- kiváló ár/érték arány: belépő áron egy belépőszint feletti kerékpár
- Shimano Sora szett
- kényelmes, "slopping" vázgeometria, karbon villa
- korrekt megjelenés
- a vázra szükség esetén csomagtartó is szerelhető, valamint szélesebb külső is betehető, tehát akár gravel kerékpárt is csinálhatunk belőle
- nehéz kerekek
- gyenge fékek
- kemény, hosszú távon kényelmetlen gyári nyereg
Első versenykerékpárom, melynek kiválasztásánál fontos szempont volt a kiváló ár-érték arány. A decathlonos bicókra szokás divatból, sznobságból fanyalogni, de több teszten bizonyították, hogy jelenlétük indokolt a piacon, valamint a tulajdonosok is pozitív véleménnyel nyilatkoztak a Btwin márkáról. Aki szeretne az országúti kerékpározás világába belecsöppenni, annak mindenképpen ajánlom ezt a bringát! A kerékpárom L-es méretű, gondolkodtam az XL-es méreten is, de jó hogy a kisebbik méretnél maradtam: a 189 cm-es magasságomhoz ideális (bár a nyereg itt már szinte a maximumom van, valamint a kormányszár bizonyult nekem hosszúnak, a gyári 110mm-est 90mm-esre cseréltem, miután a bikefitting szolgáltatását igénybe vettem). A vázból, üléshelyzetből semmilyen derékfájdalmam nem adódott, aminek nagyon örültem, pedig féltem tőle. A Shimano Sora szettet nagyon szeretem, jó és könnyű vele váltani, a három első tányér nagy tartományt lefed, nagyobb emelkedőket is könnyen lehet vele teljesíteni. A nagyon haladósok esetleg hiányolják majd, hogy a legkisebb fogszám hátul nem 11, hanem 12, de nekem nem hiányzik. A kerékpárral elméletileg túrázni is lehet, mert van a csomagtartónak helye, de ilyen célra még nem használtam. Túrázásnál még az is szempont lehet, hogy szélesebb külsőt is bele lehet tenni, elvileg 32mm szélesség a maximum. Gyárilag egy 22mm széles Michelin Dynamic Sports külsővel adták, ami hamar elkopott, egy 25 mm-esre cseréltem. Ajánlott a magyar utakra a 25mm-es gumi, nincs lényeges különbség sebességben, miközben azért jobb komfortérzetet kapunk. Az úthibákat jól veszi, a kerekek is bírják a gyűrődést, még nem kellett kikalapálni őket, bár nehezek, a gyártó itt érezhetően spórolt. Spórolt továbbá a nyereggel és a fékkel is. A nyereg rövid távon tűrhető, de 100 km felett érezhető fapadossága, ezt az alkatrészt később egy Selle Italia C2 Flow nyeregre cseréltem, amely nem volt olcsó, de megérte. A fék gyengesége normál úthasználat mellett kevésbé érződik, azonban a Normafától a városig legurulva igencsak számolnom kellett a nagyobb féktávokkal. Lejtőkön csak óvatosan vele.
Nagyon megszerettem ezt a kerékpárt, persze vannak hibái, de a kerékpár árából valóban ez a maximum amit ki lehetett hozni.
Én kisebb edzésekhez, amatőr versenyekhez használom. Túrázáshoz egy trekking kerékpárom van, ezért ilyen célra nem fogom használni.
- megtanulni országúti kerékpározni
- edzésekhez, amatőr versenyekhez