Az első ilyen gépet, amelyet alább véleményeztem, kb 500-600km után eladtam. Ezt nagyon megbántam így most egy 2014-es modellt beszereztem. Ezen már jelentős fejlesztések vannak, a számomra legalábbis. Csak a pár újdonságot emelném ki:
- Kenda Smart Block 8 29er külsők, eddig 130km van a gépben és még bőven szőrösek a gumik, a Rocket Ronnal szemben, ami 40km után megviselt volt. (persze ezeket a számokat aszfalton tekertem.)
- Mindaz ellenére hogy ez egy terep gumi, az aszfalton nagyon haladósan lehet vele menni, és a menetzaj is jóval kisebb, ami a sűrűbb fogak miatt van.
- A villa lock-ját felhozták a kormányra, így a csillapítás (szerűség) állítása a villa aljára került, ahogy pl a Tora-nal van.
- A Design jobb lett, több benne a piros, de minden ugyan úgy matt, és remekül néz ki.
- Az XL-es vázat használom, 197cm-hez, ami éppen hogy csak jó, majdnem teljesen ki van húzva a nyeregcső, viszont az átlépési magasságom alapján 62-es / XXL-es váz kellene.
- A matt szín és főleg a sötét, azaz fekete és szürke nagyon kényes a porra, dehát MTB...had legyen néha poros.
A mért tömeg M520-as SPDvel van.
XC és Túra, de a városban állatkodni is jó, mert a fékei fantasztikusak továbbra is.