KTM Life Road trekking

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2014.04.)
  • Listaár: 205.000 Ft

HASONLÓ trekking TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

szabogy avatar
1 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

2012 októberében vásároltam, kiegészítettem sárhányókkal, csomagtartóval, stb. Kiváló túrázásra aszfalton, murván, keményebb földúton. Nagyon jól lehet vele haladni aszfalton. A teleszkópot általában keményre állítva használom, nagyon rossz úton puhítom, meredek emelkedőkön kiiktatom. Tempós haladáshoz jó a váz geometriája. A tárcsafékek megbízhatóak, egész évben használom a bringát, nem csalódtam bennük. Igényes a bowdenek elvezetése a vázon. Kb. ötezer km-t tettem meg vele, mindig várom, hogy újra túrázhassak egyet. A karcsú ülés meglepően kényelmes. A hátsó váltó megfelelően teszi a dolgát. A vátókarok jól kezelhetők vastag kesztyűben is.  A gumik jók a változatos terepviszonyokra. Szubjektív kérdés, de nekem nagyon tetszik (fehér-zöld változat), emiatt féltem a rossz tekintetektől. Összességében nagyon szeretem, minden nap munkába járásra, túrázásra (egyszeri kb. 80km), néha több napon  elosztott családi túrákra használtam. Egyszer kipróbálom egy hosszabb túrán is, csak időt kérek rá valakitől. Bevásárlásra és egyéb városi ügyintézésre  használom a régi kis montimat, nehogy megtetszen valakinek a KTM.

Hátrány

Vásárlást követően kicseréltem a pedálokat, mert néhány száz km után széttapostam őket (egyszerűen gagyi, a 15 éves montim műanyag pedálja még mindig bírja). Belsőt is cseréltem, nem szerettem a szelepeket az eredetin. Az első váltó kissé nehézkes, előre kell gondolkozni, ha használni szeretném. Sokszor használom zord terepen, ezért törődést igényel a hajtásrendszer. Kb. 1200km-ként nagyszerviz van, ekkor láncot is cserélek. A megtett utak során 3 lánc, 1 hátsó lánckerék sor, 1 hátsó fékbetétpár fogyott. Hátránya a szépsége, vannak színváltozatok, amelyek talán nem ennyire vonzóak.

Erre ajánlom

Nagyon jó hosszabb túrákra változó terepen. A mély homokot és a nagy sarat nem szereti a vékony kerekek miatt (nem is erre találták ki).

46 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Pantani80 avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 98%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az alkatrészeket nem szeretném részletezni, én többek közt azért vettem meg nyugodt szívvel, mert a fékéről itt elég jó véleményeket írtak mások. Ez szerintem is jó, (persze tény, hogy a tárcsafékre vigyázni kell, úgyhogy aki dobálja, annak nem ajánlom). 

Ami szerintem nagyon jól sikerült, és ez a többi KTM-re is vonatkozik, az a váz. Konkrétan a bovdenek elvezetésére gondolok. Az elég király, hogy sehol nem kell a vázhoz fogni, ezzel sérülést okozva a festésen.

Hátrány

Az első váltó működése nekem kicsit nehézkes. Bár az országúti fék-váltó rendszere után elég nehéz megszoknom.

A bringa talán egyetlen igazi gyenge pontja (és ezt a dealer is mondta) a pedál. Az tényleg nem egy minőségi darab, de azt nem nagy dolog kicserélni.

Tapasztalat

Eddig kb. 280km-t mentem vele, aszfalton és terepen is, nekem nagyon bevált! Az ár-érték aránnyal annyira nem vagyok tisztában, lehet, hogy használtan olcsóbban is kapni hasonló tudású gépet. Én nem voltam annyira türelmes, viszont nagyon megtetszett a KTM váz (végül is lányból vagyok, na!). 

Az eredeti nyeregcső helyett én rugósat kértem bele a plussz kényelemért. Az is bevált.

Erre ajánlom

Az árkon-bokron át kicsit túlzás, de mindenkinek ajánlom, aki szeret letévedni a "civilizált" utakról. 

Ajánlom a "minőségi" magyar aszfalt utakra, földutakra, erdészeti utakra a Bükkben vagy bárhol!

Csatolt képek
KTM Life Road  2012 trekking
47 olvasó 98%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

Life Alloy T: 1245 Cross


anyag:

6061 Alumínium


méretek:
  • 46 cm
  • 51 cm
  • 56 cm
  • 60 cm

 
színválaszték:
  • Fekete-sárga
  • Fekete-fehér

villa (teló):

Suntour SF14 NEX MLO 700C


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Acera,

M361 48-36-26/CG


első váltó:
Shimano Altus,

M310


hátsó váltó:
Shimano Deore,

M591


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo C-127 MTB-Alloy


Kerék

felni:

Remerx Dragon L719 Disc 700C


első agy:

Shimano M475-6b


hátsó agy:

Shimano M475-6b


külső gumi:
Schwalbe Tyrago,

37-622


Irányítás

váltókar:
Shimano Altus,

M310 3/8


kormány:

KTM Line HB-KT3 Lowrizer 25.4/620


kormányszár:

KTM Line AS-009 A-Head, 17°


kormánycsapágy:

Ritchey OE Logic Zero Drop-In


nyereg:

KTM VL-3257


nyeregcső:

KTM Line SP-620 350/27.2


Fék

tárcsafék:

Tektro HDC-300 hidraulikus


 
féktárcsa:
  • 180 mm (első)
  • 160 mm (hátsó)

fékkar:

Tektro


Kiegészítők

 
további kiegészítők:
  • KTM kitámasztó
  • Lámcvédő

tömeg:

13,8 kg


KTM logó

KTM márka bemutatás

A cég eredete egészen 1934-ig nyúlik vissza, ekkor alapított Hans Trunkenpolz Mattighofenben, Ausztriában. A KTM név 1953-tól ismert, Ernst Konkreif és Trunkenpolz az alapítók, valamint Mattighofen város nevének kezdőbetűjeiből. Kerékpárgyártással 1964 óta foglalkoznak.

1989-ig már 1.000.000 KTM kerékpár hagyja el a gyárat, 2004-re ez a szám 2.500.000-re nő. A márka első világbajnoki győzelmét Yader Zoli, olasz Cross-Country kerékpárversenyző szerzi 2005-ben. Ugyanebben az évben készül el a márka első full-karbon váza.

A kerékpárvázak porfestést kapnak, melyhez a KTM csakis vízoldékony, tehát környezetünkre káros oldószerektől mentes anyagokat használ. 2009-ben elkészül egy több mint 200.000 euróba kerülő teszt-berendezés, melyen 70 óra alatt a kerékpár teljes élettartama szimulálható. Ennek köszönhetően a KTM ellenőrizni tudja új modelljei tartósságát. Az alumínium vázakra 5 év, a karbon vázakra pedig 3 év garanciát vállal, ami bizonyítékul szolgál a kiváló minőségre.

A gyár körülbelül 150 különféle modellt kínál, mtb, országúti, cross, városi és trekking, valamint elektromos kerékpárokat is magába foglaló választékában, mely világszerte 30 országban elérhető.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű KTM Life Road termékkel kapcsolatban: