Speci Allez E5 - a cég legjobb alumínium csőszettje, ami érezhető a standard A1 aluval szemben. Merevebb és könnyebb az E5, az egyedüli ok amiért a karbon Specializedemet preferárom az a súly - tartósságban és merevségben az Allez Comp felveszi a versenyt! FACT karbon villa, csak úgy mint a nagyoknál, az eddig megtett kilométerek alatt semmilyen panasz nem volt rá.
A bringa gyárilag Shimano 105ös vékváltókarral és váltókkal, R600as Shimano compact hajtóművel és 12-27es fogsorral, Mavic CXP felnibe fűzött Specialized agyas kerekekkel, Specialized Comp kormány és kormányszárral, valamint Specialzed nyereggel és karbon nyeregszárral érkezett. Különösen tetszett a Specialized Mondo 23as külső gumija, ami nagyszerű gördülési ellenállása mellett a tapadás terén sem okozott csalódást a vizes-hideg téli időjáráskor. A kormány-kormányszár kombó is kimondottan jónak mondható, könnyű, esztétikus, nem utolsó sorban ergonómikus a Comp szett.
Két legnagyobb hátránya a kerékszett és a hajtókar. A 32 küllős Speci agyas szettel igazán nagy baj nem volt, súlya a kategóriában elfogadható, az aerodinamikai jellemző miatt viszont a bringa a Mavic Cosmic Carbone SL szettet kapta, hajtókart pedig Sram Red-re cseréltem. A (z egyébként nem szükséges csere) után lényegesen változott a kerékpár érzése, sprinteknél és mászásnál sokkal jobban érződik a merev váz. A gyári Avatar nyereg helyett egy Toupe-ot használok, kicsit könnyebb és sportosabb.
Kategóriájából kiemeli a minőségi alumínium csőszett és a Specialized formatervezés, az érzés amit csak egy Speci adhat
Nagyszerű edzőtárs, némi modifikációt követően komoly versenypartner akár