Tökéletes fék rendszer, a váltó nem különben. Precíz és szinte zajmentes. Az egész hajtásláncról sokat elárul, hogy én nyüstölöm a bringát, és a testalkatommal egybevetve bátran kijelentem, hogy nagyon strapabíró, csak a megelőző karbantartást igényli. Jó geometriájú a Pro 10-es, magabiztosan kerékpározhatunk széles sebesség tartományban, domborzati viszonyok mellett, évszaki adottságok közepette is. Változatos út és domborzati viszonyokat, a magyar országutakata kineveti. Ösvényes, "vadregényes" tájakra nem igazán jó választás, mivel nem oda tervezték. A kormány méretei, a nyereg ergonómiája tökéletes, noha ez szubjektív, alkat függő. Ám még egy bringás barátom sem szidta, sőt! Mint írtam, nagyon strapabíró, és élmény vele a túrázás a precíz alkatrészei miatt. Egyszóval az árával párhuzamos élményt kapunk minőségbe ötvözve!
Eddig nem tapasztaltam! Igaz, a továbbító görgő kissé mintha meglenne kopva. Javára legyen írva, hogy én ezért sokat tettem a fél év alatt...:)
Előzőleg egy Pro 9-esem volt. Őkelmét még akkor vettem, mikor a fővárosban laktam. Gyorsan beleszerettem. Fél éve vettem meg a képen is látható 20""-as Pro 10-est, mivel az elődjét egyszerűen ellopták. Tudom, ilyen árfekvésben sok egyéb, más, közismertebb bringát is kaphatunk. Ám engem a tapasztalat vezetett ehhez a tipushoz. Egyszerűen tökéletes! A 183 cm-el, és 90 kg-os súlyomhoz mérten tökéletes a geometriája. A 9-essel télen is, hóban, jégen bringáztam. A geometriai előnyök ott mutatták meg igazán magukat. A 10-esnek a 9-esnél jobb paraméterei vannak, így megelőlegezem, hogy a Pro 10-est bármely évszakban használhatjuk. A fékek precízek, és bármilyen sebességnél szinte azonnal megfogják a bringát. Igaz, eleinte szoknom kellett, mivel a V- fék után kissé más a tárcsafék. ..:D..A teleszkóp pont annyira feszes, mint amennyire kell. Sem több, sem kevesebb. Igaz, én nem szorítkoztam a teleszkóphoz, ám a 10-esével gyorsan megbarátkoztam. A váltója is precíz, váltásnál szinte néma a hajtás lánc. Jó az áttételezés. Az elődjével, a 9-essel is hasonló volt a tapasztalatom. Nagyon fürgén, gyorsan, magabiztosan tudtam vele közlekedni a fővárosban is, és bárhol. A 10-es ennél nagyságrendekkel "olajozottabban" fut. Országúton használom a bringát, és nagyon jól torelálja a magyar útviszonyokat. Példás az egyenesfutása, és a változatos domborzati viszonyok mellett is tartani lehet a menet dinamikát. Külön élvezet vele a nagy, hosszú lejtők utáni ívelt kanyarok. ( Például Őrbottyán után, Váckisújfalu irányában) A nyereg kényelmes, ám ez szubjektív. A kormány méretei pont jó a testalkatomhoz. A megbízhatóságáról annyit, hogy a 9-es után nincs kétségem abban, hogy a 10-esen is a legnagyobb szervíz munkám a gumi csere és egy idő után a lánccsere lesz. A küllőkön még nem kellett húznom, noha más, álltalam használt bringán ennyi kilométer után már igen csak kellett. ( Majd 2800 km.)
Összegezve: Kiváló választás, kiváló ár/érték aránnyal. Aki ezt a típust választja, a vásárláskor azonnal vegyen hozzá kormány szarvat is, mert nagyon inspirálja a bringa az embert a nagy távok megtételére! :)
Országútra, változatos út és domborzati viszonyok mellett. Kiváló választás városba, autó és a tömegközlekedés kiváltására is. Erre sokan mondhatják, hogy arra megfelel a "Tescós" bicikli is. Igen, az is megfelel. De ez egy Wheeler...És ha katona lennék, azt mondanám, hogy ezzel nem csak támadni, menekülni is lehet..;) Utóbbiban rejlik a Pro 10-es erénye...:)