Szintetikus olajat igényel.
Én organikus betétekkel használom és elég jó fékereje van, plusz emiatt picit hangja is van, ami nekem nagyon tetszik.
Ha normálisan van beállítva, akkor jó, de amint hozzá kell nyúlni már jönnek a bajok.
-Akárhogy húzom meg a csavart, az első fékkar mindig kilazul és forog a kormányon (ez a nyomáspont állítós kar).
És ha már nyomáspont.. Ez a "fejlesztés", hogy ide oda tudod állítani ez egy baromság.. fölösleges helyet foglal, és a rendes dugattyúállytási lehetőség emiatt nem került bele.. Tekergetem ide oda azt a csavart és tudom állítani atom rossz, és - nagy jószívűséggel - a normális közt, olyan beállítási pont, hogy "na most jó, ennél jobb nem lehet" nincsen, mindig van egy hatalmas holtjátéka a fékkarnak. (Személy szerint azt a beállítási pontot szeretem ahol csak nagyon kicsit kell behúzni a kart, és már tépi a betont.) Ezzel a csavarral igazából egy rugót tudok előfeszíteni ami a holtjáték nagyságát adja meg, de holtjátéknak alapból nem szabad lennie, tehát innentől már full felesleges.
-Szervizelése nehézkes, és külön figyelmet igényel, nem úgy mint egy szokványos hidraulikus fék..
Ez alatt annyit értek, hogy nincs benne egy rendes légtelenítő csavar sem, se túlfolyótartály, ám utóbbi talán elnézhető. Viszont lent a féknyeregnél csak egy hernyócsavar zárja a kört. (What?!) Legyártják a féket, oké, fel kell tölteni olajjal, oké, de mikor készen vannak a légtelenítéssel, hogy zárják le úgy, hogy egy csepp se folyjon ki? Tanulmányoztam a gyári Magura által feltöltött videót, ahol ennél a résznél azt mondták, hogy vegyük ki a beletekert légtelenítő csövet, majd legyünk gyorsak, és csavarjuk be a gyári csavart.. De az a "gyors" idő alatt már van olajveszteség, tehát amit fentebb írtam: nem lehet normálisan beállítani.
-Túl sok alkatrésze műanyag, ami egy nem túl szívós anyag, főleg ha csavarokat készítünk belőle
Nem is tudom, attól, hogy Magura nem vagyok elájulva tőle. Mikor megvettem a bringát, nézegettem, gondoltam biztos jó lehet, ha már Magura, de így használat után inkább azt mondanám rá, hogy egy tipikus újfajta műanyag világba született cserélhető termék.
Nem akarom nagyon lehúzni szegény kis féket, de azért láttam már kezesebb darabot is.
Aki inkább szervizbe viszi a bringát és nem szórakozik vele otthon. Használatra meg.. város, túrázgatás, nagy terepre már érdemes egy komolyabb darabot választani.