3 éve használom. Nagyon sokat kibír!! A fékkar törhetetlen, pedig már egy párszor esett☺ DH zunk. Nekem már más soha többé nem kellene.
Nincs! Az hogy az alkatrészek nagy része műanyag, az nem baj.
DH BMX
3 éve használom. Nagyon sokat kibír!! A fékkar törhetetlen, pedig már egy párszor esett☺ DH zunk. Nekem már más soha többé nem kellene.
Nincs! Az hogy az alkatrészek nagy része műanyag, az nem baj.
DH BMX
Szerintem elbaszott egy konstrukció, mert
Bringán volt, 2 évet használtam.
Összességében szerettem, sajnáltam lecserélni, mert erős fék és pont jó az ujjaim hosszához.
XC, de meg lehet próbálkozni extrémebb műfajjal is nagyobb tárcsákkal. Városba túl sok ez a fék.
Sajnos ez az MT2 nem sikerült túl jól a magurának. 3 év használat után a hátrányok a következők:
Amíg együtt tudsz élni a bajajival vagy nem jönnek elő egyáltalán, mert szerencsés darabot sikerül kifognod addig tökéletes. Én megelégeltem és inkább shimanora váltottam amihez egyszerűbb az alkatrészeket beszerezni.
XC, túra, városba, igazából kb mindenre jó, mert a fékerő fantasztikus.
Szintetikus olajat igényel.
Én organikus betétekkel használom és elég jó fékereje van, plusz emiatt picit hangja is van, ami nekem nagyon tetszik.
Ha normálisan van beállítva, akkor jó, de amint hozzá kell nyúlni már jönnek a bajok.
-Akárhogy húzom meg a csavart, az első fékkar mindig kilazul és forog a kormányon (ez a nyomáspont állítós kar).
És ha már nyomáspont.. Ez a "fejlesztés", hogy ide oda tudod állítani ez egy baromság.. fölösleges helyet foglal, és a rendes dugattyúállytási lehetőség emiatt nem került bele.. Tekergetem ide oda azt a csavart és tudom állítani atom rossz, és - nagy jószívűséggel - a normális közt, olyan beállítási pont, hogy "na most jó, ennél jobb nem lehet" nincsen, mindig van egy hatalmas holtjátéka a fékkarnak. (Személy szerint azt a beállítási pontot szeretem ahol csak nagyon kicsit kell behúzni a kart, és már tépi a betont.) Ezzel a csavarral igazából egy rugót tudok előfeszíteni ami a holtjáték nagyságát adja meg, de holtjátéknak alapból nem szabad lennie, tehát innentől már full felesleges.
-Szervizelése nehézkes, és külön figyelmet igényel, nem úgy mint egy szokványos hidraulikus fék..
Ez alatt annyit értek, hogy nincs benne egy rendes légtelenítő csavar sem, se túlfolyótartály, ám utóbbi talán elnézhető. Viszont lent a féknyeregnél csak egy hernyócsavar zárja a kört. (What?!) Legyártják a féket, oké, fel kell tölteni olajjal, oké, de mikor készen vannak a légtelenítéssel, hogy zárják le úgy, hogy egy csepp se folyjon ki? Tanulmányoztam a gyári Magura által feltöltött videót, ahol ennél a résznél azt mondták, hogy vegyük ki a beletekert légtelenítő csövet, majd legyünk gyorsak, és csavarjuk be a gyári csavart.. De az a "gyors" idő alatt már van olajveszteség, tehát amit fentebb írtam: nem lehet normálisan beállítani.
-Túl sok alkatrésze műanyag, ami egy nem túl szívós anyag, főleg ha csavarokat készítünk belőle
Nem is tudom, attól, hogy Magura nem vagyok elájulva tőle. Mikor megvettem a bringát, nézegettem, gondoltam biztos jó lehet, ha már Magura, de így használat után inkább azt mondanám rá, hogy egy tipikus újfajta műanyag világba született cserélhető termék.
Nem akarom nagyon lehúzni szegény kis féket, de azért láttam már kezesebb darabot is.
Aki inkább szervizbe viszi a bringát és nem szórakozik vele otthon. Használatra meg.. város, túrázgatás, nagy terepre már érdemes egy komolyabb darabot választani.
A bekopási idő után elég jó a fékereje, annak ellenére hogy kb 110kg körül vagyok simán megfogott eddig bárhol,ami nálam annyit jelent ,hogy 60 kmh lejtőzésnél is simán megállitot szinte pillanatok alatt. A vizet a gyári fémes pofa nem komálja, kicsit rozsdásodik is,visit is tőle ,de jelentős fékerő gyengülést nem tapasztaltam. Szárazon olyan magurás hangja van. Adagolhatósága elég jónak mondható,a fogáspont nem vándorol.
Acor 160-as tárcsa elől hátul.
Update:2016.03.27 A fékerő még mindig tökéletes,semmi panasz nem lehet rá,szépen teszi a dolgát.
A hátsón mintha gyengülne a nyomás, és mivel nem magura adapteren van a hátsó,igy alig lehet beállitani párhuzamosra a pofákat a tárcsával,és folyamatosan beleér,a szervizes szerint majd bekopás után megszünik,sajna nem szünt meg,bár sokat halkult. Már többször próbáltam finomitani a beállitásán,de nem sikerül. Biztos vagyok benne ,hogy gyári tárcsával és gyári adapterrel nem lehet gond.
UPDATE 2016.03.27 Remélem csak nálam jelentkezett a következő probléma,a mai napon lejtőzés közben nagyjából 50km/h sebességről lassítva majdnem a kezemben maradt a jobbos fékkar.... először azt hittem le van lazulva...,de nem... el volt repedve a rögzítőbilincs,alig mertem "fix"-re huzni, de éppen sikerült,ebből nagyon könnyen baleset lehetett volna...
A bekopási idő alatt vigyázni kell rá, ez idő alatt nekem hajlamos volt ciceregni,visitozni és hasonlók. (főleg a hátsó) ajánlatos gyári vagy ahoz mérhető minőségü tárcsákkal,gyári adapterrrel felrakatni,és ha csak egy kicsit is beleér bárhol,akkor addig nem szabad átvenni a kerékpárt mig tökéletesen hangtalan nem lesz, gyak. kaptam egy nagyon jól teljesítő féket,idegőrlő visitozással.
update:2016.05.30 Eddig birták az Acor 160-as tárcsák. Cserélve lett BBB Powerstop 85/84 180/160mm Az elsö tárcsa Shimano 7" adapterrel. Kapot új pofákat is: A2Z AZ-160 organic.
160 tárcsákkal 70-80kg ig DH kivül bármire, a fölött csak max túrázni,város és max közepes lejtőzés,bár oda már 180-as tárcsa dukál.
Határozott fékpont, egyszerűen beállítható, könnyen adagolható fékerő. Nem nyúlik, nem nyikorog, egyszerűen teszi a dolgát.
Nem tapasztaltam.
Magura Julie-t váltottam le erre a szériára, nem bántam meg a döntést.
Szerintem mindenhol megállja a helyét (bár a DH-t nem próbáltam).
Erős, jól összepakolt gépezet a Magura MT2
Viszonylag olcsó
Hóban, jégben, földön, vizen, levegőben, akármiben megfog
Egyszerű felpakolni
Nincs szivárgás, levegősödés
Ásványi olaj kell neki, szóval nem rohad ki a környezeted 1 csepptől
Nincs túl nagy karbantartási igénye
A fékkar kicsit rozogának tűnik, de nem az!
160 as tárcsával használom elől hátul, nagyon jól fog a Magura MT2.
Gyári készlettel használom, szóval a kar és a csövek is azok amit adtak hozzá, a csövekből vágni kellet mert giga hosszu volt, ez szerszámmal nem porbléma, sőtt ha nagyobb a bringád nyilván kell is. A fékkaroktól elősször kicsit féltem, kicsit rozogának tűnt, de tökéletesen működi, pedig már kapott betont és földet is.
Városba 1 ujjal is simán el lehet kavirnyászni, jól szabályozható, én essőben, fagyban, hóban sem éreztem nagyobb fékerő csökkenést.
Nagyon jól van összerakva az MT2, nincs szivárgás, szutykolódás, természeresen időnként kell neki adni egy kis Royal Blood-ot, de ritkán, edditg kb 1000 km lehet benne, pofák még egyben vannak, de főleg városban használom.
A fék a pofák kopását korrigálja önállító hengerekkel, és a fékre csatolakoztatott csövet is lehet állítani, így rá lehet fogatni szépen a vázra a csövet.
Összeségében csak ajánlani tudom, teljesen korrekt szerkezet, és itthon több online piacról is be lehet szerezni alacson áron
Minden, talán gleccserről lefelé már nem elég
- Árához képest könnyű
- Ergonómikus fékkar kialakítás
- A melegedés nem befolyásolja az MT2-t
- Jó fékerő
- Jó moduláció
- Nem nyúlik
- Viszonylag olcsó az MT2
- Gyárilag kevés benne az olaj
- Gyárilag a fékcső hossza a "Barátság" kőolajvezetékével vetekszik :)
Nos: új bicóról bontva vettem a féket (hibrid, vagyis custom - MT2 fékkar, MT4 féknyereg), így használtam kb egy hónapot. Először a kábelhosszból lett elegem, így visszavágtam. Ez nem egy nagy "was ist", a gyári videó elég jól elmagyarázza, ja: és ha jól csinálja az ember, akkor még légteleníteni sem kell (én legalábbis az eset után semmiféle változást nem vettem észre a fék viselkedésén). Viszont kicsit furcsálltam a nyomáspontot, ami elég puha érzést keltett. Mivel nem volt kéznél az a légtelenítő pöcök, így a Shimano BR-M575 légtelenítő szelepét használtam (vissza kellett vágni a hosszából 4mm-t, így tökéletesen ellátta a funkcióját). Alul fecske rátol a légtelenítő csöcsre, felül a T25-ös EBT csavar kicsavar, helyére ugyancsak fecske, dugattyú nélkül, némi olajjal. A fékkar legyen a legmagasabb ponton. Először tolok bele olajat, annyit, hogy az egész rendszert "átmossa", aztán visszaszívom alulra. Utána 90 fokkal elforgatom a féktestet, úgy, hogy a dugattyúk egymás felett legyenek, itt ugyancsak nyomás, szívás.Ha már garantáltan nem jön több bubi (ebből a 0 bubis a legjobb változat), felül kihúzom a fecskét.ha ez megvan, nyomok még egy kis olajat, hogy az EBT csavaron éppen kibuggyanjon, utána visszacsavar. Ha ez megvan, akkor a féknyeregnél is el lehet távolítani a fecskét, arra ügyelve, hogy egy magasságban legyen a fékkar, és a féktest (így nem fog kicsordulni, sem visszaesni a fékfolyadék szintje). Ha ez is megtörtént, akkor lassan el lehet kezdeni emelni a féktestet, és kis idő után látni, ahogy esik vissza a folyadékszint. Ezt megelőzendő, folyamatosan cseppenként után kell tölteni. Ezt egészen addig javasolt játszani, amíg a fékkar a padlón, a féktest a lehető legmagasabban (hátsó fék esetén én a végén már a létrán voltam - nem vicc, nevezhet bárki bárminek, de évi 1x ezt az "aprólékosságot ki lehet bírni). Ha már abszolút nem esik vissza semmit a folyadékszint, még egy csepp, és vissza lehet csavarni az alsó csavart.
A legfontosabb: szerintem szarul van méretezve a féktartály, mert ha teljesen visszanyomja az ember a dugattyúkat alaphelyzetben, ugyanolyan szar lesz, mint előtte. Tehát az egész légtelenítési folyamat előtt kicsit pumpálni kell pofák nélkül a féket, hogy kb 1 mm- el kintebb álljon a dugattyú a féktest belső síkjától. Remélem érthető voltam, ha nem, akkor kövezzetek... :)
Xc- Cc- Maraton, nagyobb tárcsával talán AM/ Enduro
3 hónapja használom a Magura MT2 a fékket egyenlőre nagyon meg vagyok vele elégedve. Fékereje nagyon jó és könyen adagolható. én jelenleg 160-as Avid G2 tárcsával tolom. Beálítani nagyon egyszerű :D Olajfolyást levegősödést egyenlőre nem tapasztaltam , remélem nem is lesz.
egyenlőre még nem találtam . Talán anyi h nekem a hátsó enyhén nyikorog de csak néha és megszokható .
Mindenre ki lehet próbálni .
Hát Magura.
MT-széria
Németek tudnak valamit.
Fékereje kegyetlen,amint bekoptak apofák áá kegyetlenül fog,eddig maximálisan megvagyok vele elégedve.
Tárcsa felmelegedése mellet is tökéletes fékerö.
Mér van:O???
Ha meg nagyon max mondani kell valamit akkor a gyári tárcsával ciripel,de ez semmi meglehet szokni.
Anno Avid J 3-at használtam de az nyomába se ér az MT2-esnek.
Nagyon jo választás akki ilyen féken gondolkozik.
Egy 203-as Tárcsa és szágulthatsz a lejtön.
Én azt mondom,hogy Bármire.Én Dirt s DH-ra használom de eddig csak pozitiv vélemény.
A fékerelje nagyon jó, 160 avid tárcsával is ! bár 180-as magurákkal fogom tolni.
Előző fékem avid bb5 volt ehhez tudom csak viszonyítani,de fényévekkel jobban fogott az MT2 ugyanazzal a tárcsával.
Rendesen adagolható,egy újjal is megállít a Magura MT2.
Beállitása pofon egyszerű.
Hő elvezetése jó,bár ez inkább tárcsa függő ,nincs köze a fékhez .
Fékbetét tartosságáról majd késöbbiekben írok,mert egy hét elteltével nem tudok nyilatkozni.
Olajfolyást levegősödést nem vettem észre,remélem ez igy is marad!
Eddig semmilyen zavaró hangot nem adott ki ez a Magura tárcsafék,remélem ez is igy marad!
még nem tudok!
xc,cc,am-re bőven megállja a helyét,szerintem dh ra is ki lehet próbáni,nem hinném hogy cserben hagy.
Fekete
345 g
„Magura – ahol a technológia és a stílus találkozik”
A Magura egy betűszó, az alapító nevének Gustav Magenwirth, és az alapítás helyének Bad Urach betűiből. Magenwirth az első automobil megalkotója Karl Benz mellett dolgozott. A cég az 1800-as évek végén alakult, szőlő és gyümölcs préseket készített, csupán az 1900-as évek elején kezd el az autó- és motor iparnak fékeket és egyéb alkatrészeket gyártani. Vállalat azóta is a BMW egyik fő fékbeszállítója.
A német motoripar hanyatlásának idején, az 1970-es években merült fel kiegészítő tevékenységként a kerékpár alkatrészek gyártásának ötlete. Ez az ág aztán szépen kinőtte magát, egészen addig, hogy manapság Sabine Spitz Durin SL villával és Magura Marta fékekkel sorra nyeri a világversenyeket, több más Magura támogatott mellett.
A Magura a hidraulikus kerékpár fékek fejlesztésének élharcosa, már 1987 óta. Az első tapasztalatok még a 60-as évekből származnak, a BMW motorkerékpár fékrendszereket révén. A cég mai fékcsaládjai már a legfrisebb karbon technológiára épülnek. A teleszkópok fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetnek, hiszen a fék és az első teleszkóp szervesen kapcsolódik egymáshoz.
A gyártás még mindig teljes egészében Németországban zajlik, és a termékekre 5 év „Leekproof” garancia érvényes, tehát ha 5 éven belül bármelyik tömítés átengedi a fékfolyadékot, akkor az garanciális kérdés.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Magura MT2 nem fog úgy ahogy kellene. Mi lehet a baj? |
2 válasz
utolsó: 2015. aug.
|
Magura MT2 Storm tárcsa csere |
20 válasz
utolsó: 2014. júl.
|
Magura MT2 -t debrecen környékén hol tudják légteleníteni? |
6 válasz
utolsó: 2013. szept.
|
Magura MT2-n lehet cserélni a fékkart? |
3 válasz
utolsó: 2013. ápr.
|
A Shimano SLX vagy a Magura MT2 tárcsaféket ajánljátok jobban? |
2 válasz
utolsó: 2012. dec.
|
Magura MT2 légtelenítés után nem működik rendesen.Mi lehet a gond? |
11 válasz
utolsó: 2013. máj.
|
Magura mt-2 vélemények? |
60 válasz
utolsó: 2014. nov.
|