- 29-es MTB annak minden előnyével (lásd hozzászólás rész)
- szép design és színek
- korrekt váltási teljesítmény
- megfelelő áttétel
- talán a váz a legértékesebb része a bringának
- megfelelő tárcsafék teljesítmény, ami szinte semmit nem csavar a teleszkópon
- a gumik teljesen jól gördülnek aszfalton, és terepen is jól tartanak
- egész vékony falú belsőt adnak hozzá gyárliag (talán 0.6-os)
- lejtőn nagyon jól viselkedik
- a kulacstartó megfelelő helyen van; kényelmesen lehet belőle kivenni/betenni a kulacsot
- szép arany színű küllőanyák
- a felső váltókart két irányba pöckölve lehet lefelé váltani. Aki egy 1993-as Shimano 200GS-ről nyergel át egy ilyenre, az értékelni fogja :)
- ez egy enduro bringa: széles kormánnyal, lejtőzős geometriával; ezért nem a legkényelmesebb vele mászni, viszont, ha erős vagy, akkor az áttétellel bárhova fel lehet menni, csak kicsit több technikai tudásra van szükség
- teleszkóp! Az RS Sidem után erős teljesítménybeli visszalépés volt a Rockhopper 29er teljesen megfelelően beállított RockShox Recon Silver SL-je. Nehezen indul meg, olyan darabosan mozog, és annak ellenére, hogy 8 cm-et mozog, olyan érzésem volt, mintha 3 cm lett volna a telóút. Olyan erősen éreztem a köveket a kormányon.
- valami nagyon gyenge hajtókart adnak hozzá (talán Deore?); annak talán csak a tömege és a a megjelenése hátrány, mert teljesítményben OK volt.
- a váltókijelzőből semmit nem látni (szerintem az egyben van a váltókarral, szóval beállítással sem lehet orvosolni)
- nem mértem de olyan nehéznek tűnt az egész bringa; a váz sem túl vékony falú. szerintem 12.5 kg körül lehet az egész; a kerekekben van anyag, ami mondjuk nem hátrány az enduro stílushoz
Ezt a Specialized Rockhopper Comp 29er Intet A szilvásváradi Specialized Test Centernél volt lehetőségem kipróbálni egy lendületes 60 km-es bükki edzésemen. Nagy várakozással tekintettem a bringázás elé, mert még soha nem volt dolgom 29-es MTB-vel. Nekem olyan érzésem volt lejtőn vele, mintha stabilabban menne keresztül nagy sebességnél a köves gyökeres részeken; nem volt olyan pattogó viselkedése, mint a 26-osnak, hanem szépen egyenesen keresztül ment mindenen. Emelkedőn az áttételnek köszönhetően nem volt probléma a nagyobb kerék miatt. Féltem, hogy a nagy kereke miatt nem lesz annyira fordulékony, mint a 26-os, de a geometria / gumik miatt teljesen jól viselkedett nagy sebességnél kanyarokban is; lehet, hogy talán jobban is mint egy 26-os! Egyedül akkor érezni a 29es kereket, mikor vissza akar fordulni vele az ember :)
180 cm-emhez L-es Rockhopper Comp 29errel mentem, ami szerintem jó választás volt!
Nem tudom pontosan kinek készül ez a Rockhopper 29er; én inkább az olyan újdonság iránt fogékony "öreg" bringásnak ajánlanám, akinek szükség van a teljesítményre a lefeléken is.