Schwinn-Csepel Tour országúti

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.04.)
  • Listaár: 164.600 Ft

HASONLÓ országúti TERMÉKEK




kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 500-1000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Gyors, könnyen suhan, síkra ideális áttétek, nagyon merev a váz.

Relatíve jól néz ki a Tour, a fekete-vörös-fehér nagyon szép színek (ezért is van wilierem :P )

Olcsó, de viszonylag megbízható alkatrészek.

20-as Schwalbe Blizzard gumik. Remek gördülési ellenállás (non-exisztens) csak nagy tömeg.

Hátrány

Teljesen fölszerelt (agydinamó, sárvédő, agyváltó, csomagtartó, kosár) trekingekkel veteksző tömegadatok.

Fékek. Csere vagy legalább szétszedés-átkenés, fékbetét csere. Sajnos nem a legjobb darabok.

Iszonyatosan kényelmetlen és ráz ez a Schwinn-Csepel országúti. De piszkosul. Az egyenes alu aero villa ugyan jól néz ki, de a fogtömésnek búcsút mondhatsz. 

Olcsó, így kompromisszumos, pl. nincs STI/Ergolever kar, így kénytelen vagy lenyúlkálni, ami azért zavaró lehet dimbes-dombosabb részeken vagy sűrűn kanyargós utakon.

A kerékszettet egy igazi nehézsúlyú bajnokhoz tudom csak hasonlítani. Oké, hogy olcsó, de a kőnehéz remerx aero felnik a drótperemes külsőkkel nem enyhén dobják meg a gép tömegét.

A gyári kormány fogása kényelmetlen, alsófogásban töri az alkarodat, a fékkarok gyárilag idiótán vannak rászerelve. 

Alsó kategóriás ez a Schwinn-Csepel országúti kerékpár.

Tapasztalat

Nem az enyém a Tour, én csak pár száz kilométert hajtottam, valójában szomszédé, aki iszonyat dörzsölt meggyőző készségének hála kb. nullkilométeresen vásárolta nyáron kőkemény 25 ezer magyar forintért. 

 

A sztenderd hajtány és a remek fogkiosztásnak hála röhögve tépsz vele síkon. Megy, mint a villám, a váz nagyon merev és remekül adja át az izomerőt (némileg rontja az összképet a square taper hajtány. Nyeklik és csuklik, de hobbitekerésre jó)

 

Ha életedben nem használtál még mást, csak trekkingeket vagy városi bicajokat, akkor úgy fogod érezni hogy a fellegekben jársz, repülsz, meg társai. Persze én is így éreztem először, de most visszagondolva, egy jól átgondolt acélvázason jobb tekerni, jobban is megy. 

 

Sajnos a karbonvillák hiánya, nyakonöntve az EGYENES alumínyummal enyhén sokkoló érzéseket okoz az utakon. Menet közben elgondolkodsz, hogy az igazi sznúker játékosok is letakaríttatják a posztóról a krétadebrist minden parti előtt. Ugyanis minden kis úthibát nagyon megérzel.

Ha sikerül egy ilyen vázat találnod jó áron, s tudsz hozzá szerezni jó karbon villát, akkor jó szettel (akár egy xenon ) kiváló kerékpár építhető rá, amit nagyon fogsz szeretni. Matekozz!

Erre ajánlom

Suhanni, hobbira. Kis igényűeknek. Első országútinak.

Ennyiért vettem
25k
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

Alumínium


 
színválaszték:

Fekete


villa (merevvilla):

Acél, egyenes


Meghajtás

hajtókar:
  • 175 mm
  • 53/39

fogaskoszorú:
Shimano Tourney,

7S


hátsó váltó:
Shimano RD-A050
 
fokozatok száma:

2×7


Kerék

első agy:

Alu


hátsó agy:

Alu


külső gumi:
Schwalbe Lugano,

700×20C


Irányítás

váltókar:

Shimano A050


kormány:

Koskormány

  • Alu
  • Road
  • 420 mm széles

kormányszár:

Acél

  • 22,2 mm
  • 150×100 mm

Fék

 
féktest:

Calip. 45-54 mm alumínium


Schwinn-Csepel logó

Schwinn-Csepel márka bemutatás

A mai Schwinn-Csepel kerékpárgyár történetét Weiss Manfréd Acél- és Fémművek részeként kezdte. 1927-ben, egyetlen esztendő alatt 68 ezer kerékpárt importáltak Magyarországra. Az igényt felismerve a Weiss-művek 1928-ban kerékpárlicenszet vásárolt a Puch-tól. Ezek a bringák Csepel márkanéven készültek, az első 200 még a Puch grazi gyárában. Ezután néhány alkatrész Csepelen készült, a többit pedig a Puch-tól vásárolták, de idővel a gumi és bőr alkatrészeken kívül mindent itthon gyártottak.

Kezdetben mindössze egy férfi és egy női modellből állt a Csepel kínálata, mely 1933-ra 9 félére bővült, még egy évvel később pedig már 28-ra, köztük gyermek és árukihordó típusokkal is. Ezek közt volt a Corvin, a Félballon, a Csoda, Csoda-Ballon (széles gumijú verzió), a Diadal, és a Fecske nevű típus is.

1932-ben a felhalmozódott raktárkészlet eladásának ösztönzésére a Csepel részletfizetést is kínált, és versenyeket szervezett. 1939-ben egy kerékpár 120-160 pengő volt, mely egy kubikus több mint 3 havi teljes bérét jelentette.

A gyár a rendszerváltás utáni privatizációk során, több tulajdonosváltást követve végül magyar kézben maradt. Jelenleg az egyetlen magyar cég, amely teljes körű kerékpárgyártást folytat. A kerékpárok megújultak, a kor igényeihez igazodva, de feltűnik néhány, formájában a múltat idéző darab is a trekking, mountain bike és országúti Schwinn-Csepel bringák közt.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Országúti VS 29" Mtb - melyik a hatékonyabb/gyorsabb országúton?
21 válasz
utolsó: 2014. máj.
Schwinn-Csepel Tour, vagy más országúti 90 ezerig, mit ajánlotok?
3 válasz
utolsó: 2018. máj.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwinn-Csepel Tour termékkel kapcsolatban: