Milyenek a kerékpár főbb részegységei: fék-, váltórendszer, hajtás, teleszkóp; melyek szorultak először cserére?
- a V-fékek jól működnek, teszik a dolgukat, eddig nem volt velük gond
- a váltás kissé zajosan történik, de ettől függetlenül a váltók jól működnek
- a telszkóp városban bőven elég, a padkákra jól kapaszkodik a kisebb úthibákat is megfelelően kezeli, mivel eddig még nem voltam a biciklivel terepen, ezért arról a részéről majd később
- a pedálok műanyagból vannak, ezeket kb. fél hónap után cseréltem alu pedálokra
- a markolatokat szintén cseréltem, továbbá az ülésre géles huzatot tettem
Mit fogsz legközelebb lecserélni rajta, és miért?
Ez egy jó kérdés, mivel még eléggé fiatal ez az X-Fact mtb, még nem jöttek elő a hibái a fent leírtakon kívül.
Hogy fordul, mászik a kerékpár, milyen az egyenesfutása, lejtőn való viselkedése (milyen a geometriája)?
Városi körülmények között jól megy, egyenesben sokáig, szépen fut egyenletesen, eddigi észrevételeim alapján a kerekek jól tapadnak
Mennyire megbízható a kerékpár?
Eddig még beváltotta a hozzá fűzött reményeket, remélem továbbra is jól fog szerepelni :)
Mi a kerékpár legértékesebb része?
Szerintem az Extreme Pro váz
Mennyire korrekt a váz méretezése, milyen magassághoz mekkora vázat használsz?
Megfelelő, a 19''-os váz jól megy a 182 cm-es magasságomhoz.
Ez év májusban vettem a biciklit, leginkább a megjelenése az ami megfogott. Egy eléggé alapfelszereltségű gép, ami ez eddigi tapasztalataim alapján városban és aszfalton egyaránt megállja a helyét. A biciklit a Hervis forgalmazza, és 15 év garanciát vállalnak a vázra. A terhelhetősége 95 kg-ig terjed. Én eddig csak városban használtam, ahol jól szerepelt. A fentiekben leírt kisebb hibákon kívül remélem a továbbiakban sem lesz gond vele...
A bicikli további adatai:
Váz: 19''-os (48 cm-es), 6061 alumínium "Dirt" geometriájú, sötétzöld-fekete színű
Kerekek: 26''-os, Shining duplafalú felnik, elöl-hátul Quando kerékagyakkal
Külső gumik: Kenda K-879 Kwick (26x1.95)
Első teleszkóp: SR Suntour M3000
Fékek: TEKTRO alu V-fék elöl-hátul
Első váltó: Shimano Tourney
Hátsó váltó: Shimano Acera M360
Váltókarok: Shimano Acera ST-EF60 duplakaros fékváltókarok (3x7 fokozat)
Hajtókar: Shimano
Fogaskoszorú: Shimano MF-TZ21
További tartozékok: első-hátsó prizmák, kerékprizmák
Frissítés: 2013.06.30.
Újra itt volnék. Eltelt a bicaj életéből 2 év, így már aktuálissá vált az eddigi tapasztalataim és az Extreme Proval eltöltött idő összegzése.
Mivel a bicajozást a kettlebell mellett használom kiegészítésként, és kicsit komolyabban az utóbbi fél évben kezdtem el tekerni, így nem raktam bele nagyobb menniységű kilómétert, megközelítőleg 1000 km-nél járok. Az eltelt idő alatt leginkább bicikliúton mentem, és városi kátyúkban bővelkedő úttesten. Ezek alapján bőven kijutott a vizes aszfaltból, és murvás útból is, és némi homokkal borított külvárosi utakból is.
A vázzal továbbra sincs semmi gond, azonban a hajtás/váltás rendszerről már ugyanez nem mondható el. Kicsit sportosabb felhasználás esetén (ez alatt nem azt értem, hogy eszetlen módon durván taposva a bicajt, és nem is a versenyszintű használatot, hanem rövid idő alatt nagy sebességre gyorsítani, majd lassabb tempóból újra gyorsítani) a Tourney rendszer (hajtókar, első váltó) kevésnek bizonyul. A váltó továbbra is zajos, sok esetben pontatlan. Ez viszont érthető, mert nem erre lett kitalálva, hanem lazább, városi kerekezésre, ahol nem a gyors váltás számít.
A teleszkópra térve, az nem mindig mozogja ki azt a rugóutat, amit tudna (80 mm). Mivel ez a Suntour egyik alap darabja ami városi/kezdő felhasználásra készült ezért alkalmazása is hasonló módon javasolt. Volt alkalmam kipróbálni lejárt földúton, ami tele volt mélyedésekkel, kisebekkel, nagyobbakkal. Ezek közül a kisebbek amiket kezelni tudott, viszont már a nagyobbakkal gondban volt, ott már a rugóút és a rugózás gyorsasága is kevés volt. Ilyenkor olyan volt, mintha rodeón ülnék.
Ez az érzés akkor teljesedett ki, amikor a kerék laza homokba tért. Itt a Kenda Kwick gumi már elfogyott. Ekkor jöttek volna jól az oldalán található bütykökhöz hasonlóak a futófelületen. Kígyószerűen tekergett és csúszkált az egész bicikli, a hátulját oldalra lökte. Emiatt vissza is kellett venni jóval a sebességből. Az aszfalton viszont már a megfelelő nyomás mellett egészen kellemesen gördül, a guminak nagyobb sebességénél - ezt egy kommentben olvastam - tényleg Lada Niva kerék-szerű hangja van :) Terepre továbbra is csak mértékkel szabad használni, kisebb sebesség mellett, városban és úton jól teljesít.
Egyenlőre ennyi lenne, ha még valami eszembe jut, azt pótolom. Cserélni a bicajon még nem kellett semmit - a műanyag pedálon kívül, ezt már a legelején megtettem, a markolaton és az ülésen kívül.
Az Extreme Pro típusa ennek a márkának már kifutott, jelenleg egy 2.2 nevű típus kapható tárcsafékkel, és egy Cygnus márkanevű Dirt Pro bicaj, amik első ránézésre és az eddigi X-Fact-ok terén szerzett tapasztalataim és olvasottak alapján nem tűnnek túl bíztatónak. Kivéve akkor, ha egy ilyen bicajt valaki csak rövid utakra, városban ingázásra akar használni.