Gepida Alboin 700 CRS trekking

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.02.)
  • Listaár: 264.900 Ft

logo
7 év vázgarancia, 31 nap cseregarancia, beüzemelve, 100% menetkész állapotban ingyenesen házhoz szállítva
Gepida Alboin 700 CRS, 2018-as
264.900 Ft -5%
251.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



Gepida Alboin 700 CRS trekking

1-12 (12 vélemény)
Rendezés

műkedvelő avatar
7 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó minőségérzet, igényes festés, pontos matricázás, jól beállított bowdenház hosszak, remek felszereltség. Részben vázban vezetett bowdenek, egyedi keresztmetszetű felsőcső, ízléses összkép. Lockolható első villa.Szezon végi akcióban kiváló ár-érték arány.

Hátrány

Keskeny, csúszós pedál. Igen kemény ülés, "kilógó" középrész, a féktárcsákhoz nagyon szorosan illeszkedő fékpofák. Csak egy színváltozatban gyártják. Remek, minőségi terepgumik, de aszfaltgumival a legtöbb használónak praktikusabb lenne.

Tapasztalat

Év végi akcióban, kitűnő felszereltségű bringát kaptam, regisztráció után örök vázgarancia jár hozzá. Teljesen hangtalanul működik, főleg ha lecseréljük a bütykös gumikat valami hosszabb életű és érezhetően gyorsabb aszfaltra valóra. Én országútihoz vagyok szokva, úgyhogy nem fogom kiemelni hogy milyen gyors, mtb után biztos annak tűnik, és én is mentem már vele ötvennel, de közepes tempóban a legkellemesebb vele haladni. Az áttétel kombinációk  nem igazán fekszenek, vagy kicsit túl nehéz tekerni, vagy túl könnyű, vagy keresztbe kell váltani a láncot. A pedálján spóroltak, de inkább azon mint valami nehezebben cserélhető és fontosabb alkatrészen, mint pl. a kerékagy. A nyerge is csak bringás nadrággal ajánlott, a kicsit túl egyenes kormány és főképp a markolata jól eltalált, az alkatrészek jól pozicionáltak, minden a helyén van, odafigyeltek a bowdenházak hosszára, és ívére, még én sem tudok belekötni. Sajnos csak egy színváltozatban kapható, ugyanebben a színben de másmilyen színű matricázással többet is eladhatnának belőle, biztos van más is rajtam kívül aki nem bírja a fekete-zöld kombinációt. Festése érdekes tapintású, csak a nyeregcső bilincsnél van kicsit megvastagodva, de nem feltűnő. A gyári fékpofák igen közel vannak a féktárcsákhoz, gumi csere után kicsit megfeszítve kellett visszatenni a kereket hogy ne súroljon valamelyik oldalt. Az egyetlen érthetetlen alkatrésze a bringának a gyári Shimano BB-ES25 octalinkes középrész, ugyanis egyik oldalt kilátszik 3-4 menet a rögzítőcsészéből,amint a képen látható. Szervizben megnézték, próbálták teljesen betekerni, nem sikerült, gyártót megkérdezték, azt mondták ez ilyen, a többi is ilyen amit összeraktak(?!). Ilyenkor csak arra tud gondolni az ember hogy tévedésből nem jó hosszúságú középrészt vettek hozzá, és hát el kell "használni". Kitámasztója felcsapva kicsit zörög, az érintkezési pontokhoz filcet vagy gumit kell ragasztani és megszűnik a probléma.

Ennyiért vettem
185.000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
Újonnan, gyári gumikkal.
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
A "kilógó" középrész.
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
jelen állapotban.
18 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

princzingerpeter avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 90%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2017, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Könnyen irányítható a gép, pontos a váltás, jó a fékerő. 

Jól kidolgozott apró részletek, amik örömöt tudnak okozni: a könnyen lock-olható "villa", a kifejezetten jó kormány-markolat, a Deore váltókarok (minden pont jó helyen van), a vázban vezetett bowdenek (könnyű fel-le szerelni a vonóhorgos biciklitartóra = nem akard bele állandóan a bowden), a kemény nyereg (látom, vannak, akik panaszkodnak rá, szerintem teljesen jó).

Ár/érték arányban remek. 

Amúgy szép is. 

Hátrány

Egyelőre nincs.

(A féktárcsák kicsit zörögtek, amíg nem kerültek a helyükre, beállítási kérdés.)

Tapasztalat

Most "ismerkedünk" - a 700CRS, meg én (eddig egy kis bejáratáson és egy Balaton-kerülésen vagyunk túl). Gepida Alboin 300 Trekking és Ruga 650 B felhasználóként ültem át erre a kicsit "sportosabb" családtagra. A bringa súlyát nem lehet érezni, suhanós. Minden a helyén van, vagy legalábbis nekem testhez áll. 

SPD pedálok és kulacstartók felszerelése után azonnal tökéletes felhasználói élmény. Terepen - majd meglátjuk. 

Ennyiért vettem
220 e Ft
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2017 trekking
Balaton-kerülésen
10 olvasó 90%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

aron_m avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A nyár végi akcióval a legjobb ár érték arányú kerékpár lett belőle.

Gyönyörű, a váz masszív és ez a matt fekete festés nagyon el van találva.

Deore váltókarok elől deore hátul lx váltó, hangtalanul és pontosan teszik a dolgukat.

 

 

Hátrány

250km után: A nyeregről sokat olvastam előtte hogy brutál kényelmetlen (selle royal viper)

20-30 km után tényleg zsibbasztó, de meg lehet szokni. Nem egy túranyereg na, de nem is olyan vészes mint amiket az itteni véleményeknél olvastam. 50km-ig simán jó.

A fékek jól bekoptak, jól is fognak viszont néha még mindig beleér a betét a tárcsába kanyarodásnál pl.

A vázhoz hozzáérő bowdenek le fogják szedni a festéket, ezt majd orvosolnom kell valami erősebb átlátszó fóliával.

2000km után: Sztender. Zörög ugrál már rosszabb minőségű betonon is, csak úgy tudtam orvosolni hogy egyszerűen leszedtem.

Nyereg: megtartottam a gyárit, kb fél éve már betétes nadrággal használom, de betét ide vagy oda 80 km környékén van nálam a limit. Viszont mentségére még mindig mintha új lenne, masszív anyagból van, sehol egy kopás.

 

Tapasztalat

Összeségében a jó felszereltsége, az ehhez képest barátságos ára és kinézete miatt választottam ezt a bringát. Nem bántam meg jó választás volt, a megbízhatóságról majd pár ezer km után írok.

2000km után: 

1 nyúzom változatos terepen, ez a bringa bárhol elmegy ha kell országúton tartható vele a 35km/h stabilan, de komolyabb terepen sem kell megijedni vele. A fékek brutál erősek, az elsővel csak óvatosan! :)

Egyébként nagyon halk (miután megszabadítottam a sztendertől) 

Semmi kattogás zörej, élmény vele tekerni.

 

 

Erre ajánlom

Városba, hosszabb rövidebb túrákra, jobb minőségű földútra.

1 év használat után azt mondom be lehet vállalni vele szinte mindent, ésszerű keretek között persze. De az eddigi bringáimhoz képest ez elnyűhetetlennek tűnik, nagyon össze van rakva.

Ennyiért vettem
195000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
Eslő rövid utak egyikén.
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
Túra közben.
Gepida Alboin 700 CRS  2014 trekking
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Iustinianus avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nyár végi akcióban a piac egyik legjobb ajánlata volt. Igényesen kivitelezett egyedi és szép váz, amelyik megfelelően stabil és merev az ajánlott felhasználásra, később jó alap lehet a fejlesztésre. Kiváló egyenesfutás, relatíve jó irányíthatóság. Jó minőségű középkategóriás felszereltség, kitámasztó és ergonomikus markolat alapáron. 

Hátrány

A kitámasztó bár alapvetően igényes darab és praktikus, menet közben nagyon zörög. Amíg nem "érik" össze a hajtásrendszer és a váltók, többszöri utánállítgatást igényel. A hátsó fék újonnan zajos, be kell kopnia a betéteknek. A fékkarok avidosan lötyögnek kissé. Jobb pedál gyárilag kotyogott egy kicsit, bár gondot még nem okozott, megelőzésként cseréltem. 

Tapasztalat

Egy régebbi Merida 26"-os mtb-ről váltottam, ami családi forrásból került hozzám. Hamar rájöttem, hogy az én felhasználási szokásaimra (napi munkába járás, hosszabb-rövidebb aszfalt-túrák, némi földút, gáthát) a Merida mtb egyszerűen alkalmatlan, lassú és kényelmetlen, és annak előnyeit sem használom ki. Körbenéztem és egyértelmű volt, hogy nekem a cross trekking kategória kell, mint amúgy szerintem a hobbibringások 90 százalékának, csak valamiért erre még kevesen jöttek rá.

 

Hosszasan nézelődtem, a neten és boltokban is, próbáltam is cross trekking gépeket. Az hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ha a Meridánál megszokott minőséget és működési kultúrát várom el az új biciklitől akkor bizony a 200 ezer feletti kategória jöhet csak szóba. Tetszett a 700 crs eredetileg is, de az eredeti listaára felett 10 százalékkal már levegős telós, integrált hajtóműves Cube is volt, ami elgondolkodtatott, az akcióban azonban kiemelkedő ár-érték arányú lett úgyhogy le is csaptam egyre. 

 

Meglepetésemre a bicikli 10-es rendszerű, minden netes hirdetésben, leírásban amit láttam, 9-est írtak. Nem örültem ennek egyértelműen, szerintem átlagos hobbifelhasználásra bőven elég a 9-es rendszer, valódi előnye a 10-esnek nincs ilyen használat mellett figyelembe véve a kényességét is. És valóban, az első néhány száz kilométer alatt többször is utána kellett állítani a hátsó váltót, két milliméter bovdennyúlásra már borért ment. Egy ideje viszont minden klappol. Hasonló a tapasztalat a fékekkel. Az Avidról hallottam már jót is rosszat is, a hátsó fék nekem is elkezdett hangoskodni kis idő után és beállítani sem nagyon lehetett. Hozzáértő mondta, hogy legyek vele türelmes, az Avidokat gyárilag vastagabb betétekkel szerelik valamiért, kopnia kell és jó lesz. Így is lett, kb. 500 kilométer után elcsendesedett a hátsó fék miközben megbízhatóan és jól működik. Nyomáspont-vándorlást soha nem tapasztaltam amiről sok helyen olvastam Avid fékekkel kapcsolatban. 

 

A nyereg érdekes darab, ránézésre nem túl bizalomgerjesztő, de nekem bevált. Hosszabb túrán, 80 kilométer után kezdem csak el keresni az alternatív ülőpozíciót rajta de ekkor sem elviselhetetlen, másnap meg úgy pattanok rá hogy fel sem tűnik. 

 

A teleszkóp inkább fitnesz irányba viszi el a bicikli jellegét, mivel jó ha 4 centit mozog ki, azt is csak komolyabb terhelésre, igaz csendesen és megbízhatóan működik. Végül is, keresztbordákra, kisebb padkára meg murvás talajra bőven jó, a keményebb működés pedig aszfaltra inkább előny, nem nyeli az energiát. Érdekes, hogy zárva egyáltalán nem mozog, egy millimétert sem, betonmerev. Tudtommal ilyenkor is kellene egy minimális mozgásnak lennie hogy védje a szerkezetet.

 

A hajtásrendszerről (hajtómű, lánc, koszorú) és a váltókról majd később írok részletesen, egyelőre nem egészen 1000 km alatt a kezdeti beállítási nehézségeket leszámítva jól és megbízhatóan működik minden. Érdekes volt egyébként először, a feszesebb mtb után, hogy mennyivel lazább az egész rendszer, kezdetben hajlamos volt visszapofázni az ember talpának a leadott energiából. Ahogy lassan bejáratódik, ez a jelenség is kezd megszűnni (vagy én kezdem megszokni :-) ). Amúgy ez természetes dolog, a nagyobb áttételtartomány lazább rendszert is jelent, másképpen nem működne megfelelően. 

 

Amivel viszont nem tudok kibékülni az a kitámasztó. Remek darab, praktikus de könyörgöm, egy gumibakot elbírt volna a felcsapódási pontra. Ezt így a vásárlónak kell pótolnia ahogy tudja, ha nem akar az egyébként teljesen néma és masszív biciklin mégis fémes csattogásokkal kísérve nyomulni. Idegesítő. A másik kérdőjel a váz védelme, a Gepida is spórol a bovdenekre helyezett gumivédőkön. Röhej, de ismerősöm 40 ezres low-end decathlonos biciklije bezzeg gondosan körbe van gumizva... 

 

Összefoglalva, alapvetően jó minőségű, masszív, merev és mutatós bicikliről van szó ami remekül beválik mindennapos városi használatra és aszfalttúrákon, könnyebb terepen. Tetszik, hogy a 28"-as kerekeknek, a 48-as nagytányérnak és a merevebb villának köszönhetően sokkal kisebb energiával lehet ugyanazt a tempót vinni hosszú távon egy mtb-hez képest, avagy azonos teljesítménnyel érezhetően fürgébb tudsz lenni. Az egyenesfutás példás, az irányíthatóság jó, persze a magasabb kormánypozíció és a nagy kerekek miatt relatíve. Ennek a modellnek elég sportos a geometriája, én cseréltem is a stucnit egy nagyobb emelkedési fokúra, ezzel nekem közel tökéletes az üléspozíció, kellemesen kényelmes mégsem teljesen nagypapás-egyenes. A hosszú, magas vázzal és az ezzel együttjáró stabil futással együtt remek aszfaltgép lett így (meg persze a csere Continental Contact II külsőknek is köszönhetően), amivel egy kis földút miatt sem kell visszafordulni! 

 

Egyelőre ennyi, hosszabb távú tapasztalatokkal majd később kiegészítem a véleményezést. Ja, még annyit: egy jó kilóval kevesebbel mérlegeltem mint a gyári adat... 

 

Erre ajánlom

Sportosabb stílusú akár mindennapos városi tekerésre, hosszabb-rövidebb túrákra aszfalton vagy könnyebb terepen. 

Ennyiért vettem
195.000
Mért tömeg
12600 g
31 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

balmesz001 avatar
83 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

-Kényelmes, nagyon jó geometria

-Szuperszép :)

-Stabil, merev, nincs nyeklés és nyikorgás

-Jó felszereltség (Avid Juicy 3 hidro fék, Deoer XT hátul, Deore elöl,  Gepida agyak, jó trekking hajtómű, állítható szögű kormányszár, ergonomikus markolat)

-Könnyen szerelhető

-Nagyon jól gördül

-Elég könnyű

-Az első villa nem egy drága cucc, mégis megdöbbentően jól dolgozik (RST Vita)

Hátrány

-A villa nem zárható kormányról

-Kicsit hosszú a hajtókar, padkánál, fekvőrendőrnél figyelni kell

-A bowdencsövek és olajcsövek elérik és dörzsölik a vázat, idővel le fogják szedni a festést

-Kitámasztót kihívás rá szerezni

-Rendkívül gyenge minőségű festés, ilyet még nem láttam olcsó Tesco-s bicón sem. Nem simán fényesre dörzsöli a bowdenház az amúgy matt fényezést, egyből fémig tisztítja

Tapasztalat

Eddigi legjobb kerékpárom. Minden teszi rajta a dolgát ahogy elvárható, megbízható, lehet vele erdőben kóricálni és Balatont kerülni egyaránt. 

Használtan vettem, pár dolog hibás volt rajta, de ez az előző tulaj sara, nem a bicóé. Kapott új XT váltót hátra, új Avid Elixir 5 fékrendszert, váltótartó fület, láncot és most tökéletes.

Remélem ezt nem lopják el, mint az előzőt, mert ebbe tényleg beleszerettem. :)

Erre ajánlom

Hobbi felhasználásra, aszfaltra, kirándulásra

Ennyiért vettem
115000
Mért tömeg
13400 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2011 trekking
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rolka.b avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

MTB-ről váltotta erre. Különbség: fényév., nagyon gyors és könnyen hajtható. Ezzel a felszereléssel a kategóriájában a legolcsóbb. Nagyon jó vásár volt. Egyenlőre kiválóan működik, nem cseréltem egy alkatrészt sem.

 

Hátrány

A kezdeti halk tárcsafék idővel elég hangos lett. Jól fog, de elég kellemetlen. Állítólag elég kemények és emiatt úgymond kiüvegesedtek, csak kicsit csiszolni kellene rajtuk, de még nem volt időm a szervízben hagyni.

Elöl a bovden vezetők csiszolják a festést.

A lockolt teleszkop azért elég nagyot tud ütni.

Erre ajánlom

Városi és terep használatra egyarát.

Ennyiért vettem
199000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2013 trekking
Gepida Alboin 700 CRS 2013
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tcs71 avatar
29 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Egy hónappal ezelőtt vettem a gépet. Ezidáig több mint 600 km-t nyúztam, semmilyen probléma nem merült fel. Az előző bringám egy 300 crs volt, azzal is meg voltam elégedve. Ezek a bringák masszívak, jól össze vannak rakva. A közel mázsás súlyom sem okoz nekik gondot. Az Avid Elixir 1-es hidraulikus tárcsfék tökéletesen teszi a dolgát, kiválóan adagolható és nagyon harap. A deore xt hátsó váltó lefelé és felfelé is finoman vált. Talán csak lefelé hallható egy kis kattanás, de ez egyáltalán nem zavaró. Felfelé szinte átmenet nélkül kapcsol, terhelés alatt sincs vele gond.. A teleszkóp feszessége állítható. Kicsit furcsának találtam, hogy csak imbusszal lehet belőni, de egyszer beállítottam és azóta úgy van. A teló lockolható, ami egy nagyon hasznos tulajdonság, főleg meredek emelkedőn. Én sokszor használom. A hajtás szuper. Semmi kattogás, nyöszörgés. Egyszóval tökéletes. Javarészt aszfalton használom a Gepida Alboin 700 crs-t. Felénk elég rosszak az utak, de a gép jól tolerálja a rázkódást. Lockolt telónál azért néha kicsit felüt. Szerintem megbízható a bringa, az előző Gepidám is az volt, nem véletlenül választottam újra ezt a márkát. A vázgeometria szerintem a piacon a legszebb. Nagyon eltalálták Gepidáék ezt a formát. A  Selle Royal Respiro nyereg nem véletlenül kerül ennyibe. Eddig ez volt a legkényelmesebb, amit használtam. A Schwalbe Racing Ralph külső inkább terepezésre való, aszfalton nagyon fog. Én lecseréltem inkább egy Cx Comp-ra. Ez sokkal jobban gurul.

 

 

Hátrány

Nem igazán találtam eddig ilyet. Talán csak annyi, hogy a hátsó fék bizonyos terhelésnél kicsit nyikorog.

Tapasztalat

Összességében jó ez a bringa. Ár-érték aránya is megfelelő, főleg most, hogy kifutó áron hozzá lehet jutni. Csak jót tudok mondani róla.

Update: az előző vélemény megírása óta újabb 150 km-t hagytam a hátam mögött az új géppel. Ma feltekertem a Mátra egyik legmagasabb csúcsára, Galyatetőre. Azt kell mondjam, hogy nem bántam meg, hogy beruháztam erre a gépre. Meglepően könnyedén ment a hajtás. Az áttételezés annyira el van találva, hogy minden fokozatban könnyű a tekerés. Lejtmenetben eléggé stabil, nagy élmény nyújt a bringázás a 700 crs-sel. Volt ahol 50-60 km/ h-val gurultam és egyáltalán nem éreztem instabilitást. Mintha kötélen húztak volna. Csak azt sajnálom, hogy hosszas keresgélés után sem sikerült beszereznem a 900 crs-t, mert a gyártó állítólag nem szerel össze többet az idei szériából. Pedig az még ettől is jobb gép lehet. Na mindegy, majd legközelebb. Egy dolog zavart csak: a hátsó fék folyamatos nyikorgása. Az egy hónapos szervíz alkalmával rákérdezek majd, hogy mit lehet kezdeni ezzel. A fékerővel nincs gond, de zavar, hogy folyamatosan hangokat ad ki. Olvastam a 900 crs-ről a véleményt. és ott is megemlítik, hogy zajos a hátsó fék. Egyenlőre ennyi. Megelégedésem töretlen.

Erre ajánlom

Aszfaltra. Terepre is, de csak módjával. Túrázni is tökéletes, de nem egyszerű csomagtartót szerelni rá.

Ennyiért vettem
194000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2013 trekking
Gepida Alboin 700 CRS  2013 trekking
Gepida Alboin 700 CRS  2013 trekking
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sunboy avatar
2 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Szuperesztétikus, finoman kidolgozott váz a felső vázcső külön kiemelendő, mert szerintem ez a kerékpáros ipari formatervezés egyik gyöngyszeme a jelenlegi piacon. A neten található képek ezt nem adják vissza.

- Nemcsak szép, hanem szuper merev is a váz, s ez adja a bringa magas élményfaktorának az alapját.

- A full deore, illetve xt hajtásrendszer prémiumosan végzi a dolgát, finoman, hatékonyan működik, a komponensek összhangja tökéletes.

- Az Avid Elixir 1-es hidraulikus fékrendszer méltó ehhez a prémium bringához, főleg az adagolhatóságát emelném ki.

- Kiemelném még a Gepida saját fejlesztésű tenyértámaszos markolatát, ami szerintem a piac egyik legjobb darabja, illetve a Selle Royal Respiro nyerget, ami tényleg szuperkomfortos, akár hosszú távon is. 

- Kellemes meglepetés, hogy a gyári specifikáció szerint 13,6 kg-os bringát 12,5 kg-nak mértem. 

UPDATE: Sajnos az állandóan leragadó rosszul működő Rst Vita teleszkóp végleg megadta magát. Mint kiderült a felső szimering rögzítéséhez használt ragasztó befolyt a villaszár és a külső rész közé. Tehát gyári hibás!!!!!!!

Hátrány

Sajnos azért néhány negatívumot is meg kell említeni:

- A kormány csapágyház melletti bowden vezetők sajnos csiszolgatják a fényezést, s ez már néhány kilométer után meglátszik. Érthetetlen, hogy ebben a kategóriában néhány filléres védőelemen minek kell spórolni.

- Az első váltó bowdene gyárilag túl hosszú, s így eléri a pedált. Gondolom ez nem csak az enyémen ilyen, hanem lehetséges típushiba. Persze ennek javítása mindössze 2 perc...:)

- Prémium nyereghez méltatlan, hogy a Respiro felirat 100 km után lekopik, mert hajszálvékony anyagból készítették a betűket és gyengén ragasztották fel. Persze ez nem a Gepida, hanem a beszállító hibája.

- A pedálok nem méltóak a bringához, mert keskenyek és műanyag alapúak. Egyértelműen ez a hajtásrendszer leggyengébb pontja.

- A legnagyobb gondot szerintem az RST teleszkóp jelenti. A leglágyabb állásba téve is túl kemény szerintem. Ennél nagyobb gond, hogy minden fokozatban hajlamos a leragadásra. Ez szerintem méltatlan a bringa presztízséhez.

 

 

Tapasztalat

Valójában a negatívumok eltörpülnek a sok pozitívum mellett, tehát Én mindenképpen ár/érték arányosnak találtam a bringát. Nagyon lényeges a vázra adott örök, s az Avid fékekre járó 2 év garancia.

Verdikt: A leges-legnagyobb hibája a Gepida Alboin 700 Crs-nek, hogy egyszer erről is le kell szállni, mert nemcsak a Gepidáról szól az élet.....sajnos......:):):)

 

 

Erre ajánlom

Igazából mindenkinek, elsősorban épített útra, de tapasztalatom szerint a keményebb terepen sem igényel sok kompromisszumot, egyedül az 1,35 colos gumik miatt kell "észnél" lenni.

Ennyiért vettem
175000
Mért tömeg
12500 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2012 trekking
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

laszlo.med avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- nagyon szép kerékpár, csodálja mindenki, jól összerekott kerékpár az Alboin 700 CRS
- jól gurul terepen és aszfalton ez a Gepida trekking, igaz terepen oda kell figyelni a nagyobb gödrökre kövekre de nagyon jól boldogul ezen a terepen is
- 10 hónap alatt 1600 km tettem meg, mindig gond nélkül hazaértem vele
- nagyon jó az áttétel és a váltó, többet nem veszek 26" biciklit, nagyon bejött a nagyobb kerék

- teleszkóp nekem megfelelő, nem kemény és nem lágy, igaz egy ideig csavargattam ameddig megtaláltam a nekem megfelelő keménységet

- imádom a kerékpár markolatát az áttétel után ez a legkényelmesebb, praktikus dolog a kerékpáron

Hátrány

- matt festés: nagyon meglátszik rajta a por, izzadt kéznyom, olajnyom, nagyon rövid idő alatt feladtam a törölgetést
- kb 500 km berágódott az első csapágy
- a tárcsafékek nagyon nehezen koptak be, még most is néha rájön a nyikorgás

- a csomagtartó szemek hiánya

Ennyiért vettem
164.000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

STANLAY avatar
1 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A fékeket   nem a szokásos mechanikus – azaz bowdenes – rendszerű fékekkel van szerelve a bringa, hanem az Avid új generációs hidraulikus tárcsafék családjának a tagja az Elixir1 gondoskodik a brutális fékhatásról.

Hajtásrendszere és a váltás a Shimano Deore családján alapul, de hátsóváltóból XT-t kapott az Alboin 700 CRS.

Az RST teleszkópos villa, hidraulikusan lockolható.

Nagyon könnyű megemelni és valami 13,6 kg-os súlya van.

Hátrány

Pedállja kényelmetlen volt és le kellett cserélni nagyobbra.

Tapasztalat

Élmény vele biciglizni !

Erre ajánlom

Túra biciglizésre kiválóan alkalmas.

Ennyiért vettem
185.000
Mért tömeg
1360 g
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2012 trekking
Balatoni biciglitúrán
Gepida Alboin 700 CRS  2012 trekking
Balatoni biciglitúrán
Gepida Alboin 700 CRS  2012 trekking
Egy hetesen
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TóthGábor000 avatar
1 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Sziasztok!Nagyon szeretem a bringámat.Nagyon jó a fogantyú rajta tökéletes a fogása.A váltások szerintem kifogástalanok elől-hátul is.A fékek szerintem jól működnek egyszerre húzom őket szerintem egyenletesen jó a fékhatás(92kg vagyok).A váz geometriája,hibátlan nagyon kellemes rajta tekerni,jó az üléspozíció egyáltalán nem kényelmetlen,nem fájdul meg sem a hátam sem a derekam.Az ülés egy selle royal espiro-meglepően kényelmes darab.Az első villa lock-olható 180 fokban állítható.
Hátrány
A gyári hajtókar TRUVATIV FIVE-D szerintem egy ruppót nem ér!!Nekem 118km után már nyekergett,132km után kikönyökölt a pedál belőle úgy,hogy el is hagytam!!!Állítólag gyárilag szar!!Nincsenek itt róla jó véleménnyel!!!Kicserélték TRUVATIV ISOFLOW-ra ez jónak tűnik már,nem lesz vele baj.
Tapasztalat
Meg kell keresni a legolcsóbb helyet úgy megéri szerintem mert alapvetően jól felszerelt.Ez alapvetően egy nagyon jó bringa szerintem amire kitalálták arra tökéletes.Mondjuk én már a vásárláskor lecseréltettem rajta a gyári scwalbe racing ralph gumikat continental cyclocross-ra ami lassan kopik és jobb a tapadása és lényegesen olcsóbb,ráadásul ezekre a vacak utakra tökéletes.Igen a fék sem rossz,egyesek szerint ha a gyári fékbetétet lecseréled jobb lesz a fékhatás.A gyári hajtókar:TRUVATIV FIVE-D;az hagy némi kívánnni valót maga után!
Erre ajánlom
Amire gyártották:Cross-Trekking arra tökéletes szerintem.Én asszfalton használom és földes vagy apró kaviccsal felszórt utcákban-hibátlan.Szerintem terepre nem igazán arra vegyél MTB-t!!
Ennyiért vettem
megkérték az árát!
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2010 trekking
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

misiván avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon megbízható, "kezes" járgány. Érezni rajta, hogy egyben van. Enyhébb terepen is jól működik ez a Gepida trekking. Fékek (Magura), Váltók (deore XT) ragyogóan dolgoznak.

Hátrány

Nem találkoztam ilyesmivel.

Erre ajánlom
Mindenkinek. Túrázni, munkába járni.
Ennyiért vettem
160000
Csatolt képek
Gepida Alboin 700 CRS  2008 trekking
15 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-12 (12 vélemény)
Rendezés

Gepida Alboin 700 CRS 2018 trekking specifikáció

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

Suntour NCX-D LO 63 mm


Meghajtás

hajtókar:
Shimano FC-T521,

26-36-48/175 mm


középrész:

Shimano BB-ES300


első váltó:
Shimano Deore,

FD-T6000


hátsó váltó:
Shimano Deore LX,

RD-T670 SGS


 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

felni:

Rodi Excalibur XC Disc 32H


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

700Cx40c


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

SL-T6000


kormány:

GEPIDA ALLOY MTB AL-118 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

GEPIDA/TRANZX JDST-58A EXT: 70/80/90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11N


nyereg:

SELLE ROYAL DARDO GEL HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-226 27.2X300 MM


Fék

tárcsafék:
Shimano Acera,

BR-M396


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

SHIMANO ACERA BL-M395


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Láncvédő

tömeg:

14,1 kg


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

Gepida Alboin 700 CRS trekking termékfórum
(minden modellév)

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
"Pihekonnyu" trekking bicikli
1 válasz
utolsó: 2018. okt.
Gepida Alboin 700 CRS
30 válasz
utolsó: 2014. szept.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed a Gepida Alboin 700 CRS termékkel kapcsolatban: