- Mivel nekem a 2009-es Matts 5-V modellem van, ezért a festése baromi jó. Az újabbak már nem néznek ki olyan jól, mint a 2009-es. Az enyém antrachit színű fehér feliratokkal, és pár kis piros berakással.
tehát nézzük az előnyeit, a színén kívül:
- a Matts 5-V váz baromi erős nem nyeklik nyaklik, még apám 100kg-ja alatt sem
- a kerekek nagyon jók, én v-fékkel használom, de még nagyobb durvulások után sem volt jele 8-asnak
- az alap gumik egészen jól bírják,l igaz egy olcsó CST modellről van szó, de 1000-1500Km-et simán bírnak.
- a fékeket még megemlíteném, egy fékváltókarral jól beállítva árukhoz képest nagyon jól fognak, egy olcsóbb bovdenes tárcsát simán maguk mögé utasítanak. Most már sajna ezekre is a csere várt, mert németbe nagyon jó áron jutottam párhuzamos húzásu 2006- od Shimano LX fékhez.
Mivel én úgy vettem a bringát, hogy szinte csak a váz érdekelt, mert tudtam, hogy később szinte mindent le fogok cserélni rajta, ezért csak azokat a részeket írom le hátránynak, amik tényleg el is romlottak.
- a teló, na az nem ér semmit néhány poros földesúzon való tekerés, és úgy beállt, mintha merev villa lenne. A legelején sem mozogtt valami szépen, de utána egyből csere.(lehetett volna elvinni kipucoltatni, de az annyiba került volna, mint maga az egész teló) A csere egy Suntour XCR-RLO telóra esett, ami azért mérföldekkel a régi előtt jár, de még ez sem mozog valami jól.
- a váltókar az markolatváltó volt, ezt egyből cseréltem amikor megjött fékváltókarra, és így már jobb is volt. Maga a váltó 2000-3000 Km után szinte megadta magát, de egy bovdencsre megoldotta a problémát, de mára már eléggé le van harcolva szegény (kb 6000Km-el a háta mögött.) így hamarosdan az is csereérett lessz.
- A hajtómű az kb 1000Km-et bírt ki, mert ugye alap négyszöges volt, amit egy elég komoly Truvativ FireX 2010 Team-ra cseréltem, ami már igazán megfelel nekem.(ezt a hajtóművet, olyan 3-600 ezres bringákra rakják, de mivel jó áron tudtam beszerezni ezért megérte.)
Szinte már mindent leírtam az előbbiekben. Nekem nagyon tetszik ez a bringa, és a Merida Matts 5-V szerintem egy kiválló alap egy komolyabb XC bringa építéséhez. A váz magában olyan 30-40 ezer forint lenne, de ma már nem kapni, csak 2009-ben lehetett. Azért nem csak a vázat vettem meg, mert egyszerre nem votl annyi pénzem, hogy normális cuccokkal szereljem föl, és így fokozatosan sokkal nagyobb élmény fejleszteni.
Az "ennyiért vettem", egy kicsit megtévesztő a képek láttán, mert az az ár az alap azóta kb már mégegyszer annyit öltem bele.
Alapállapotban csak annak aki hétvégenként menne egy két kört akár úton akár terepen. Aki sportolás céljából vásárolná, annak kb +30-50 ezer forintból egy jó gépet tud csinálni belőle. (ebbe az árba már belefér egy valamirevaló teló, meg egy Octalinkes szintű hajtómű)