Specialized Hardrock mtb

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.06.)
  • Listaár: 128.800 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Tersius@ avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Egy nagyon erős, strapabíró vázat kerestem a magam 90+kilójának. 180 magas vagyok és a 19"os verziót használom, nekem megfelel a mérete. Kellemesen stabilnak és merevnek érzem a vázat, és a geometriája is tetszik. Lefeléknél kellően stabil, felfelé jól mászik, és nincs az az érzésem, hogy leesek a bringáról. Arról nem is beszélve, hogy bár ez egy belépőszintü monti a Specializednél, de már itt is él az örökélet garancia. Remek választás ha építeni szeretnél, mert a váz ha arra használod amire való (XC) akkor elpusztíthatatlan. Én mádom :-)

Hátrány

Én építeni vettem a vázat de mivel vázat nem találtam így bringával együtt vettem. Nekem egy 2012-es évjáratú van, de ez  a 2010-es évben jött ki. Full Deore, V-fékek, Rock shox dart 2 teló. Az alkatrészek olyanok amilyenek... a Deore hajtás-váltás nem rossz, sőt kezdőként kifejezetten jó. Bár ha volt már XT-d, XTR-ed vagy Sram X9-X0-d akkor ez kevésnek tünhet. A kerekek nem rosszak, de nem értem az első kereket miért kellett egyenesen fűzni??? A 90 kilóm alatt tekeredik ha nagy sebességgel fordulok. A fékek megfognak ha meghúzod őket. De ezek nem arra valók, hogy az erdőben 30-40 km/h-s sebességnél a sárban megállítsanak, csínján kell velük menni.

Tapasztalat

Nekem nagyon tetszik. Nem rossz a gyári felszereltsége sem, szerintem ennyi pénzért amennyi ez volt újonnan sokkal gyengébb bringát lehet venni. Ha komolyanbban XC-zelakkor a legtöbb alkatrész cserére szorul majd de a váz az ha arra használod amire való, elpusztíthatatlan. Összességében nem rossz bringa, sőt kifejezetten jó, de amire én akarom használni arra kevés ez a felszereltség és ezért fogom építeni. Ha a felszereltséget pontozom akkor az 3 répa, ha a vázat akkor az 5 répa. Kellően jól felszerelve jó XC versengép is lehet. Én erre vettem, nagyon jó gépet lehet belőle építeni.

Erre ajánlom

Túrázásra, XC/CC akár versenyre is, Light DH/FR/ENDURO bár nem erre való de kis mennyiségben bírja ha csak arra jársz és lemész óvatosan egy ilyen pályán. XC-re tökéletes szerintem.

Ennyiért vettem
70,000
Mért tömeg
12800 g
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

VanOcean avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A kerekpar felszereltsege eleg alap, de minden rendben müködött rajta viszonylag sokaig. A teleszkop lett lecserelve rajta leghamarabb aztan sorban felni, valto, fekek, kormanycsapagy. A felszereltseg ar ertek aranyban hozta az elvarasokat, nem gondoltam, hogy evtizedekig müködni fog.

A bringa maszasra lett kitalalva, legalabbis nekem abban tünt kiemelkedönek. Szinte csak a gumikon mult, hogy hol tud felkapaszkodni. Lefele ovatosan kell vele banni, en neha elfelejtettem, hogy nem a FR bringamon ülök, ertek is meglepetesek.

A vaz szinte elnyühetetlen, a 196cm-hez a legnagyobb meretet valasztottam, de akar egy nalam magasabb ember is elferne rajta.

Hátrány

Ahogy emlitettem a hatranya a lefele menet, könnyen megemelkedik a hatulja egy erösebb fekezesnel, gyökerek, buckak, kövek atugralasa sem nagyon ajanlott. Erdöben is inkabb a murvas, döngölt utakat erdemes vele keresni.

Tapasztalat

Egy megbizhato, gep könnyü turakra. Magas embereknek is tökeletes a geometriaja miatt.

Erre ajánlom

Könnyu turak, murvas, viszonylag sima terep. Felfele maszast nyugodtan be lehet vele vallalni, a bringa birni fogja.

Ennyiért vettem
187000
Csatolt képek
Specialized Hardrock  2011 mtb
Speci
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cserko avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 82%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- váz (alumínium): könnyű, erős, jó a geometriája
- gyári gumik: olcsók és mégis minden helyzetben nagyon rendben voltak (míg el nem koptak, itt a vége, a helyettük vendégszerepeltetett Continental-ok viszont annyira szarok, hogy aszfalton is fosok velük dönteni, mert iszonyatosan nyúlós érzés velük bármilyen viszonylatban haladni)
- ülés: amellett, hogy gyönyörű, nagyon kényelmes és tartós, életem eddigi legjobb mtb. ülése, egyben a legigényesebb is. Felül bőr, az oldalán tartós izzadás gátló szövet, perfekt párosítás
- a kormány egyszerű, de szép és jó vonalú. Néhány centit meg kellett kurtítatni a szélességéből, azután a kanyarok ördögévé tette a kétkerekű paripát. Ez azért elég költői volt, nem? Mindenkit emlékeztetek a gyönyörpisi megindulása előtt, hogy egy fémből készült használati tárgyról beszélhetünk. A gyári markolat jól tapad, de a spórolás azon is jól tetten érhető.

Hátrány

- az alapfelszereltsége iszonyatos, még jó hogy kormány és ülés volt rajta
- első váltó
- a tudásának jó része elszunnyad a gyári konfigurációban, de biztos lehet kapni jobb felszereléssel is
- drága

Tapasztalat

35 évesen az ember kezd megnyugodni, ehelyett én meg kitaláltam, hogy kéne már kicsit élni is. A munka, család, egzisztencia, tévé, alvás kombó nem rossz, csak kicsit rohadtul unalmas. (Így is nevezik: kispolgári lét) Ezért ahelyett, hogy elkezdtem volna a gyűjtögetést életem első új Audijára és a budai lakásra, hagytam mindkettőt a francba. Rájöttem, hogy a megváltozott viszonyulásomhoz (mármint az élethez) leginkább egy másfajta színű bicikli illik. Eddig volt matt fekete, most legyen végre fehér! Meg is vettem egy gyöngyház-fehér Spezialized-et, hogy aztán kettecskén változzunk a továbbiakban, én elkezdtem módosítgatni azt a pontot, ahonnan a világra tekintek, közben meg az "ő" alkatrészeit is vad extázisban, egyre sűrűbben cserélgettem, hogy aztán mára olyanok legyünk, mint egy fagyott pingvin. A célt elértük, a tökéletesség többé nem elérhetetlen álom.


Végül is miről szól minden? A párosodásról. El kell döntened, hogy mire izgulsz. Vagy nagymamával kefélsz vagy egy húszéves bombázóval. Mindkettőnek megvannak az előnyei és hátrányai, de neked tudnod kell, melyiktől bizseregsz.
Kinézetre ez speckó fiatal csirkének tűnt, aztán mikor hancúrozásra került volna sor, jött a meglepetés. Nagymama típusú leányzó, igényesen vakolva. Ezért alakul hát úgy, hogy a tettek mezejére léptem, mert reinkarnálnom kellett az elmaradott porfészekben felcseperedett, divatjamúlt göncökben flangáló libuskát, hogy aztán dögös partykirálynő válhassék belőle.
A megdöbbenésből ocsúdva nekiveselkedtem és elkezdtem önteni beléje a vagyonokat, csak azért, hogy egy napon majd tündökölve elém álljon és mosolyogva tökön rúgjon. De hát ilyen az élet, ezért szép!


Visszatérve a konvencionálisabb vizekre, mire az alkatrészeinek legnagyobb részét lecseréltem, egy nagyon előnyös kerékpár vált belőle. Amikor megvettem, már 10 éve egy Caprine-t nyúztam és meglepően jól bírta a gyilkolást. Aztán meglett a Speckó luvnya (érdemes kikeresni a szó jelentését itt: http://nepszotar.com/?szo=luvnya), pedig nem is akartam ilyen bringát venni, de az ember gyakran meghülyül, főleg ha otthagyja a melóhelyét.
Térjünk hát rá az anatómiára, azaz a szerkezet behatóbb ismertetésére. Alapfelszereltsége elvben kielégítő, a gyakorlatban igencsak szegényes. Helyszíni szemlém után avval kezdtem a változtatásokat - ugyancsak hirtelen felindulva, mert én azt gyakran szoktam csinálni - hogy a gyárilag felszerelt, műanyagkaros gagyi fékkart, még a boltban Avidokra cseréltettem. Az eredetiben semmilyen bizodalmam nem volt, na ezért. Az újak már egyáltalán nem voltak rosszak, igaz azok is csak addig maradtak, amíg a Maguráék lányai – már megint a nők! - fel nem lopództak a kerekekre.


Magura Clara (ismertem egyet, állandóan dugni akart) hidraulikus tárcsa, Julie (anyámat is így hívják, ő meg nem) fékkarokkal, na ezek a lányok igencsak bevállalósak, bírnak mindent, szeretik az olyan testes csávókat is, mint én vagyok, hegynek le, (felfelé nem kell a fék, csak ha visszacsúszol) állatkodás, városi rámpázás, bármi, nekik tökmindegy. Igazi örömlányok, bármit engednek. Használtan vettem persze - kivéve a fékkarokat (csak az új fékkarok voltak: 26000 Ft) - mert aranyárban vesztegetik a bájaikat egyébként. Azonban így legalább lefölözhetjük a legjobb darabokat. Ezek nem a kínai kocsisorról jöttek, hanem escort hölgyek a javából. Meglepően jónak bizonyult a kapcsolatunk. A lányokkal eddig semmi gond, ami volt, az kopóalkatrész csupán, az első fékbetétet kellett cserélni. Vettem is egy utángyártottat (2500Ft), bár ne tettem volna. Olyan kemény a betét, hogy a fék hangját egy hidraulikus prés is megirigyelhetné. Ezért kap most egy gyárit (4500 Ft). Mindezen változtatások véghezviteléhez szükséges volt a gyári agyak cseréjére is, mivel a féktárcsák kényes ízlésének nem feleltek meg a gyáriak. Ezúton emlékeznék meg a szerelőmről, – aki iszonyat link, de egyébként a határidő betartásán kívül, bármire rávehető – ő egy igazi Shimano hívő, miatta lettek Deore LX-ek. Ha már lúd, legyen kövér, repültek a gyári felnik is, helyettük a „rettenthetetlen” Tiogákat kértük fel a beugrásra. Szereplésük olyannyira jól sikerült, hogy véglegesítettük őket, végül megkapták a sztárgázsit is.


A lábak kérdése. A férfiember a hosszú combokra izgul, illumináltan hajlandó a kompromisszumokra, de józanul feltör a vágy. Ebből a szempontból a hozzáadott első teleszkóp nem mondom, becsületes darab. Volt. Nem egy érzékeny szerkezet, (a foot fetish biztosan nem az ő terepe), de azért tisztességesen teszi a dolgát. Sajnos neki is mennie kellett, tudjátok, az előbb már említettem, a hosszú combok esete a fagyott pingvinnel. Használtan kapott helyettük egy Manitou-t. Na, az indián törzsfőnök lánya, az minden tekintetben kiválónak bizonyult, pedig legalább 6 éves (indiánok esetében ez 4-szeres szorzóval számítandó, így rendben van a dolog)  volt a felszerelés idején.

 

 

Láss csodát, miután a plasztikai műtét lezajlott (manapság fenékplasztikának nevezik az ilyet) a géplány tulajdonságai gyökeresen kezdtek megváltozni. Némi bátortalanság vett erőt rajtam, eddig nagypályás városi csávóként adtam a bankot, most pedig elbizonytalanodtam. Egy bombázó képe kezdett körvonalazódni. Ne gyere közelebb! Még nem cseréltem alsógatyát!


A régi csajom, a Capriane után is feltűnt, hogy alapból milyen túrázós az újnak a futóműve. Falun még mindig erény a lekapcsolt lámpánál valahogy megtörtént szex! Mindez azért, mert gyárilag viszonylag lapos villaszög, ezért gyönyörű az egyenes futás, amolyan rendesen ráhasalós a kanyarodás. Kicsit nagymamás, mondom. Manitou-val a tengelytáv centimétereket csökkent, rögtön közel kerültünk egymáshoz, az egyenesfutás ugyan némileg romlott, de iszonyatos manőverező képességűvé vált a gép. Csak ránézek a kanyarra, sőt néha elég a hónaljszagom is, és már be is vettük. Együtt, túldöntve, ilyen az újdonság varázsa és egy bombázó hatása. Mindig többet akar az ember! Vele, tőle, belőle!

 

Nem titok, hogy tulok módjára szoktam csapatni, teszem ezt éltes korom ellenére, csak azért is. Ő mégis nagyon megbocsátó, gyengéd, rendesen vigyáz rám, érzem, hogy számára a legfontosabb az én testi épségem. Csak ezután jön bármilyen élvezet. Mint egy japán gésa. Aztán még nem is meséltem az állíthatóságáról. A fantáziája kimeríthetetlen, mindent tudást birtokol. Pedig milyen fiatal! Van húzó- és nyomófokozat, lehet lockolni (ha versenybringásat akarsz aszfalton játszani) és lehet még a rugóutat 8 és 10 cm közöttis változtatni. Szóval akad néhány lehetőség. Ja, és csak arra vár, hogy használd ki!
Amivel kezdetektől nem voltam elégedett - az azonnal lecserélt, gyatra pedálon kívül - az a váltó (Sram 4.0). Sehogy sem sikerül ugyanis normálisan beállítani. Miután kijöttem egy szervízből - ahol a próbaút alatt egyébként mindig pedánsan viselkedett a dög - néhány kilométer után újból elkezdett makacskodni. A sarat aztán meg végképp nem szerette, ha a fogaskerékre fröccsent véletlenül néhány csöpp, egyből megbolondul, ha egy kicsit nagyobb adagot kapott, akkor képes volt azonnal teljesen megtagadni az engedelmességet, megmakacsolta magát és sehová nem váltott többé. Értem én, hogy tiszta egy féhérnép, na de ez akkor is túlzás. A tajtékot csak az aktus után mossa le magáról az ember!
Ezt az előnyös tulajdonságát amúgy nagyon megszerettem, szakadó esőben egy lejtő után nagyon kellemes érzés egy magasabb fokozatban ragadni, főleg egy csúszós út kellős közepén. De ha úgy vesszük, tulajdonképpen semmit nem szeretett, kivéve a szerelők kezeinek simogatását, engem meg kifejezetten utált. Nem fogjátok kitalálni, meg is váltunk egymástól, de nemcsak úgy szimultán, hanem a teljes hajtáslánc kíséretében. Minden felfrissült, kapott egy Shimano SLX hátsóváltót és egy új 9-es fogaskerék szettet, meg egy Shimano Deore LX első hajtóművet, végül pedig egy HG láncot. Egyúttal persze a gyáriak fillérbaszásának legdurvább bizonyítéka, a mesés Shimano Altus első váltó is repült, helyette egy Shimano LX lett felszerelve. Ki lett mosdatva a drága, ezután kezdődött a makacs úrinő korszaka.


Néhány szóval megemlékeznék a nagyszerű első hajtóműről is, amely egyébként gyárilag egy nagymama bringára való tucat darab volt, olvasva a többi ugyanilyen bringás beszámolóját, egyet tudok érteni avval, hogy alapból ezekkel az alkatrészekkel ez nem egy brahibringa. Ahhoz túl kelletlenek és nyúlósak a rajta „felejtett” alkatrészek. Ezen azonban ahogy a példám is mutatja, lehet segíteni, könnyedén válik (sok pénzért persze) ficergő hegyi kecskévé. Vagyis olykor engedelmes, olykor makacskodó városi kancává.
Igen, mondhatjátok erre, hogy igényeim messze meghaladták a kategóriában megszokott lehetőségeket. Ebben amúgy igazatok is lenne, ha nem lenne itt a váz, ez a csodálatos formájú, karcsú gyönyör. Miután az eredeti fogdoktortól vásárolt alkatrészek átadták helyüket minőségi cuccoknak, minden megváltozott. Itt áll most is előttem Aphrodité 21. századi képmása, akit meg fogok hágni!


Nem számoltam pontosan utána mennyiben van a kicsike, de minimum 220-szal lehet kalkukulálni eddig. Igen, ezerrel felszorozva értendő mindez. Ezért a pénzért egy rendkívül kezes, csinos és nem mindennapi bringát kaptam. Végül is megérte. Költhettem volna drogra ezt a pénzt, vagy az Audi egyhavi törlesztő részletére. Maradok inkább ennél.
A végére még annyit, hogy szerintem nőnemű a kicsike, iszonyat makrancos tud lenni, de nagyon jó az ágyban, és igen, szégyellem magam, hogy ennyi idős koromra, idáig süllyedtem. Nevezzétek kapuzárási pániknak, vagy borderline szindrómának, vagy aggassatok rám bármilyen modern ökör diagnózist, én Vian egyik könyvének címével búcsúzok mindenkitől: "Köpök a sírotokra!" Mármint kedves nagyik. Éljenek a virgonc csirkék!


Peace & Love

Erre ajánlom

Így átszerelve bármilyen ökörség (DH kivételével) végrehajtható vele.

Ennyiért vettem
105000
Mért tömeg
11999 g
Csatolt képek
Specialized Hardrock  2009 mtb
fejés előtt
Specialized Hardrock  2009 mtb
fejés után
Specialized Hardrock  2009 mtb
átlátok a küllőn
56 olvasó 82%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

anett3335 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A 2010-es modellt tudhatom magaménak. Nagyon meg vagyok vele elégedve, de igencsak lehetne rajta mit bővíteni, eléggé alap modell. Városban tekerésre, és gyengébb terepeken igen jól állja a sarat. Csak ajánlani tudom, ár/érték arányban megfelelő.

Hátrány

Gyengébb felszereltség, könnyen felpuhuló fékek.

Erre ajánlom

Terep, város

Ennyiért vettem
120000
Mért tömeg
5000 g
Csatolt képek
Specialized Hardrock  2010 mtb
Specim
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pálmai Balázs avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A bringa minőségi anyagokból van összerakva! Könnyű a váz, és nagyon szép a festése. Jó a Sram váltó,pontos és megbízható!

Hátrány

Nekem rögtön az első használatok után pedált kellett cserélnem mert az nem bírta a kiképzést. Ezen kívűl számomra érthetetlen hogy egy ilyen kategóriájú bringa hogy kaphat gagyi V fékeket. Ezeket le kell cserélni!

Tapasztalat

Ár érték arányban szerintem mindenképp jobb a többi márkánál. Azt kapjuk amit a márkától ebben az árkategóriában elvárhatunk. Én mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a márkát, élvezet vele a tekerés.

Erre ajánlom

Kisebb erdei túrákra,és hegyi szerpentínekre,valamint városi használatra is tökéletes.

Ennyiért vettem
87000
Mért tömeg
12000 g
Csatolt képek
Specialized Hardrock  2009 mtb
Specialized HardRock & Én
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krilov avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Megbízható márka a Specialized és ezt a biciklit elég jó elemekből rakták össze. Sram X4, 8 sebességes hátsó váltó nagyon hasonlít a Shimano Alivio váltóra de annál keményebben és határozottabban vált.A váltókar kényelmes fogású pontos.

Villa: SR Suntour SF8-XCT-V2, 80mm

Kormányfej: Specialized 3D forged, 10 degree rise, 25.4mm clamp

Kormányfejkészlet: Specialized 1-1/8" threadless, loose ball

Felni: Specialized RHD

Első agy: Specialized Hi Lo

Hátsó agy: Specialized

Fogaskoszorú: SRAM PG-820, 8-speed, 11-32t

Hajtómű: SR SunTour, Octalink

Első váltó: Shimano Altus, 34.9mm clamp

Hátsó váltó: SRAM X-4, midcage

Váltókar: SRAM X-4, 8-speed trigger

Fékkar: alu

Nyeregcső: Specialized alloy two bolt

 

Hátrány

Váz: Specialized A1 Premium Aluminum

A váz nagyon szép sportos a festése nagyon könnyű, DE mivel aluminiumból van elég egyszer eldönteni vagy elesni vele és a váz már be is horpad (én azért tudok rá vigyázni...) . Ez volt jó az acél vázban arról max lejött a festék, bár nehezebb is volt.  

Kormány: Specialized alloy, 25mm rise, 640mm wide, 8 degree

A hajlított kormányt még ott az üzletben lecseréltük saját ízlés szerint egy egyenes Gepidára.

Gumiköpeny: Specialized Fast Trak LK Sport, 26x2.0", 60TPI

Nincs baj ezzel a gumival ha az ember murván akar biciklizni, de mivel én aszfalton tekerek lecseréltük a 2.0-ást 1.9-es vékony városi gumira.

Nyereg: Specialized XC, Body Geometry

A nyereg 1 kilométer után már iszonyú kényelmetlen, kemény és vékony.

 

Tapasztalat

Hogy meddig használtam az jelentéktelen mert még új de valószínüleg nem cserélem le amíg nem leszek 190 cm magas xD. Mindent összevetve megéri ilyet venni de azért kell még rá költeni, nekem már 100ezerbe van. 

A pedált mindenképp le kell cserélni (pl.: fekete trapézpedálra) mert az a vékonyszélű pedál hamar szétrontja a cipőnket.

 

Erre ajánlom

rövidebb-hosszabb túrákra, városi tekerésre, de ugratásokra downhillre vagy dirt-re semmiképp!

Ennyiért vettem
86900 Ft
Csatolt képek
Specialized Hardrock  2009 mtb
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (mtb):

Specialized A1 Premium Aluminum


anyag:

Specialized A1 Premium 6061 Alumínium


méretek:
  • 13"
  • 15,5"
  • 17,5"
  • 19"
  • 21"
  • 23"

 
színválaszték:
  • fekete-lila
  • fekete-fehér-piros

villa (teló):
Suntour XCT-V4 MLO

Meghajtás

hajtókar:

SR SunTour XCT


lánc:
KMC X8 99
fogaskoszorú:

Shimano


első váltó:
Shimano Altus
hátsó váltó:
Shimano Altus
 
fokozatok száma:

3x8


Kerék

felni:

Alex HR 26


első agy:

gyorszáras tengely, tömített golyós csapágyazás, 32H


hátsó agy:

duplán tömített golyós csapágyazás, gyorszáras, 32H


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus
kormány:

acél riser


kormányszár:

ahead


nyereg:

Specialized Body Geometry Hardrock


nyeregcső:

Alumínium


Fék

 
féktest:

V-fék


fékkar:

Alumínium


Specialized logó

Specialized márka bemutatás

A Specialized mint márkanév 1974-ben jelent meg. A cég alapítója Mike Sinyard, aki a mai napig tevékenyen irányítja a céget, történelmet írt a kerékpáros szakmában. A Specialized sok területen úttörőként szerepelt a hegyikerékpár - MTB - népszerűsítésében, és a carbon technológia alkalmazásában is.

Mike Sinyard-nak, miután elvégezte a főiskolát Kaliforniában, 1974-ben, fogalma nem volt mihez kezdjen. Egy gondolat hajtotta: minél több időt a kerékpárján tölteni. Az igazi kerékpáros élmény megtapasztalásának reményében egy európai körtúrára indult.

Végül Olaszországban kötött ki, ahol megismerkedett egy lánnyal, aki ismerte Cino Cinellit, a legendás kerékpárépítő mestert. Szerzett egy öltönyt, és elintézett egy találkozót a mesterrel, akivel rögtön megállapodást is kötöttek. Mike importálhatta alkatrészei az USA-ba.

Az első irodája a kaliforniai lakókocsija volt, első vásárlói pedig a környékén lévő kerékpárboltok, mivel az első 5 évben még autója sem volt. Mike célja a Specialized néven forgalmazott alkatrészekkel a minőség képviselése volt, és nincs ez másként ma, lassan 4 évtizeddel később sem, amikor a Specialized vezető szerepet tölt be az iparban és kiemelkedő technológiai fejlesztésekkel hívja fel a márkára a világ figyelmét, szinte minden kerékpározási irányzatban.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Specialized Hardrock termékkel kapcsolatban: