Gepida Alboin 700 CRS trekking

12 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2019
    (frissítve: 2019.04.)
  • Listaár: 288.900 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK




Iustinianus avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nyár végi akcióban a piac egyik legjobb ajánlata volt. Igényesen kivitelezett egyedi és szép váz, amelyik megfelelően stabil és merev az ajánlott felhasználásra, később jó alap lehet a fejlesztésre. Kiváló egyenesfutás, relatíve jó irányíthatóság. Jó minőségű középkategóriás felszereltség, kitámasztó és ergonomikus markolat alapáron. 

Hátrány

A kitámasztó bár alapvetően igényes darab és praktikus, menet közben nagyon zörög. Amíg nem "érik" össze a hajtásrendszer és a váltók, többszöri utánállítgatást igényel. A hátsó fék újonnan zajos, be kell kopnia a betéteknek. A fékkarok avidosan lötyögnek kissé. Jobb pedál gyárilag kotyogott egy kicsit, bár gondot még nem okozott, megelőzésként cseréltem. 

Tapasztalat

Egy régebbi Merida 26"-os mtb-ről váltottam, ami családi forrásból került hozzám. Hamar rájöttem, hogy az én felhasználási szokásaimra (napi munkába járás, hosszabb-rövidebb aszfalt-túrák, némi földút, gáthát) a Merida mtb egyszerűen alkalmatlan, lassú és kényelmetlen, és annak előnyeit sem használom ki. Körbenéztem és egyértelmű volt, hogy nekem a cross trekking kategória kell, mint amúgy szerintem a hobbibringások 90 százalékának, csak valamiért erre még kevesen jöttek rá.

 

Hosszasan nézelődtem, a neten és boltokban is, próbáltam is cross trekking gépeket. Az hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ha a Meridánál megszokott minőséget és működési kultúrát várom el az új biciklitől akkor bizony a 200 ezer feletti kategória jöhet csak szóba. Tetszett a 700 crs eredetileg is, de az eredeti listaára felett 10 százalékkal már levegős telós, integrált hajtóműves Cube is volt, ami elgondolkodtatott, az akcióban azonban kiemelkedő ár-érték arányú lett úgyhogy le is csaptam egyre. 

 

Meglepetésemre a bicikli 10-es rendszerű, minden netes hirdetésben, leírásban amit láttam, 9-est írtak. Nem örültem ennek egyértelműen, szerintem átlagos hobbifelhasználásra bőven elég a 9-es rendszer, valódi előnye a 10-esnek nincs ilyen használat mellett figyelembe véve a kényességét is. És valóban, az első néhány száz kilométer alatt többször is utána kellett állítani a hátsó váltót, két milliméter bovdennyúlásra már borért ment. Egy ideje viszont minden klappol. Hasonló a tapasztalat a fékekkel. Az Avidról hallottam már jót is rosszat is, a hátsó fék nekem is elkezdett hangoskodni kis idő után és beállítani sem nagyon lehetett. Hozzáértő mondta, hogy legyek vele türelmes, az Avidokat gyárilag vastagabb betétekkel szerelik valamiért, kopnia kell és jó lesz. Így is lett, kb. 500 kilométer után elcsendesedett a hátsó fék miközben megbízhatóan és jól működik. Nyomáspont-vándorlást soha nem tapasztaltam amiről sok helyen olvastam Avid fékekkel kapcsolatban. 

 

A nyereg érdekes darab, ránézésre nem túl bizalomgerjesztő, de nekem bevált. Hosszabb túrán, 80 kilométer után kezdem csak el keresni az alternatív ülőpozíciót rajta de ekkor sem elviselhetetlen, másnap meg úgy pattanok rá hogy fel sem tűnik. 

 

A teleszkóp inkább fitnesz irányba viszi el a bicikli jellegét, mivel jó ha 4 centit mozog ki, azt is csak komolyabb terhelésre, igaz csendesen és megbízhatóan működik. Végül is, keresztbordákra, kisebb padkára meg murvás talajra bőven jó, a keményebb működés pedig aszfaltra inkább előny, nem nyeli az energiát. Érdekes, hogy zárva egyáltalán nem mozog, egy millimétert sem, betonmerev. Tudtommal ilyenkor is kellene egy minimális mozgásnak lennie hogy védje a szerkezetet.

 

A hajtásrendszerről (hajtómű, lánc, koszorú) és a váltókról majd később írok részletesen, egyelőre nem egészen 1000 km alatt a kezdeti beállítási nehézségeket leszámítva jól és megbízhatóan működik minden. Érdekes volt egyébként először, a feszesebb mtb után, hogy mennyivel lazább az egész rendszer, kezdetben hajlamos volt visszapofázni az ember talpának a leadott energiából. Ahogy lassan bejáratódik, ez a jelenség is kezd megszűnni (vagy én kezdem megszokni :-) ). Amúgy ez természetes dolog, a nagyobb áttételtartomány lazább rendszert is jelent, másképpen nem működne megfelelően. 

 

Amivel viszont nem tudok kibékülni az a kitámasztó. Remek darab, praktikus de könyörgöm, egy gumibakot elbírt volna a felcsapódási pontra. Ezt így a vásárlónak kell pótolnia ahogy tudja, ha nem akar az egyébként teljesen néma és masszív biciklin mégis fémes csattogásokkal kísérve nyomulni. Idegesítő. A másik kérdőjel a váz védelme, a Gepida is spórol a bovdenekre helyezett gumivédőkön. Röhej, de ismerősöm 40 ezres low-end decathlonos biciklije bezzeg gondosan körbe van gumizva... 

 

Összefoglalva, alapvetően jó minőségű, masszív, merev és mutatós bicikliről van szó ami remekül beválik mindennapos városi használatra és aszfalttúrákon, könnyebb terepen. Tetszik, hogy a 28"-as kerekeknek, a 48-as nagytányérnak és a merevebb villának köszönhetően sokkal kisebb energiával lehet ugyanazt a tempót vinni hosszú távon egy mtb-hez képest, avagy azonos teljesítménnyel érezhetően fürgébb tudsz lenni. Az egyenesfutás példás, az irányíthatóság jó, persze a magasabb kormánypozíció és a nagy kerekek miatt relatíve. Ennek a modellnek elég sportos a geometriája, én cseréltem is a stucnit egy nagyobb emelkedési fokúra, ezzel nekem közel tökéletes az üléspozíció, kellemesen kényelmes mégsem teljesen nagypapás-egyenes. A hosszú, magas vázzal és az ezzel együttjáró stabil futással együtt remek aszfaltgép lett így (meg persze a csere Continental Contact II külsőknek is köszönhetően), amivel egy kis földút miatt sem kell visszafordulni! 

 

Egyelőre ennyi, hosszabb távú tapasztalatokkal majd később kiegészítem a véleményezést. Ja, még annyit: egy jó kilóval kevesebbel mérlegeltem mint a gyári adat... 

 

Erre ajánlom

Sportosabb stílusú akár mindennapos városi tekerésre, hosszabb-rövidebb túrákra aszfalton vagy könnyebb terepen. 

Ennyiért vettem
195.000
Mért tömeg
12600 g
34 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 48 cm
  • 52 cm
  • 56 cm

 
színválaszték:

Matt fekete


villa (teló):

SUNTOUR NCX-D 700C LO TRAVEL: 63MM


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore trekking,

SHIMANO DEORE FC-T521 48-36-26T 170/175MM


fogaskoszorú:
Shimano CS-HG500 (Deore,Tiagra),

11-34


középrész:

Shimano BB-ES300


első váltó:
Shimano Deore,

FD-T6000


hátsó váltó:
Shimano Deore LX,

RD-T670 SGS


 
fokozatok száma:

3x9


Kerék

felni:

Rodi Excalibur XC Disc 32H


első agy:

FORMULA DC-20LW QR 32H


hátsó agy:

FORMULA DC-22W QR 32H


külső gumi:
Schwalbe Smart Sam,

700Cx40c


Irányítás

váltókar:
Shimano Deore,

SL-T6000


kormány:

GEPIDA ALLOY MTB AL-118 600MM BB: 31,8MM


markolat:

VELO VLG-1185D3


kormányszár:

TRANZX JDST-58A EXT: 70/80/90MM


kormánycsapágy:

FSA NO.11N


nyereg:

SELLE ROYAL DARDO GEL HRC


nyeregcső:

GEPIDA ALLOY SP-226 27.2X300 MM


Fék

tárcsafék:
Shimano Acera,

BR-M396


 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

SHIMANO ACERA BL-M395


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • Kitámasztó
  • Láncvédő

tömeg:

14,1 kg


 
további információk:

Mach1 küllők


Gepida logó

Gepida márka bemutatás

Az első Gepida kerékpárok 90-es évek elején, Hódmezővásárhelyen készültek. Nevüket egy ókori nép után kapták, melynek sírjait a város környékén tárták fel. A márka sikeres volt, kerékpárjait importálták is, 1996-ra azonban az ületi kapcsolatok megszakadása miatt a gyártó cég tönkrement.

A Gepida nevet 1998-ban vásárolta meg a fővárosi Olimpia Kft, amely ugyanebben az évben, a kelet-európai kerékpárgyártók közül elsőként bevezette az ISO 9002 minőségbiztosítási rendszert, és a tömeggyártásról átállt a komolyabb fejlesztésre és minőségi termelésre.

2005-re többek között Hollandia, Belgium, Horvátország, Németország, Svédország, Ausztria, Luxemburg, Oroszország, Szerbia, Finnország, Szlovákia, Románia utcáin is futnak Gepida bringák, az eladott kerékpárok 80%-a exportra kerül.

A Gepida kínálatával jól igazodik a piaci igényekhez, mind az országúti, mind a terepkerékpárok terén akad választék, a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenkire gondolva. Található köztük divatos fixi is, és 2008-tól az elektromos kerékpárok piacán is jelen van a cég. Vázaira örök garanciát vállal.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
"Pihekonnyu" trekking bicikli
1 válasz
utolsó: 2018. okt.
Gepida Alboin 700 CRS
30 válasz
utolsó: 2014. szept.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Gepida Alboin 700 CRS termékkel kapcsolatban: