Btwin Triban 520 országúti

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.04.)
  • Listaár: 179.990 Ft

Használt Btwin Triban 520 eladó
129.990 Ft
új árához képest: -28%

HASONLÓ országúti TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Nick Grabowsky avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2019, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az 520 egy középkategóriás alkatrészekből összeállított meglehetősen jó kerékpár. Természetesen akkor, ha a dolgokat a helyén kezeljük. Nincs nagy tapasztalatom, a gép kezesnek tűnik, még egy drágább Meridával történő összehasonlításban is.

Számomra a beépített alkatrések zöme megfelelőnek tűnik, a váltók pontosak, a váz (M) az én méretemnek (172cm) megfelelő. A váltás pontos. A váz geometriájáról nem tudok véleményt alkotni, de a 399000 Forintos Meridához képest én nem érzek nagy eltérést.

Hátrány

Ezen a gépen klasszikus fékek vannak, lehetne erősebb a fékhatás, de ezzel lehet együtt élni :-)

A nyeregcsövet majd szeretném carbonra cserélni, a hozzá adott pedálok eldobósak, de messzire. :-)

Tapasztalat

Nem akarok ódákat zengeni, nincs elég tapasztalatom a témában, de röviden:

nekem bejött. :-) Különösen ennyiért.

(Vajon milyen lehet egy "igazi" Pinarello, Scott, S-Works, stb, stb versenygép?

Erre ajánlom

Amatőröknek "csak úgy" tekerésre ennyi pénzért király.

Aki komolyabb helyzetekben kívánja használni a gépet az vegyen mást.

Külön pozitívum: ha meg akarod gyalázni csomagtartóval és sárvédővel, lehetséges, de akkor szégyeld Magad :-)

Ennyiért vettem
179900
Mért tömeg
9900 g
Csatolt képek
Btwin Triban 520  2019 országúti
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ésik avatar
1 vélemény
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- jó az ára, ezt a csomagot másutt nem adják ennyiért, de sokkal többért sem

.- nagyon kényelmes, nem hasalós gép, ideális a kevésbé sportos bicikliről váltóknak

- integrált tengelyes Sora hajtómű és Sora váltás

Hátrány

- a kerekek nehezebb ember alá nem valók

- a fékek gyengén fognak, igaza van az angol review oldalaknak

- vásárlás után azért át kell nézetni, hogy a csavarok feszesek-e

Tapasztalat

A gép jó vétel, azonban az angol nyelvű review-k pontosak vele kapcsolatban. Ha Decathlon által írt, 1-2 órás gurulásokra veszed, és sem a súlyod, sem a magad elé kitűzött célok nem extrémek, erre minden további nélkül jó is lesz. Sőt talán többre is, a következők azért nem mindenben fedik azt a felhasználást, amire árulják.

Ha azonban 110 kiló vagy és nyomsz egy Felnémet-Hollóstető-Lillafüred-Bánkút-Mályinka-Szilvásvárad-Felnémet kört vele, akkor kevés. Ilyen használat mellett a következők történnek:

Már korábbi túrákon, a kerekekről kiderül, hogy a bringa színvonalához képest lefele lógnak ki. Az utánállítgatások sem segítenek. Nekem végül egy Rose-ról vásárolt kerékszett (extreme free jack /miche/ ipari csapágyas agyak, DT küllők, Mavic felni) oldotta meg a gondokat, amelyeken most 32-es Continental gumik vannak. Ezekkel viszont nagyon gyors és nagyon kényelmes túra-sport gép válik belőle.

A Shrek tapos üzemmódban kilötyögősödött az első hajtómű. A behúzó csavar, amihez az a hülye alakú célszerszám kell, nem tudott felfeküdni a hajtókarban kialakított peremre, mivel a csőtengely fél milliméternyit kilógott. Végül a hajtókar másik oldalára beiktatott, eredetileg kormányszárhoz való alátét betélele oldotta meg a problémát, így a csavar fel tudta tolni a hajtókart a tengelyre, azóta nem lötyög. Nem tudom, hogy ez méretezési probléma vagy mi, mindnesetre a sufnituning megoldás idegesítő.

A váltás ennek ellenére időnként hülye hangokat adva nyeklett-nyaklott. Nem jövök rá mi a probléma, ha egy szétszedés-összerakás során (kocsiban szokott utazni a bevetésre, nincs még bringatartóm) össze nem gabalyodik a lánc. Nem szórakoztam, hanem széthúztam a patentszemnél, és visszafűzésnél tapasztaltam, hogy a hátsó váltót tartó fület rögzítő két csavar a kiesés határáig laza... Meghúztam, azóta nem mocorog.

Az a gyanúm, hogy a decatlhonban nem nézik át ezeket lelkiismeretesen, és főleg kicsit keményebb használat mellett ez megbosszulja magát, szóval ha valaki nem az "elgurulunk Szentendrére meg vissza" használatra veszi, jól teszi, ha következetesen végigmegy az összes csavaron és más kritikus pontokon.

A fék tényleg gyenge, hétköznapi használatra jó ez is, de a tipikus magyar lejtőn, ahol úthibák miatt nem lehet engedni neki, ott az ember keze hamar kikészül, a következő beruházás egy márkás fékbetét lesz.

Ezekkel együtt a kerékpár már kb 250 eFt, ennyiért viszont az inkább 100e Ft-tal drágább kategóriára jellemző felszereltsége van, jó kerekekkel, gumikkal.

Alapkivitelben is nagyon jó gép, ezzel a tuninggal, amit leírtam, kb a német webáruházak 300-350 ezres (attól függ, hogy áll az euró) gépeinek szintjére jut el, persze azokon már van hogy Tiagra vagy 105 váltás van. Viszont így, karbonvillával, Sora váltással-hajtással, ez egy nagyon-nagyon versenyképes ajánlat.

Erre ajánlom

Ha nem vagy márkabuzi, aki egy Bianchi vagy Trek feliratot akar megsétáltatni, akkor olcsón lesz egy komoly kerékpárod. Persze vannak ennél sokkal jobb biciklik...sokkal drágábban. Ha ki akarod milyen koskormányos géppel, cicanadrágban menni, napszemüveg mögé bújva, és a kaptatón egymásnak köszöngvetve, akkor ezzel ki lehet próbálni, és sokáig rajta is lehet maradni. Igazából nagyon kevés ember jut el olyan szintre, hogy ennél jobb bringa kelljen neki.

Ennyiért vettem
165.000
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lehif33 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, 4000-8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

- Nagyon jó ár/értek a kategóriájában

-Szinte teljes Shimano Sora R3000-es szett

-Ingyen szerviz  jár az első beállítás mellé egy éven belül

-Élettartam garancia a vázra

-Karbon villák

-Jól összeszerelt annak ellenére,hogy "csak egy áruházas" kerékpár

-Sárvédő szerelhető a kerékpárra

-Gyárilag van rajta lapospedál

-Vásárláskor jár hozzá minden ami a KRESZ szerint szükséges (lámpák, prizmák, csengő)

-"Endurance" geometria, tehát hosszabb távon se kell meghalni a kerékpáron

Hátrány

- Azért jó lett volna ha a fékek is passzolnak a Sora szetthez, de B'twin márkás fékek kerültek a kerékpárra.

-Az én modellem Michelin Dynamic Sport gumikkal volt szerelve, ami annyira nem vált be nekem.

-A kerekek kicsit nehezek, de ennyi pénzért szerintem ez rendben van.

Tapasztalat

2017 tavaszán vásároltam a kerékpárt azért, hogy belekóstoljak az országútizásba. Előtte egy Schwinn-Csepel Ranger Fully MTB-t hajtottam sok éven keresztül, de úgy éreztem nekem valami gyorsabb kell. Amikor vásároltam a kerékpárt akkor jött ki a modell frissítés ami már R3000-es Sora szettel volt szerelve. Igazából nem volt problémám a 3x9-es szettel (12x25 hátul, 50/39/30 elől) amit sokan hátránynak hoznak fel.Teszi a dolgát, vált le-fel szépen ahogy kell. Ezen felül minden más alkatrész(váz,kormány,stucni,első villák,nyeregcső,nyereg,fékek) Decathlonos belső márka, de nekem nem volt problémám ezekkel az alkatrészekkel sem.A fékek kicsit szokatlanok voltak az MTB-s vonal után, de hamar hozzá lehet szokni a jóval nagyobb féktávhoz. B'twin Sport Aero kerekekkel van szerelve a kerékpár (32 küllős) ahogy korábban is írtam kicsit nehezek, de a magyar utakkal simán megbirkóztak, annak ellenére, hogy én se vagyok túl könnyű a 95 kg-os súlyommal. Michelin Dynamic Sport gumikkal volt szerelve az én modellem. Ezek 700x23c méretű külső gumik. Körülbelül 3000 kilométert tettem bele a gumikba. A defektvédelmet átlagosnak mondanám, nagyjából 4-5 defektem volt ennyi idő alatt. Viszont a kényelemmel voltak problémáim, szerintem ha nem tükörsima aszfalton megy az ember vele akkor nagyon ráz a 23-as gumi. Mindenképpen ajánlom a cserét nagyobbra, 32-es méretet tud fogadni a kerékpár (28-as sárvédővel) a gyártó szerint. Én 25-ös gumikkal használtam a későbbiekben amikkel már teljesen rendben volt a komfortérzetem. Mindenképpen ajánlok hozzá egy jó minőségű párnázott kerékpáros nadrágot illetve kesztyűt. Nagyon sokat javít a kényelmen főleg ha hosszabb távra is megy vele az ember(100-km +). Gyárilag egy lapos pedált adnak hozzá amit én elég hamar lecseréltem egy SPD pedálra. 

Magam szervizelem a kerékpárt, teljesen amatőrként, nem volt problémám vele. Körülbelül 4000 kilométert tettem a kerékpárba 1 év alatt, ezt főképp nyáron illetve jó időben.Télen edzőgörgővel használtam, de abba hamar beleuntam sajnos.Az én modellem egy fekete/fehér színű koskormányos verzió L-es méretben 185cm magas vagyok illetve 88cm a belső lábhosszam. Nekem kényelmes ez a méret. 

Röviden, ha valaki országútiban gondolkozik ez egy nagyon jó kis kerékpár az áráért. De ha esetleg belefér a keretbe én mindenképpen az 540-es modellt venném ami már 105-el van szerelve illetve jobb kerekekkel van.

Erre ajánlom

Gumi méret függő de legfőképpen aszfalt útra, nagyobb gumikkal (28,32) akár olyan terepre is ahova még nem kell MTB.

Igazából egy kis mindenes kerékpár ez attól függően milyen kormánnyal vesszük, de aki ezzel akar belekóstolni az országútiba az vegye bátran meg.Nem kell félni attól,hogy nem Specialized és társai van írva a vázra. Ugyan olyan jó mint a nagy márkák olcsó modelljei, talán olcsóbban is. Ha nem jön be neki a sport az nem a kerékpár miatt lesz szerintem. 

Ennyiért vettem
165000
Mért tömeg
9900 g
Csatolt képek
Btwin Triban 520  2017 országúti
15 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

oilali avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Kitűnő az ára - teljes Sorával, karbonvillával ez ajándék. Nagyon jól össze van rakva, és ráadásul egy ingyen szerviz is jár az első beállítás mellé egy éven belül.

A nyereg (nekem) elképesztően kényelmes hosszú távon, pedig _nagyon_ nem látszik annak.

Örök gari a vázra, villára.

Nekem mondjuk hátrány (esztétikailag, mert amúgy nem sok vizet zavar), de lehet rá sárhányót szerelni.

Kevlárszálas Hutchinson Equinox külsők. Megszökött a kutya, be kellett vele mennem az erdőbe órákig, és semmi defekt.

Hátrány

Korábban tárcsás montain bike-val (Avid BB5) tekertem, megszoktam, hogy fog a fék.  A Triban 520-on nem "harap" annyira a fék, sokkal nehezebben állok meg vele, miközben sokkal gyorsabban hajtok.

A SORA sorból nekem hiányzik a "pörgős, de jól megy" fokozat: az utazósebességem 36+ km/óra, és ezt csak nagy tányéros áttétellel tudom tartani hosszú távon.

A festés nyújtja a vázat, koránt sem néz annyira jól ki mint a teljesen szürke kistestvére (Triban 500) vagy a teljesen fekete nagy testvére (Triban 530), bár ez szubjektív. A Btwin oldalán van fehér festésű is, sajnos azt itthon nem forgalmazzák.

Kívül vezetett bowden.

Tapasztalat

Régen egy Bottechiával versenyeztem és utána húsz évig nem ültem országútira, de nagyon hiányzott.

Sajnos engem is távol tartott a Magyarországon tapasztalható "csak sportáruházi márkát ne" sznobizmus, és nehezen szántam rá magam a vásárlásra, főleg úgy, hogy egy CAAD 8-at vittem előtte vissza az üzletbe, mert azon hozzáért a cipőm orra az első kerékhez. Utána napokig gondolkoztam és olvastam, végül aztán ez a cikk meggyőzött (de sok más helyen is dícsérik a bringát):

http://road.cc/content/review/156193-btwin-triban-520

Ez a bringa, amellett, hogy pénztárcabarát, nagyon is adja az outi érzést. Egy álom.

(mentem az 500-as modellel is, azon sokat spóroltak, de az is kitűnő, az 530-as pedig már 105-ös szettel jött, sajnos, amikor vettem a bringát olyan nem volt az áruházban)

 

Erre ajánlom

Őszintén szólva bátran ajánlom mindenre. Ez egy alsó-középkategóriás országúti bringa - ennek fényében nem gondolom, hogy pro-tour versenyeken megállja a helyét, de gondolom ez nem is cél. Mehet edzős vegy túrázós bringának, amatőr és kezdő versenyzőknek, kispénzűeknek, akik szeretik a száguldást.

Ennyiért vettem
179000
Mért tömeg
9000 g
92 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (országúti):

6061 T6 sloping alumínium B'twin Sport váz (vegyes geometria) integrált kormánycsapággyal.


anyag:

6061 Alumínium


 
színválaszték:
  • Fekete-piros
  • Fekete-fehér

villa (merevvilla):

B'twin Sport karbonszálas villa, alumínium villanyak, 1"1/8 kormánycsapágy. Rögzítőszemek az első csomagtartó felszereléséhez, max. 9 kg-ig.


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel Once 50/39/30


fogaskoszorú:

SUNRACE 12-25


első váltó:
Shimano Sora
hátsó váltó:
Shimano Sora
 
fokozatok száma:

2x9


pedál:

VP 383


Kerék

első agy:

Aero 32


hátsó agy:

Aero 32


külső gumi:

Vittoria gumiköpeny 700x28


 
komplett kerék:

B’twin Sport


Irányítás

kormány:

Btwin Sport


kormányszár:

Btwin Sport


nyereg:

Btwin Sport


nyeregcső:

Btwin Sport


Fék

 
féktest:

B’twin Sport


 
fékváltó kar:
Shimano Sora
tömeg:

9,75 kg


Btwin logó

Btwin márka bemutatás

b'Twin - My cycling life

Bár a kerékpározás már bő 100 éves múltra tekint vissza, mind a mai napig egy modern sportnak számít, kecsegtető jövővel, ami egyaránt jó a környezetnek, és az embereknek. A b’Twin célja, hogy olyan bringákat gyártson, amely megadja az alapot a lelkesedésednek, anélkül, hogy bármi végett is aggódnod kellene.

A b’Twin kínálatában főleg belépő szintű kerékpárok találhatóak, de néhány modelljük a felső szinteket ostromolja. A palettára jellemző a jó ár-érték arány. A márkanév alatt megtalálhatóak mtb, trekking, városi, freeride, bmx, országúti és gyermek kerékpárok is, ráadásul akár utóbbi kettő ötvözete is, ami a versenysport ízére már gyermekként ráérző kis bringásoknak lehet jó hír.

A b’Twin a komplett kerékpárokon kívül kiegészítők, alkatrészek forgalmazásával is foglalkozik, beleértve a gumikat, világítást, ruházatot, sárvédőket, de akad a cég által fejlesztett, gyermekkerékpárokra szerelhető praktikus vezetőrúd is, mely a bringáspalánták két kerékhez szoktatásában lehet hasznos segítség.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Btwin Triban 520 termékkel kapcsolatban: