Nagyon jó ez a levegős villa. Balaton körül egy hosszabb emelkedő után véletlen lockolva hagytam, eltelt egy idő mire észrevettem. Kinyitottam, és mintha kisimult volna az út. Nagyon szépen teszi a dolgát a villa (autóból is hidrós Citroenem van, hasonló az érzés). Nekem egyáltalán nem hiányzik, hogy kormányról lehessen állítani, pillanat alatt beállítható menet közben is.
Imádom a markolatot. Nem is annyira a szarvat, hanem magát a markolatot (lásd kép). Jól támaszt, nagyon kényelmes hosszú távon is. Egy kicsit be kellett forgatni, hogy jó szögben támasszon.
A fék is fantasztikus - itt hozzá kell tennem, hogy ez az első tárcsafékem, rögtön hidraulikus. 110 kiló vagyok, de elegánsan megállok vele bárhol. Tényleg nagyon jól adagolható a fékerő (ezt a mondatot nem értettem addig, amíg ki nem próbáltam). Variáltam sokat, hogy kell-e nekem tárcsafék, de örülök hogy így alakult.
Könnyű. Simán feldobom a tetőcsomagtartóra.
Az első váltóval egy kicsit még variálnom kell, elég nehezen beállítható a 10-es fogaskoszorú miatt. De ezt tudjuk be annak, hogy nem értek hozzá.
A gyári Continental belső kivehető belsejű szingószelepes, egyszer elbénáztam a pumpálást adapterrel, és kijött a szelep belseje, erre eltűnt belőle a tömítés. Kapott új belsőt, egybe szeleppel.
Talán pont ezen az oldalon olvastam, hogy olyan bringát kell venni, amibe az ember beleszeret, különben nem lesz meg a szikra, hogy menjünk el egy körre. Hát én ebbe a gépbe beleszerettem, pedig akkor még csak képen láttam.
Mindenképp olyan bringát akartam, ami bírja a strapát, mert 110 kilóval terhelem, plusz túrán a csomagok. Eddig kifogástalanul bírja, 2 hónap alatt 700km-t tettem bele.
80%-ban aszfalton megyek, a többi laza erdei út, földút. Azt hittem, jobban megijed egy trekking gép, ha lemegyek az aszfaltról, de nagy meglepetés, hogy egyáltalán nem (mondjuk nyilván ezért hívják cross trekkingnek).
Nagyon-nagyon szeretem ezt a bringát. Megérdemelt egy telefonkonzolt, csomagtartót, normális lámpákat, hogy minél több időt tudjak rajta tölteni. Nekem nincs bajom a nyereggel, 100km+ túrán se éreztem szűk keresztmetszetnek.
Vegyes SPD/normál pedált tettem rá, hogy tudjam használni sportolásra, túrára, munkábajárásra vagy akár elugrani a pékségbe.
Az első 300 km után (1 héttel később :) visszavittem a kereskedőhöz egy átnézésre, küllőket és kormánycsapágyat utána kellett húzni.
Aszfalt, földút.
Nekem fontos felismerés volt, hogy egy trekking nem csak túragép. Kőkemény sportos edzésekre is alkalmas.