nagyon szépen kivitelezett váz -> festés, hegesztési varratok
vázon belül futó váltóbovdenek, a váltókartól a váltóig végig burkolt Jagwire bovdenszett
nagyon jól eltalált geometria, 182cm vagyok 18,5 vázam van -> mintha nekem tervezték volna, annak ellenére, hogy nagyon kényelmes, meredek emelkedőn nem emelgeti az elejét
matt festés
kevésbé ráz, lehet a 27,2-es carbon nyeregvázcső miatt meg a 27,5-es kerék miatt
könnyű 11,7 kg (aluvázasokhoz képest)
minőségi alkatrészek: Mavic crossride kerekek (hátul átütő tengelyes), deore 615-ös fék, xt hátsó váltó, slx hd első váltó, slx váltókarok, deore integrált hajtómű (nem press fites), maxxis külsők, manitou levegős teló, shimano m520 spd pedál
első féknyereg hibás volt gyárilag, brutális hangokat adott ki fékezés közben, sokszor (nem mindig) fékerő elment (nem eresztette az olajat) de mire erre rájöttünk, hogy a nyereg a rossz, hosszú út volt: 3db fékbetét csere, adapter-villa "síkbahozása",deore xt alubakos féktárcsákat tettem fel-> de nem vált be egyik se , végül a boltos srác nagy nehezen elérte, hogy küldjenek egy új féket, küldtek egy új féknyerget ami szerencsére megoldotta a problémát (örülök hogy boltba végig segítőkész volt és nem küldött el, hogy ez ilyen (nyikorog) )
shimano rt 56-os tárcsák voltak rajta, elsőbe 8-as volt, hosszabb lejtő után nagyon felmelegedett érezhetően gyengült a fékhatás és nagyon lassan hűlt ki -> deore 615-ös fék (már ha működik) jobbat "érdemel"
mavic-nak lapított küllői vannak nem tudtam feltenni a Sigma-nak a gyári mágnesét (csúszkál le-fel)
Nagyon élvezem minden egyes percét a tekerésnek Big Seven 1000-el. Váltókar eleinte fura volt, kijelző nélküli, fékkaron van rögzítve de most már nagyon megszoktam és tetszik, váltók nagyon gyorsan és pontosan váltanak. Ahhoz képest, hogy a Manitou Marvel TS Air belépő szintű teló, megvagyok elégedve a mozgásával (biztos egy Fox, vagy egy jobb Rock Shox jobb). Maxxis Aspen külsők nagyon bejöttek, nincs olyan tapadása mint a rocket ron-nak de egyedül ezt inkább csak homokba éreztem , és még nem kaptam vele defektet a rocket ron-nal kettőt is, kopás ezalatt a cirka 1000km alatt szinte 0 (80% terep 20% aszfalt, ugyan ilyen használat mellett rocket ron sokkal jobban kopott) . Előző bringám (épített Cube Appear 26os kerék) kirázta belőlem a lelket is és megfájdult a derekam, Merida-val meg semmi ilyen sincs . Erdőben emelkedőn (megfelelő kondi mellett :-) ) nagyon jól lehet haladni, kisebb kövek-ágak-gyökerek nem akadály átmegy mindenen. Lefelé csapatás közben végig nagyon jól irányítható és stabil a bringa.
Pl: erdőbe montizni :)
