Merida Matts 5-V mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 99.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

ralyi avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- A váltója nagyon jó számomra, ahhoz képest amennyit ér, ha jól be van állítva villámgyorsan kapcsol, annak ellenére, hogy a marokváltót sokan szídják.

- A váza KIVÁLÓ! Átalakítani erre, arra kiváló.

- A fék megálta a helyét, de cseréltem. 

- A gyári első villa nekem kiváló volt.

Hátrány

- A gyári nyereg kényelmetlen. Cserés
- A nyeregszár jó, delehetne jobb is; nálam cserés lett.

- A markolat mozgott. Cseréltem.

- Fékkarok krómozottak, nekem két év alatt elkoptak.

- Felnikben 1500-2000 körül pici nyolcas.

- Pedál műanyag


 

Tapasztalat

Ezt a Merida kerékpárt kiválóra értékelem, annak ellenére, hogy a gyári ami volt, néhány dolog rossz volt, és kényelmetlen, de az átalakulásai során kiváló lett és teljesen egyedi. Nálam két év alatt óriási változáson ment át ez a Merida mtb. V fékről, tárcsásra alakítottam, sokba került, de megérte, nem csak azért mert teljesen egyedi lett, hanem mert nagyon jól megy. Minden kézre áll nálam rajta, és tudom mit várhatok tőle. Voltak hibái, de azokat be lehet foltozni.

Erre ajánlom

Város, könnyű terep

Ennyiért vettem
68 900
Csatolt képek
Merida Matts 5-V  2010 mtb
Gyári fénykép
Merida Matts 5-V  2010 mtb
összerakva gyárilag
Merida Matts 5-V  2010 mtb
Átalakítva
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cooper08 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Alumínium a Matts 5-V váza
- Kényelmes nyereg
- Jó fékek
- Marókváltó (nálam ez cél volt)
- krómozott fékkar (elkopik, de legalább nem müanyag)
- Gumi első teleszkóp védő

Hátrány

- A markolat elcsúszik
- Pedál műanyag
- Hangos (nagyobb sebességnél)
 

Tapasztalat

Aluminium váz volt az elsődleges szempont a választásban. A többi részt idövel fokozatosan cserélni tudom. Pedálokat szeretném majd fémre lecserélni. A nyereg nagyon kényelmes. A váz nagyon szép, szebb mint képen! 
Kiegészítőkkel felszereltem: kulacstartó, csengő, sárvédő, váltóvédő, kitámasztó, km/óra, lámpa.
Egy olyan kerékpárt szerettem volna amivel kisebb (30-40km) és nagyobb (Fertő-tó, Balaton körbetekerés) túrákra is elmehetek, és ami nem csak a távolságot bírja, hanem a domborzattal is megküzd. Eddigi tapasztalataim jók és úgy gondolom folyamatos karbantartás alatt nem lesz vele gond.

Erre ajánlom

Hobby kerékpározáshoz. Én napi szinten 20-50-100km kerékpározáshoz használom, aszfalton és hegy-völgyes terepen.

Ennyiért vettem
70 000 ft
Csatolt képek
Merida Matts 5-V  2011 mtb
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gabesz96h avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Sok minden. A telót sokan szidják, de én alig tartom karba, mégis mint egy nagyon jó olajos, úgy mozog. A nyereg kényelmes a Matts 5-V-n :D .

Hátrány

A középrész egy fos, markolatváltó is a váltóval együtt, meg a felnikbe hamar nyolcas megy.

Tapasztalat

Ilyen árért szerintem elég jó ez a Merida mtb bár a 10000-el dtágábba már XCT van rendes váltókarral.

Erre ajánlom

MTB, XC-AM

Ennyiért vettem
84990
Mért tömeg
13200 g
Csatolt képek
Merida Matts 5-V  2011 mtb
11 olvasó 36%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Mivel nekem a 2009-es Matts 5-V modellem van, ezért a festése baromi jó. Az újabbak már nem néznek ki olyan jól, mint a 2009-es. Az enyém antrachit színű fehér feliratokkal, és pár kis piros berakással.

tehát nézzük az előnyeit, a színén kívül:

  • a Matts 5-V váz baromi erős nem nyeklik nyaklik, még apám 100kg-ja alatt sem
  • a kerekek nagyon jók, én v-fékkel használom, de még nagyobb durvulások után sem volt jele 8-asnak
  • az alap gumik egészen jól bírják,l igaz egy olcsó CST modellről van szó, de 1000-1500Km-et simán bírnak.
  • a fékeket még megemlíteném, egy fékváltókarral jól beállítva árukhoz képest nagyon jól fognak, egy olcsóbb bovdenes tárcsát simán maguk mögé utasítanak. Most már sajna ezekre is a csere várt, mert németbe nagyon jó áron jutottam párhuzamos húzásu 2006- od Shimano LX fékhez.
Hátrány

Mivel én úgy vettem a bringát, hogy szinte csak a váz érdekelt, mert tudtam, hogy később szinte mindent le fogok cserélni rajta, ezért csak azokat a részeket írom le hátránynak, amik tényleg el is romlottak.

  • a teló, na az nem ér semmit néhány poros földesúzon való tekerés, és úgy beállt, mintha merev villa lenne. A legelején sem mozogtt valami szépen, de utána egyből csere.(lehetett volna elvinni kipucoltatni, de az annyiba került volna, mint maga az egész teló) A csere egy Suntour XCR-RLO telóra esett, ami azért mérföldekkel a régi előtt jár, de még ez sem mozog valami jól.
  • a váltókar az markolatváltó volt, ezt egyből cseréltem amikor megjött fékváltókarra, és így már jobb is volt. Maga a váltó 2000-3000 Km után szinte megadta magát, de egy bovdencsre megoldotta a problémát, de mára már eléggé le van harcolva szegény (kb 6000Km-el a háta mögött.) így hamarosdan az is csereérett lessz.
  • A hajtómű az kb 1000Km-et bírt ki, mert ugye alap négyszöges volt, amit egy elég komoly Truvativ FireX 2010 Team-ra cseréltem, ami már igazán megfelel nekem.(ezt a hajtóművet, olyan 3-600 ezres bringákra rakják, de mivel jó áron tudtam beszerezni ezért megérte.)
  •  
Tapasztalat

Szinte már mindent leírtam az előbbiekben. Nekem nagyon tetszik ez a bringa, és a Merida Matts 5-V szerintem egy kiválló alap egy komolyabb XC bringa építéséhez. A váz magában olyan 30-40 ezer forint lenne, de ma már nem kapni, csak 2009-ben lehetett. Azért nem csak a vázat vettem meg, mert egyszerre nem votl annyi pénzem, hogy normális cuccokkal szereljem föl, és így fokozatosan sokkal nagyobb élmény fejleszteni.

 Az "ennyiért vettem", egy kicsit megtévesztő a képek láttán, mert az az ár az alap azóta kb már mégegyszer annyit öltem bele.

Erre ajánlom

Alapállapotban csak annak aki hétvégenként menne egy két kört akár úton akár terepen. Aki sportolás céljából vásárolná, annak kb +30-50 ezer forintból egy jó gépet tud csinálni belőle. (ebbe az árba már belefér egy valamirevaló teló, meg egy Octalinkes szintű hajtómű)

Ennyiért vettem
kb:65.000Ft
Csatolt képek
Merida Matts 5-V  2009 mtb
Merida Matts 5-V  2009 mtb
Merida Matts 5-V  2009 mtb
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts DT-V


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 18"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:

Fekete-piros


villa (teló):

SR XCT-V3 80


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-M131, 42-34-24


lánc:
KMC Z51
fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

Shimano MF-TZ21 14-28


középrész:

Cartridge Bearing


első váltó:
Shimano Tourney,

TY10


hátsó váltó:
Shimano Altus
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

PP pedal


Kerék

felni:

Matts V


első agy:

QR Alu


külső gumi:

CST C1348 26x2,1


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

ST EF51


kormány:

XM CEN Steel R30, 620 mm


markolat:

Short Kraton


kormányszár:

XM Speed CEN 15


kormánycsapágy:

A-Head


nyereg:

X-Mission Cross Comfort


nyeregcső:

XM Speed D SB20 27,2 mm


Fék

 
féktest:

V-fék


tömeg:

14,3 kg (18")


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Matts 5-V-be befér egy 27,5-es kerék?
7 válasz
utolsó: 2016. júl.
Minden Merida alsó bowdenes? Ez nem gond?
7 válasz
utolsó: 2011. ápr.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts 5-V termékkel kapcsolatban: