Merida Big Seven 1000 mtb

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2013.11.)
  • Listaár: 399.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

Zoli27 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

Frissen vett bringa, az első benyomások:

-Baromi jól néz ki (matt festés)

-Belső kábelvezetés

-Tapered fejcső

-Manitou Marvel Comp levegős teló szépen teszi a dolgát

-Nincs rázkódás (carbon nyeregcső)

-Gyors, pontos váltók

-SPD pedál

-Fürge, könnyen manőverezhető, kiváló geometria

18.5"-os vázat használok 178.5 cm magassággal.
Az áron, amiért újonnan hozzájutottam, szerintem verhetetlen ezzel a felszereltséggel.

Hátrány

-Nem igazán tapasztaltam, talán annyi, hogy nem nagyon kompatibilis letámasztókkal, persze ebben a kategóriában nem ez a fő szempont, nekem minimálisan hiányzik azért. Csomagtartó, sárvédő viszont mehet rá, ha valakinek szükséges,

Erre ajánlom

Terepre, aszfaltra, bárhova.

Ennyiért vettem
300000
Csatolt képek
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bali21 avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

nagyon szépen kivitelezett váz -> festés, hegesztési varratok

vázon belül futó váltóbovdenek, a váltókartól a váltóig végig burkolt  Jagwire bovdenszett

nagyon jól eltalált geometria, 182cm vagyok 18,5 vázam van -> mintha nekem tervezték volna, annak ellenére, hogy nagyon kényelmes, meredek emelkedőn nem emelgeti az elejét

matt festés

kevésbé ráz, lehet a 27,2-es carbon nyeregvázcső miatt meg a 27,5-es kerék miatt

könnyű 11,7 kg (aluvázasokhoz képest)

minőségi alkatrészek: Mavic crossride kerekek (hátul átütő tengelyes), deore 615-ös fék, xt hátsó váltó, slx hd első váltó, slx váltókarok, deore integrált hajtómű (nem press fites), maxxis külsők, manitou levegős teló, shimano m520 spd pedál

 

 

Hátrány

első féknyereg hibás volt gyárilag, brutális hangokat adott ki fékezés közben, sokszor (nem mindig) fékerő elment (nem eresztette az olajat) de mire erre rájöttünk, hogy a nyereg a rossz, hosszú út volt: 3db fékbetét csere, adapter-villa "síkbahozása",deore xt alubakos féktárcsákat tettem fel-> de nem vált be egyik se ,  végül a boltos srác nagy nehezen elérte, hogy küldjenek egy új féket,  küldtek egy új féknyerget ami szerencsére megoldotta a problémát (örülök hogy boltba végig segítőkész volt és nem küldött el, hogy ez ilyen (nyikorog)  )

shimano rt 56-os tárcsák voltak rajta, elsőbe 8-as volt, hosszabb lejtő után nagyon felmelegedett érezhetően gyengült a fékhatás és nagyon lassan hűlt ki -> deore 615-ös fék (már ha működik) jobbat "érdemel" 

mavic-nak lapított küllői vannak nem tudtam feltenni a Sigma-nak a gyári mágnesét (csúszkál le-fel)

Tapasztalat

Nagyon élvezem minden egyes percét a tekerésnek Big Seven 1000-el. Váltókar eleinte fura volt, kijelző nélküli, fékkaron van rögzítve de most már nagyon megszoktam és tetszik, váltók nagyon gyorsan és pontosan váltanak. Ahhoz képest, hogy a  Manitou Marvel TS Air belépő szintű teló, megvagyok elégedve a mozgásával (biztos egy Fox, vagy egy jobb Rock Shox jobb). Maxxis Aspen külsők nagyon bejöttek, nincs olyan tapadása mint a rocket ron-nak de egyedül ezt inkább csak homokba éreztem , és még nem kaptam vele defektet  a rocket ron-nal kettőt is, kopás ezalatt a cirka 1000km alatt szinte 0 (80% terep 20% aszfalt, ugyan ilyen használat mellett rocket ron sokkal jobban kopott) . Előző bringám (épített Cube Appear 26os kerék) kirázta belőlem a lelket is és megfájdult a derekam, Merida-val meg semmi ilyen sincs . Erdőben emelkedőn (megfelelő kondi mellett :-) ) nagyon jól lehet haladni, kisebb kövek-ágak-gyökerek nem akadály átmegy mindenen. Lefelé csapatás közben végig nagyon jól irányítható és stabil a bringa.

Erre ajánlom

Pl: erdőbe montizni :)

Ennyiért vettem
380000
Csatolt képek
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
Merida Big Seven 1000  2014 mtb
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Big.Seven HFS-Single R12


méretek:
  • 13,5"
  • 15"
  • 17"
  • 18,5"
  • 20"
  • 21,5"
  • 23"

 
színválaszték:

selyemfényű fekete-szürke-sárga


villa (teló):

Manitou Marvel comp


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-M622


lánc:
KMC X10
első váltó:
Shimano SLX
 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

XC Al


Kerék

külső gumi:
Maxxis CrossMark
 
komplett kerék:
Mavic Crossride

Irányítás

kormány:

MERIDA pro OS 660 R12


kormányszár:

MERIDA pro Carbon 5


kormánycsapágy:

Big Conoid A-bearing neck


nyereg:

MERIDA Pro SI


nyeregcső:

MERIDA carbon K SB0


Fék

 
féktárcsa:

180 mm


tömeg:

11.70 kg


Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Big Seven 1000 termékkel kapcsolatban: