Az X-Fact Extreme Pro előnyei közé sorolnám:
- a megjelenést (esztétikus, szép matt a váz festése)
- az Extreme Pro váz tartóssága
- városi használatra bőven elég mind a bicikli, mind a felszereltsége
- mivel felszereltsége alapján leginkább városra szánták, ezért terepre már kevésnek bizonyul
- a teleszkóp néha nyikorgó hangot ad ki
- nagyon kemény ülés
- műanyag pedál
- az Extreme Pro eredeti ára 100.000 Ft, ehhez viszonyítva lehetne jobb felszereltségű is (pl. vagy első teleszkóp, vagy belső-külső gumik, vagy kerékagy)
Milyenek a kerékpár főbb részegységei: fék-, váltórendszer, hajtás, teleszkóp; melyek szorultak először cserére?
- a V-fékek jól működnek, teszik a dolgukat, eddig nem volt velük gond
- a váltás kissé zajosan történik, de ettől függetlenül a váltók jól működnek
- a telszkóp városban bőven elég, a padkákra jól kapaszkodik a kisebb úthibákat is megfelelően kezeli, mivel eddig még nem voltam a biciklivel terepen, ezért arról a részéről majd később
- a pedálok műanyagból vannak, ezeket kb. fél hónap után cseréltem alu pedálokra
- a markolatokat szintén cseréltem, továbbá az ülésre géles huzatot tettem
Mit fogsz legközelebb lecserélni rajta, és miért?
Ez egy jó kérdés, mivel még eléggé fiatal ez az X-Fact mtb, még nem jöttek elő a hibái a fent leírtakon kívül.
Hogy fordul, mászik a kerékpár, milyen az egyenesfutása, lejtőn való viselkedése (milyen a geometriája)?
Városi körülmények között jól megy, egyenesben sokáig, szépen fut egyenletesen, eddigi észrevételeim alapján a kerekek jól tapadnak
Mennyire megbízható a kerékpár?
Eddig még beváltotta a hozzá fűzött reményeket, remélem továbbra is jól fog szerepelni :)
Mi a kerékpár legértékesebb része?
Szerintem az Extreme Pro váz
Mennyire korrekt a váz méretezése, milyen magassághoz mekkora vázat használsz?
Megfelelő, a 19''-os váz jól megy a 182 cm-es magasságomhoz.
Ez év májusban vettem a biciklit, leginkább a megjelenése az ami megfogott. Egy eléggé alapfelszereltségű gép, ami ez eddigi tapasztalataim alapján városban és aszfalton egyaránt megállja a helyét. A biciklit a Hervis forgalmazza, és 15 év garanciát vállalnak a vázra. A terhelhetősége 95 kg-ig terjed. Én eddig csak városban használtam, ahol jól szerepelt. A fentiekben leírt kisebb hibákon kívül remélem a továbbiakban sem lesz gond vele...
A bicikli további adatai:
Váz: 19''-os (48 cm-es), 6061 alumínium "Dirt" geometriájú, sötétzöld-fekete színű
Kerekek: 26''-os, Shining duplafalú felnik, elöl-hátul Quando kerékagyakkal
Külső gumik: Kenda K-879 Kwick (26x1.95)
Első teleszkóp: SR Suntour M3000
Fékek: TEKTRO alu V-fék elöl-hátul
Első váltó: Shimano Tourney
Hátsó váltó: Shimano Acera M360
Váltókarok: Shimano Acera ST-EF60 duplakaros fékváltókarok (3x7 fokozat)
Hajtókar: Shimano
Fogaskoszorú: Shimano MF-TZ21
További tartozékok: első-hátsó prizmák, kerékprizmák
Frissítés: 2013.06.30.
Újra itt volnék. Eltelt a bicaj életéből 2 év, így már aktuálissá vált az eddigi tapasztalataim és az Extreme Proval eltöltött idő összegzése.
Mivel a bicajozást a kettlebell mellett használom kiegészítésként, és kicsit komolyabban az utóbbi fél évben kezdtem el tekerni, így nem raktam bele nagyobb menniységű kilómétert, megközelítőleg 1000 km-nél járok. Az eltelt idő alatt leginkább bicikliúton mentem, és városi kátyúkban bővelkedő úttesten. Ezek alapján bőven kijutott a vizes aszfaltból, és murvás útból is, és némi homokkal borított külvárosi utakból is.
A vázzal továbbra sincs semmi gond, azonban a hajtás/váltás rendszerről már ugyanez nem mondható el. Kicsit sportosabb felhasználás esetén (ez alatt nem azt értem, hogy eszetlen módon durván taposva a bicajt, és nem is a versenyszintű használatot, hanem rövid idő alatt nagy sebességre gyorsítani, majd lassabb tempóból újra gyorsítani) a Tourney rendszer (hajtókar, első váltó) kevésnek bizonyul. A váltó továbbra is zajos, sok esetben pontatlan. Ez viszont érthető, mert nem erre lett kitalálva, hanem lazább, városi kerekezésre, ahol nem a gyors váltás számít.
A teleszkópra térve, az nem mindig mozogja ki azt a rugóutat, amit tudna (80 mm). Mivel ez a Suntour egyik alap darabja ami városi/kezdő felhasználásra készült ezért alkalmazása is hasonló módon javasolt. Volt alkalmam kipróbálni lejárt földúton, ami tele volt mélyedésekkel, kisebekkel, nagyobbakkal. Ezek közül a kisebbek amiket kezelni tudott, viszont már a nagyobbakkal gondban volt, ott már a rugóút és a rugózás gyorsasága is kevés volt. Ilyenkor olyan volt, mintha rodeón ülnék.
Ez az érzés akkor teljesedett ki, amikor a kerék laza homokba tért. Itt a Kenda Kwick gumi már elfogyott. Ekkor jöttek volna jól az oldalán található bütykökhöz hasonlóak a futófelületen. Kígyószerűen tekergett és csúszkált az egész bicikli, a hátulját oldalra lökte. Emiatt vissza is kellett venni jóval a sebességből. Az aszfalton viszont már a megfelelő nyomás mellett egészen kellemesen gördül, a guminak nagyobb sebességénél - ezt egy kommentben olvastam - tényleg Lada Niva kerék-szerű hangja van :) Terepre továbbra is csak mértékkel szabad használni, kisebb sebesség mellett, városban és úton jól teljesít.
Egyenlőre ennyi lenne, ha még valami eszembe jut, azt pótolom. Cserélni a bicajon még nem kellett semmit - a műanyag pedálon kívül, ezt már a legelején megtettem, a markolaton és az ülésen kívül.
Az Extreme Pro típusa ennek a márkának már kifutott, jelenleg egy 2.2 nevű típus kapható tárcsafékkel, és egy Cygnus márkanevű Dirt Pro bicaj, amik első ránézésre és az eddigi X-Fact-ok terén szerzett tapasztalataim és olvasottak alapján nem tűnnek túl bíztatónak. Kivéve akkor, ha egy ilyen bicajt valaki csak rövid utakra, városban ingázásra akar használni.
Az alkatrészei miatt leginkább rövid távra, városba, hobbi (laza, nyugis), és nem sportos aszfalton és enyhe terepen való tekerésre.