- A hidraulikus tárcsafékek kitűnőek, esőben is megfelelően, biztosan fognak.
- A váltó jól működik, könnyen kapcsolható fel/le.
- A hajtás és a gyári fém pedálok is jók, bár hogy tempósabban haladhassak, így SPD pedálra cseréltem.
- A váz formája és matt színe kifejezetten tetszik.
- Az első kerékbe épített agydinamó hangtalan, csak kis mértékben fogja meg a tekerést, amikor a lámpa világít.
- Led világítás elől és hátul.
- A kormányzás megbízható. Könnyen állítható a kormány magassága és dőlése.
- A rugós nyeregcső meglepően jól működik, jól csillapítja az út egyenetlenségét. A gyári nyeregre még raktam zselés nyeregvédőt, hogy kényelmesebb legyen.
- Tetszik, hogy a kábelek a vázon belül futnak.
- A gumiabroncson reflektív festés van, így sötétben oldalról megvilágítva is jól látható.
- A váltóval az első 30 km-en voltak gondok, pedig be lett állítva átvételkor. Bizonyos fokozatokban automatikusan fel/le váltott, de aztán a hiba megszűnt. 500 km-en túl sem jött elő.
- Az első váltóval már háromszor jártam úgy, hogy a legmagasabb fokozatnál túlváltottam és ledobta a láncot, amit aztán elég nehezen lehet visszahelyezni a műanyag láncvédő miatt, persze ez részben az én hibám.
- Az első váltó kicsit hangos leváltáskor, különösen ha a legmagasabb fokozatról váltunk le egyet.
- A műanyag láncvédő jó dolog, hogy ne legyél olajos a lánctól, de szerintem nem valami esztétikus a biciklin, könnyen törik és nehéz felrakni a láncot, illetve ha kisebb emelkedőn odalépek, akkor hangosan kattog, mert beleér valahol a lánc vagy a hajtókar. Némileg lehet orvosolni kisebb hajlítgatással.
- A hátsó lámpa szerintem nem túlzottan világít nagyot, ezért én felraktam egy nagy teljesítményű, villogós, akkus ledlámpát, hogy nappal is jól lássanak távolról, ha városon kívül, főúton tekerek.
- Kicsit zavaró, hogy araszoló tekerésnél vibrál az első lámpa, ezért felraktam egy akkus lámpát előre is.
- Az első lengéscsillapító a kátyúsabb utakra már kicsit kevés, rázós.
- A gumiabroncs nem alkalmas homokos utakra (pl. szántóföldi utakra)
- A 17,2 kg-jával kicsit nehéz, ezért a kocsi tetejére szerelhető tetőcsomagtartóból és kerékpárhordozóból is erősebbet kellett venni.
- Kár, hogy csak egy színben volt a 2018-as model.
- A csengővel nem lehet finoman csengetni. :)
A korábbi, 2000-es évek elején vásárolt összteleszkópos MTB-om cseréltem le, mert már nagyon zsibbadtam rajta 20 km után. Egy kényelmes, vegyes használatú kerékpárt kerestem, mert szeretek terepen is tekerni, de ugyanakkor szerettem volna messzebb is eljutni, így végül ezt a trekking verziót választottam. Nagyon örülök, hogy megvehettem ezt a biciklit. Jó választás volt, bár a terepről (szántóföldi út) részben így le kell mondanom, mert sajnos kisebb homokos talaj is már jelentősen megfogja a gépet, bár ez gumicserével orvosolható.
A bicikli roppant jól néz ki és nagyon jó vele tekeregni, végre élvezhető a hosszabb túra is. Nem kell görnyedni, nem fáj a hát, nem zsibbad a kar. 500 km megtétele után kapott egy Shimano PD-T421 patentpedált, hogy jobban kihasználhassam a teljesítményt.
Hosszabb-rövidebb túrákra, városi tekergetésre ajánlom, inkább aszfaltos útra, esetleg rövid távon jobb földes útra. Kisebb homok/sár már megfogja a gépet.