A pontos alkatrészlista (gyári):
- Márka Bergamont
- Típus Dolce 6.2
- Évjárat 2012
- Kategória Országúti
- Szín shiny white/grey
- Váz anyaga 7005 Alloy Ultra Lite Tubing
- Technológia 3D Forging, Fluid Forming, Directional Flex System
- Váz mérete 62
- Kerék mérete 28"
- Kormány BGM Race Pro Road, 420mm
- Kormány szalag BGM Pro Road Grip-Tape
- Váltókar Shimano 105, RD-5700-L, 10-Speed
- Sebességek száma 30
- Lánc Shimano 105, CN 5600
- Első váltó Shimano 105, FD-5703, 3x10
- Hátsó váltó Shimano 105, RD-5700-L, 10-Speed
- Első villa BGM Race Pro Carbon, tapered steerer, 45mm offset
- Fékszerkezet Shimano BR-R561
- Hajtómű Shimano 105, FC-5703, 50/39/30t, 172,5mm
- Fogaskoszorú Shimano Tiagra, CS-4600, 11-25t
- Kerékagy E: Shimano WH-RS10 A, H: Shimano WH-RS10 A
- Kerékabroncs Shimano WH-RS10 A
- Gumiköpeny Vittoria Zaffiro Pro Slick, 700x23C, folding
Általam hozzátett kiegészítők:
- Pedál Shimano 105
- Computer Blackburn Atom SL 3.0
- GPS Garmin Oregon 550
- Kulacstartó XLC Hodalah
- Kulacs Elite Iceberg 650ml
- Táska XLC BA-W10
Röviden a vasról: "German precision design" (ami a felsőcsövön is olvasható). A váz minősége ezután kitalálható: kifogástalan, 2 év garit adtak rá! Nekem jobban tetszik ez a FF,szolíd mint a rikító, harsány fényezés, persze nem vagyunk egyformák...
A cég a hamburgi műszaki egyetemmel közösen tervezi a vázakat, a prototípusokat pedig az EFBE( www.efbe.de ) vizsgálja, teszteli. A hegesztések kézzel készülnek, szépek. A felsőcső lekerekített háromszög keresztmetszetű, a többi hagyományos cső keresztmetszetű. 6 rétegű lakkozás, és ütésálló porfestés jellemzi a Bergamont-okat. A tervezés Hamburgban folyik, viszont a gyártás Tajvan-ban. Aki nem tudná sok gyártó szintén az ázsiai országokban készítteti a kerékpárokat( http://bikemag.hu/tech/hol-keszult-a-kerekparom ).
Átvételkor pumpálni kellett, nyeregcsövet beállítani és az első váltón igazítani. Ennyi. Azóta sem nyúltam hozzá. Persze még bejáratós(2013.04.)... A fékek brutálisak, a váltás lehellet finom köszönhetően a 105-ös család tagjainak. Bár itthon nem annyira ismert német cég mint a Focus,Ghost,Haibike,Cube de ez csak idő kérdése...
×Update: ~400km után halk kattogás a középtengely felől. Szerelő által szétszedve, hibát nem talált! Összerakva ismét a zaj megszünt!
×Update: ~700km után halk recsegés a stucni felől ha jobban terhelem(kiállok a nyeregből). Szétszedve megállapítottuk, hogy a villanyak rövid a stucni felső csavarjához mérve, így a felső csavar nem tudta rendesen szorítani a villát. Az egyik hézagolót kisebbre cserélve a hiba megszünt!
Eddig nincs....