol a vázhoz. Jó beállításoknál szépen kimozogja a 100mm-es út 80%-át. Tereptől függ mondjuk, hogy mennyit is. A teló kormányról lockolható ami jól működik de igazából nagy szükség nem lenne rá. Talán aszfaltos emelkedőn városban van jelentősége és terepen ahol a talaj sima. Vagyis nincsenek az emelkedőn vízfolyásos részek. Rövíden puha a mozgása és jól is néz ki. 

 

 

Hátrány

Olyan nincs neki. Nagyon jó kis gép. Ha valami hátrányt kéne találnom akkor nem sikerülne. 

Talán egy kis apróság ami valójában nem hátrány: 

A felsőcső / alsócső bekötés lehetne kicsit stílusosabb. Nagy valószínűséggel a gyártó fog megoldást találni arra, hogy hogyan legyen a váz egyben stílusos és kellően merev. Továbbá a súlya véletlenül se csússzon 1200g fölé. Manapság folyamatos fejlesztések indokoltak és új karbon szövet / gyanta kombinációkkal a súlycsökkentés az által is megvalósítható, hogy az ne menjen a merevség és más hasznos tulajdonságok rovására.  

 

Tapasztalat

Cserélni nem érdemes rajta semmit persze ez a használattól függ. Állandó versenyzésnél a csere indokolt de alapvetően nem. Összességében ez egy nagyon jó gép amely kemény terepen és aszfalton is jól teljesít. Jól fordul, a fékek miatt a fékerő kiválóan adagolható akár km-es lejtőzéseknél is, kiváló váltás teljesítmény és kivételesen jó rezgéselnyelési képesség jellemzi a bicajt. A tömege 10 kiló körül van. Pontosan nem tudom de olyan 10,3 kiló lehet.

Erre ajánlom

Nagyon megérte lecserélni a vázam mert a karbon váz miatt és a kissebb súly révén jóval jobb terepen mint az Alu. Az előző HPA vázam rázott rendesen. Ehhez képest terepen olyan ez a karbon váz, hogy egyszerűen az ember azt is elfelejti, hogy bicajon ül. Alapvetően ugyebár ez lenne a lényeg egy kerékpárnál. Hosszab távon is kényelmes közlekedni vele ami jó dolog. Amire ajánlanám az versenyzés és keményebb sport, túra. 

Ennyiért vettem
-
Mért tömeg
10300 g
Csatolt képek
Kross Level A10  2011 mtb
Kross Level A10  2011 mtb
Kross Level A10  2011 mtb
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

becsap avatar
8 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2011-es full karbon Level A10 váz:
- egyértelmű előny maga az alapanyag, a karbon
- egyszerre rugalmas (pl mész egy füves/enyhén rázós részen, azt a rázkódást közel teljesen elnyeli, vagy a macskaköves útszakasz úgymond "kisimul")
-de ugyan akkor hihetetlen merev , főleg hajtás irányban. Egy emelkedőn lockolod a villád, és semmi nem nyeklik, nyaklik, az összes energia a haladást szolgálja!
- félelmetesen alacsony váztömeg (1.1kg alatt van a csupasz váz !!! )
- okosan megtervezett "csövek" alkotják a vázat, a megfelelő helyeken, megfelelően vastag
- hátsókerék befogatás fém, plussz az egész hátső ekrék környéke, fékfelfogatás kapott egy ksi fém merevítéést, ez kell is neki!
- egyik legjobb ha nem a legjobb: Tapered rendszerű fejcső kialakítás ( alul 1 1/2" , felül 1 1/8") melynek egyik előnye, hopgy a villa sokkal merevebb képes lenni, de ugyan akkor a hagyományos stucnit fogadja!
- plussz finomság! hajtómű csapágy NEM press fit rendszerű, hanem a már jól megszokott menetes, mely a fejcső kialakítása mellett tovább segíti a már meglevő dolgaink egyszerű beszerelését!felhasználását!
- egy kis odafigyelés, praktikum: hajtás oldali lánvillán található egy ksi betét, melynek funkviója za, hogy nem a karbont csapja szét a rakoncátlan lánc, hanem azt (próbálná)!
- csak hogy még fényezzem a Kross Level A10 a vázat: szép, elegáns masszív váltópapucs
- a remek geometria megmaradt, a bovden-, illetve olajvezeték tertó papucsok rendben vannak
- Fényezés! már az maga lenne két plussz répa, de már így is több, mint ötnél tartok! Szép karbon alapanyag kapott egy masszív lakkozást és kész, pont, vége! Karbonvázat elrusnyítani festéssl bűn! Ezt a gyártó Kross jól tudja! Bárhol megjelentem a bringával, mindenki megcsodálta a festést, volt aki még szomorkodva mutatta az ő karbon "csodáját", mely telibe volt fényezve. Irigykedett is rendesen! :)

 

 

 

 

2010-es alu Level A10 váz

- Félelmetesen jó geometria: fel-le-jobbra-balra, betonon-terepen. Bárhol, bármikor hihetetlen jól viselkedett, nem kellett küzdeni az irányítással!
- Karbon támvilla: Igen, gondolhatnád, hogy hülyeség, de NEM! Rengetek rázkódást képes volt elnyelni, egy 27,2-es átmérőjű nyeregcsőhöz viszonyítva a nála jóval merebb 31,6-os cső ugyan olyan, ha nem kényelmesebb volt! (azonos nyereggel használtam)-> hajtás irányban elképesztően merev, de ugyan akkor képes "csillapítani"!
- integrált kormánycsapágy
- remek helyre elhelyezett kulacstartófuratok
- gyönyörűen eldolgozott hegesztési varratok
- remek festés
- nem tucat-bringa, mint mondjuk egy merida
- számomra értelmezhetetlen a csővek alakja a nyakcsőnél levő csatlakozásnál, de nekem tetszett, masszív volt!

Hátrány

2011-es karbon Level A10 váz
- megítélésem szerint a nyeregvázcső felsőcső fölé levő túlnyúlása a nyeregcsőbilincsig nagy. lehet, csak nekem zavaró, de már kettő (más gyártó! ) vázat eltörtem azon a tájékon. Kicsit félek, de rendesen, mélyen benne van a nyeregcső, remélem szeretni fogják egymást!
- Tapered rendszerű kormánycsapágy. Ami előny, az néha hátrány is, nálam ez akkor jelentkezett, mikor mindössze egy gyártónál a Sycrossnál találtam ilyen csapágyat.

Ezt leszámítva semmi negatívumot nem tapasztaltam.

 

2010-es alu Level A10 váz

-1400 km után a bal láncvillán a tengelytől 3 centire levő hegesztés felmondta a szolgálatot, garanciában csere!

- elég filigrán a hátsó fék tartókonzola, de ettől független erős!

Tapasztalat

Némi gubanc után, ami az aluvázzal volt kapcsolatos, hála a forgalmazó és a Kross, mint gyártó jóindulatának sikerült szert tennem egy ezévi karbon vázra. 3 hete van csak nálam, de így is megkpata az 1000 kilóméterét, és 3 versenyt. Egyszó mint száz, a bicóra, és kiemelten a váűzra semmi panasz! Hihetetlen menettulajdonság, pille súly (igen tudom mi a különbség a súly és tömeg között, de msot legyen így jó!), jó manőverezhetőség. Ami külön meglepett, hogy sokkal jobb érzés hozzányúlni, emgérinteni ráülni a vázra. Érezni, hogy ez más, nem az a ridegség, mint a fémnél, sokkal kellemesebb érzért nyújt!
Tényleg ódákat lehetne zengeni erről a vázról,d e most nem teszem! :) Aki akarja jöjjön el hozzám, kipróbálhatja, vagy vegyen egyet, most kedvezményes! :) Na meg persze elmondhatja magáról, hogy csak nekem és Neki van iylen váza az országban!

Ismételten hatalmas köszönet a Kross rugalmasságáért, gyorsaságért és nem utolsó sorban kedvességéért !

 

Értékelésem mind két lehetőséghez 5+ répa!

 

 

 

Nekem egy 2010-es 7005-ös alu , Karbon támvillával szerelt vázam volt!
Nagyon kedvezményes áron jutottam hozzá, miután bontották a kerékpárt, így csak a vázról tudok írni.

 

 

Csupa pozitív dolgot lehet elmondani erről a vázról, egyedül a törést nem birom felfogni, valószínűleg egy gyengébb, esetleg hibás darabot fogtam ki.

 

nekem a 180 centimhez a 19"-es váz tökéletes választás volt!

Erre ajánlom

egyértelmű XCM / XCO de bőven jó hétvégi tekerésre, edzésre, mind terepen, mind aszfalton!

Ennyiért vettem
40000
Csatolt képek
Kross Level A10  2011 mtb
2010-es váz
Kross Level A10  2011 mtb
Versenykép: VKE-Nelson-Aminostar
Kross Level A10  2011 mtb
2011-es váz
21 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Carbon SL


anyag:

Karbon


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • L

 
színválaszték:

Matt fekete-grafit


villa (teló):

Fox 32 Float kormányról vezérelhető CTD FIT (rugóút: 100 mm, kormányról vezérelhető, Tapered)


Meghajtás

hajtókar:

SRAM S2210 Carbon 39/26T


fogaskoszorú:
Sram PG-1070,

11-36T


középrész:

SRAM Press Fit GXP


első váltó:
Sram X0,

34,9mm


hátsó váltó:
Sram X0,

Carbon


 
fokozatok száma:

2x10


pedál:

Alumínium VP-519A


Kerék

felni:

DT Swiss X1501 Spline


első agy:

DT Swiss X1501 Spline


hátsó agy:

DT Swiss X1501 Spline


külső gumi:
Schwalbe Rocket Ron,

Evo 26"x2.1"


Irányítás

kormány:

Easton EA70 XC (alu, egyenes, 650 mm, 31,8 mm)


markolat:

Kross szivacs


kormányszár:

Easton EA70 (alu, ahead, 31,8mm)


kormánycsapágy:

VP A45AC2 félintegrált


nyereg:

Fi'zi:k Tundra 2 Manganese


nyeregcső:

Easton EC70 ZERO (carbon, 31,6mm)


Fék

tárcsafék:
Sram X.0,

Hidraulikus


fékkar:

SRAM X0 (hidraulikus)


Kross logó

Kross márka bemutatás

A Kross cég 1990-ben, indult Lengyelországban, kis, családi kerékpárboltként. 1997-től foglalkozik saját kerékpárok gyártásával, azóta sorra szerzi az elismeréseket- többek között „Lengyel Presztízs”-díj (2001), Év Kerékpárja (2008, Unplugged modell), Aranyhajtómű (2009) díjakat söpört be.

Mára Európa egyik vezető kerékpárgyártójává nőtte ki magát, és 2009-től hazánkban is forgalmazzák. A Kross kínálatában városi, trekking és mtb kerékpárok találhatóak, a kedvező, könnyedén elérhető árútól a csúcskategóriás karbonvázasokig, egészen kicsi gyermekektől felnőttekig, kortól-nemtől függetlenül mindenkit kielégítő palettán.

Zbigniew Sosnowski, a Kross Birodalom alapítója: "Nagyon sokat tettünk, de én azt mondom: még mindig sok a tennivalónk. Mivel a siker az egy folyamat, kemény munkával tovább kell tökéletesítenünk a termékeinket és a rendszerünket. Úgy gondolom, hogy fejlesztéseinknek köszönhetően hamarosan az egész világon ismerni és használni fogják a Kross kerékpárokat, termékeinket pedig a minőséggel, az alacsony árral, a kiváló funkcionalitással és az eredeti design-nal fogják azonosítani."

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Kross Level A11 termékkel kapcsolatban: