Egy nagyon erős, strapabíró vázat kerestem a magam 90+kilójának. 180 magas vagyok és a 19"os verziót használom, nekem megfelel a mérete. Kellemesen stabilnak és merevnek érzem a vázat, és a geometriája is tetszik. Lefeléknél kellően stabil, felfelé jól mászik, és nincs az az érzésem, hogy leesek a bringáról. Arról nem is beszélve, hogy bár ez egy belépőszintü monti a Specializednél, de már itt is él az örökélet garancia. Remek választás ha építeni szeretnél, mert a váz ha arra használod amire való (XC) akkor elpusztíthatatlan. Én mádom :-)
Én építeni vettem a vázat de mivel vázat nem találtam így bringával együtt vettem. Nekem egy 2012-es évjáratú van, de ez a 2010-es évben jött ki. Full Deore, V-fékek, Rock shox dart 2 teló. Az alkatrészek olyanok amilyenek... a Deore hajtás-váltás nem rossz, sőt kezdőként kifejezetten jó. Bár ha volt már XT-d, XTR-ed vagy Sram X9-X0-d akkor ez kevésnek tünhet. A kerekek nem rosszak, de nem értem az első kereket miért kellett egyenesen fűzni??? A 90 kilóm alatt tekeredik ha nagy sebességgel fordulok. A fékek megfognak ha meghúzod őket. De ezek nem arra valók, hogy az erdőben 30-40 km/h-s sebességnél a sárban megállítsanak, csínján kell velük menni.
Nekem nagyon tetszik. Nem rossz a gyári felszereltsége sem, szerintem ennyi pénzért amennyi ez volt újonnan sokkal gyengébb bringát lehet venni. Ha komolyanbban XC-zelakkor a legtöbb alkatrész cserére szorul majd de a váz az ha arra használod amire való, elpusztíthatatlan. Összességében nem rossz bringa, sőt kifejezetten jó, de amire én akarom használni arra kevés ez a felszereltség és ezért fogom építeni. Ha a felszereltséget pontozom akkor az 3 répa, ha a vázat akkor az 5 répa. Kellően jól felszerelve jó XC versengép is lehet. Én erre vettem, nagyon jó gépet lehet belőle építeni.
Túrázásra, XC/CC akár versenyre is, Light DH/FR/ENDURO bár nem erre való de kis mennyiségben bírja ha csak arra jársz és lemész óvatosan egy ilyen pályán. XC-re tökéletes szerintem.