Btwin Triban 520 országúti

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.04.)
  • Listaár: 179.990 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




Ésik avatar
1 vélemény
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- jó az ára, ezt a csomagot másutt nem adják ennyiért, de sokkal többért sem

.- nagyon kényelmes, nem hasalós gép, ideális a kevésbé sportos bicikliről váltóknak

- integrált tengelyes Sora hajtómű és Sora váltás

Hátrány

- a kerekek nehezebb ember alá nem valók

- a fékek gyengén fognak, igaza van az angol review oldalaknak

- vásárlás után azért át kell nézetni, hogy a csavarok feszesek-e

Tapasztalat

A gép jó vétel, azonban az angol nyelvű review-k pontosak vele kapcsolatban. Ha Decathlon által írt, 1-2 órás gurulásokra veszed, és sem a súlyod, sem a magad elé kitűzött célok nem extrémek, erre minden további nélkül jó is lesz. Sőt talán többre is, a következők azért nem mindenben fedik azt a felhasználást, amire árulják.

Ha azonban 110 kiló vagy és nyomsz egy Felnémet-Hollóstető-Lillafüred-Bánkút-Mályinka-Szilvásvárad-Felnémet kört vele, akkor kevés. Ilyen használat mellett a következők történnek:

Már korábbi túrákon, a kerekekről kiderül, hogy a bringa színvonalához képest lefele lógnak ki. Az utánállítgatások sem segítenek. Nekem végül egy Rose-ról vásárolt kerékszett (extreme free jack /miche/ ipari csapágyas agyak, DT küllők, Mavic felni) oldotta meg a gondokat, amelyeken most 32-es Continental gumik vannak. Ezekkel viszont nagyon gyors és nagyon kényelmes túra-sport gép válik belőle.

A Shrek tapos üzemmódban kilötyögősödött az első hajtómű. A behúzó csavar, amihez az a hülye alakú célszerszám kell, nem tudott felfeküdni a hajtókarban kialakított peremre, mivel a csőtengely fél milliméternyit kilógott. Végül a hajtókar másik oldalára beiktatott, eredetileg kormányszárhoz való alátét betélele oldotta meg a problémát, így a csavar fel tudta tolni a hajtókart a tengelyre, azóta nem lötyög. Nem tudom, hogy ez méretezési probléma vagy mi, mindnesetre a sufnituning megoldás idegesítő.

A váltás ennek ellenére időnként hülye hangokat adva nyeklett-nyaklott. Nem jövök rá mi a probléma, ha egy szétszedés-összerakás során (kocsiban szokott utazni a bevetésre, nincs még bringatartóm) össze nem gabalyodik a lánc. Nem szórakoztam, hanem széthúztam a patentszemnél, és visszafűzésnél tapasztaltam, hogy a hátsó váltót tartó fület rögzítő két csavar a kiesés határáig laza... Meghúztam, azóta nem mocorog.

Az a gyanúm, hogy a decatlhonban nem nézik át ezeket lelkiismeretesen, és főleg kicsit keményebb használat mellett ez megbosszulja magát, szóval ha valaki nem az "elgurulunk Szentendrére meg vissza" használatra veszi, jól teszi, ha következetesen végigmegy az összes csavaron és más kritikus pontokon.

A fék tényleg gyenge, hétköznapi használatra jó ez is, de a tipikus magyar lejtőn, ahol úthibák miatt nem lehet engedni neki, ott az ember keze hamar kikészül, a következő beruházás egy márkás fékbetét lesz.

Ezekkel együtt a kerékpár már kb 250 eFt, ennyiért viszont az inkább 100e Ft-tal drágább kategóriára jellemző felszereltsége van, jó kerekekkel, gumikkal.

Alapkivitelben is nagyon jó gép, ezzel a tuninggal, amit leírtam, kb a német webáruházak 300-350 ezres (attól függ, hogy áll az euró) gépeinek szintjére jut el, persze azokon már van hogy Tiagra vagy 105 váltás van. Viszont így, karbonvillával, Sora váltással-hajtással, ez egy nagyon-nagyon versenyképes ajánlat.

Erre ajánlom

Ha nem vagy márkabuzi, aki egy Bianchi vagy Trek feliratot akar megsétáltatni, akkor olcsón lesz egy komoly kerékpárod. Persze vannak ennél sokkal jobb biciklik...sokkal drágábban. Ha ki akarod milyen koskormányos géppel, cicanadrágban menni, napszemüveg mögé bújva, és a kaptatón egymásnak köszöngvetve, akkor ezzel ki lehet próbálni, és sokáig rajta is lehet maradni. Igazából nagyon kevés ember jut el olyan szintre, hogy ennél jobb bringa kelljen neki.

Ennyiért vettem
165.000
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

6061 T6 sloping alumínium B'twin Sport váz (vegyes geometria) integrált kormánycsapággyal.


anyag:

6061 Alumínium


 
színválaszték:
  • Fekete-piros
  • Fekete-fehér

villa (merevvilla):

B'twin Sport karbonszálas villa, alumínium villanyak, 1"1/8 kormánycsapágy. Rögzítőszemek az első csomagtartó felszereléséhez, max. 9 kg-ig.


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel Once 50/39/30


fogaskoszorú:

SUNRACE 12-25


első váltó:
Shimano Sora
hátsó váltó:
Shimano Sora
 
fokozatok száma:

2x9


pedál:

VP 383


Kerék

első agy:

Aero 32


hátsó agy:

Aero 32


külső gumi:

Vittoria gumiköpeny 700x28


 
komplett kerék:

B’twin Sport


Irányítás

kormány:

Btwin Sport


kormányszár:

Btwin Sport


nyereg:

Btwin Sport


nyeregcső:

Btwin Sport


Fék

 
féktest:

B’twin Sport


 
fékváltó kar:
Shimano Sora
tömeg:

9,75 kg


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban 520 termékkel kapcsolatban: