Igényes, modern vonalvezetésű váz. Festés, tetszetős, minőségi, dizájn, nagyon szép, formatervezett, hajlított felső cső. minőségi alkatrészek, Alivio váltó, villa SUNTOUR NEX-P HLO 28" villa nagyon szépen teljesít, minden útegyenetlenséget, padkát, egyenetlenséget szépen "lekövet". Váltó hibátlanul dolgozik, lockolható. Continental gumik szépen futnak, bár az nálam gyári hiba miatt, rögtön egy kisebb nyolcassal indult, amit a Szegedbike-ba azonnal készségesen orvosoltak, köpeny cserét ajánlottak fel. (elöl-hátul nagyon jó MITAS köpenyeket kaptam. Kitámasztó, csomagtartó, fékkarok, rendben, kifogástalanok. Markolat igen kényelmes ergonómikus, kellően puha, széles tenyér-párnázattal. A kerékpár első ránézésre megbízható, értékes munka, a vásárlás napján beletekertem egy 40 km-t, azzal mentem haza. Nyereg, egész jónak tűnik, 30 km környékén kezdtem el csak minimálisan zsibbadni (két hét múltán cseréltem egy kényelmesebbre, de ez egyénfüggő) Állóvilágítás közel 10 percig bírja. A megrendelt fotón lévővel ellentétben, egy axa led-es első lámpával volt szerelve, ami kellemes meglepetés volt. Sötétben, az egész utat bevilágítja, kb 30-40 méterre, hibátlanul teljesít. A sokak által szidott csengő is masszívnak látszik ezen a 2017-es modellen.
Gyengének látszó láncvédő, más hibát eddig nem tapasztaltam. (javítva : Két év múltán sem tört le, még eddig bírja, heti használatban van az eredeti láncvédő) Gyors-záras első kerék, ami felesleges, csak a tolvajok szemét szúrja, külön védelmet (lezárási technikát) igényel, az első kerék könnyű lophatósága miatt.
Hátrány még a súly. Könnyebbre is ki lehetett volna hozni talán.
Jelenleg az Alivio helyett Ravenna 300 név alatt árulják, ugyanolyan specifikációval. Szép, kerékpár, jó áron. Nem bántam meg, 28% akcióban vettem, a bicajozz.hu-n, aminek árával nem lehetett versenyezni. 175.990 helyett 129.990.- Ft Axa első lámpával! Nagyon jól lehet váltani, szépen suhan nesztelen, jól meghajtottam már legelső nap, mégis hibátlanul dolgozott. ár/érték arányban, hosszas keresgélés után sem találtam jobbat.
Kisebb nagyobb túrákra, városba, akár rosszabb minőségű aszfalt utakra. Terepre csak simább földút, gyökerektől mentes erdei ösvény, ezt nagyon bírja. Erős tereptől óvnám...Kb 400 km-t használtam, ma sem vennék más típust. 4000 km benne van már.