Merida Matts 5-V mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2012.12.)
  • Listaár: 99.900 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Mivel nekem a 2009-es Matts 5-V modellem van, ezért a festése baromi jó. Az újabbak már nem néznek ki olyan jól, mint a 2009-es. Az enyém antrachit színű fehér feliratokkal, és pár kis piros berakással.

tehát nézzük az előnyeit, a színén kívül:

  • a Matts 5-V váz baromi erős nem nyeklik nyaklik, még apám 100kg-ja alatt sem
  • a kerekek nagyon jók, én v-fékkel használom, de még nagyobb durvulások után sem volt jele 8-asnak
  • az alap gumik egészen jól bírják,l igaz egy olcsó CST modellről van szó, de 1000-1500Km-et simán bírnak.
  • a fékeket még megemlíteném, egy fékváltókarral jól beállítva árukhoz képest nagyon jól fognak, egy olcsóbb bovdenes tárcsát simán maguk mögé utasítanak. Most már sajna ezekre is a csere várt, mert németbe nagyon jó áron jutottam párhuzamos húzásu 2006- od Shimano LX fékhez.
Hátrány

Mivel én úgy vettem a bringát, hogy szinte csak a váz érdekelt, mert tudtam, hogy később szinte mindent le fogok cserélni rajta, ezért csak azokat a részeket írom le hátránynak, amik tényleg el is romlottak.

  • a teló, na az nem ér semmit néhány poros földesúzon való tekerés, és úgy beállt, mintha merev villa lenne. A legelején sem mozogtt valami szépen, de utána egyből csere.(lehetett volna elvinni kipucoltatni, de az annyiba került volna, mint maga az egész teló) A csere egy Suntour XCR-RLO telóra esett, ami azért mérföldekkel a régi előtt jár, de még ez sem mozog valami jól.
  • a váltókar az markolatváltó volt, ezt egyből cseréltem amikor megjött fékváltókarra, és így már jobb is volt. Maga a váltó 2000-3000 Km után szinte megadta magát, de egy bovdencsre megoldotta a problémát, de mára már eléggé le van harcolva szegény (kb 6000Km-el a háta mögött.) így hamarosdan az is csereérett lessz.
  • A hajtómű az kb 1000Km-et bírt ki, mert ugye alap négyszöges volt, amit egy elég komoly Truvativ FireX 2010 Team-ra cseréltem, ami már igazán megfelel nekem.(ezt a hajtóművet, olyan 3-600 ezres bringákra rakják, de mivel jó áron tudtam beszerezni ezért megérte.)
  •  
Tapasztalat

Szinte már mindent leírtam az előbbiekben. Nekem nagyon tetszik ez a bringa, és a Merida Matts 5-V szerintem egy kiválló alap egy komolyabb XC bringa építéséhez. A váz magában olyan 30-40 ezer forint lenne, de ma már nem kapni, csak 2009-ben lehetett. Azért nem csak a vázat vettem meg, mert egyszerre nem votl annyi pénzem, hogy normális cuccokkal szereljem föl, és így fokozatosan sokkal nagyobb élmény fejleszteni.

 Az "ennyiért vettem", egy kicsit megtévesztő a képek láttán, mert az az ár az alap azóta kb már mégegyszer annyit öltem bele.

Erre ajánlom

Alapállapotban csak annak aki hétvégenként menne egy két kört akár úton akár terepen. Aki sportolás céljából vásárolná, annak kb +30-50 ezer forintból egy jó gépet tud csinálni belőle. (ebbe az árba már belefér egy valamirevaló teló, meg egy Octalinkes szintű hajtómű)

Ennyiért vettem
kb:65.000Ft
Csatolt képek
Merida Matts 5-V  2009 mtb
Merida Matts 5-V  2009 mtb
Merida Matts 5-V  2009 mtb
14 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Matts DT-V


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 18"
  • 20"
  • 22"

 
színválaszték:

Fekete-piros


villa (teló):

SR XCT-V3 80


Meghajtás

hajtókar:

Shimano FC-M131, 42-34-24


lánc:
KMC Z51
fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

Shimano MF-TZ21 14-28


középrész:

Cartridge Bearing


első váltó:
Shimano Tourney,

TY10


hátsó váltó:
Shimano Altus
 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

PP pedal


Kerék

felni:

Matts V


első agy:

QR Alu


külső gumi:

CST C1348 26x2,1


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

ST EF51


kormány:

XM CEN Steel R30, 620 mm


markolat:

Short Kraton


kormányszár:

XM Speed CEN 15


kormánycsapágy:

A-Head


nyereg:

X-Mission Cross Comfort


nyeregcső:

XM Speed D SB20 27,2 mm


Fék

 
féktest:

V-fék


tömeg:

14,3 kg (18")


Geometria

váz geometria kép
Merida logó

Merida márka bemutatás

A Merida kerékpárokat gyártó céget 1972-ben alapította DH Ike Tseng, a vállalat jelenlegi elnöke. 1986 óta németországi központtal rendelkezik. Itt tervezik és tesztelik a vázakat, a gyártás pedig Tajvanon történik, így vázaik megbízhatóak, ugyanakkor elérhető árúak.

A Merida név 3 kínai karakter: a Me szépséget, a Ri kényelmet, profitot, a Da megérkezést jelent. A Merida jelentése: egy cég, ami segít téged abban, hogy odaérj, ahova tartasz!

1990-re már 15 ország piacán jelen van, és már AutoCad-et a használnak a váztervezésben. E téren a Merida a mai napig az elsők közt van, egy váz gyártásba kerülése előzetes szimulációkat is végeznek, majd az első példányokat versenyzők közreműködésével, és jeladók segítségével tesztelik.

A Merida világszintű sikeréhez nagyban hozzájárul a versenyzésben szerzett tapasztalat. Szponzoráltjaik közt van a Merida Multivan Team, mely 2011-ig 11 világbajnoki aranyérmet és számtalan más győzelmet zsebelt be. Az ő színeikben versenyez többek közt a norvég Gunn-Rita Dahle Flesja, az egyik legsikeresebb és legismertebb női kerékpárversenyző, és Merida nyergében nyert világbajnokságot José Hermida 2010-ben. Támogatja a több mint 70 fős Merida Maraton Team CST csapatot, és a Merida Hungarian Cycling Team-et.

2011-től a Lampre World Tour csapat Merida kerékpárokkal vesz rész a Tour de France-on és a többi kerékpárversenyen.

Vázaira 5 év garanciát vállal, élen jár a karbon-technológia alkalmazásában, illetve 2011-től scandium-alu ötvözetet is felhasznál a csúcskategóriás alu vázaihoz. 70 országban elérhető kínálatában található a legfiatalabbaknak szánt kerékpártól kezdve a városi, hobbi, férfi vagy női kerékpárokon át a versenyszintűig rengeteg komplett kerékpár és vázszett, akár a hegyek, az országúti vagy a bmx megszállottainak is.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Merida Matts 5-V-be befér egy 27,5-es kerék?
7 válasz
utolsó: 2016. júl.
Minden Merida alsó bowdenes? Ez nem gond?
7 válasz
utolsó: 2011. ápr.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Merida Matts 5-V termékkel kapcsolatban: