Csepel Royal Frisco városi/cruiser/fitnesz

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév:
    2018
    (frissítve: 2018.04.)
  • Listaár: 109.900 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-6 (6 vélemény)
Rendezés

Petya5 avatar
2 vélemény
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Zöld lámpánál elég jól ki lehet vele lőni
  • Jól lehet vele kerülgetni a taxikat
  • Mindenhol elfér, igyen szállítható, könnyű emelgetni

 

Hátrány
  • Picit nehéz a váz
  • 15-20 km már eléggé meggyötri a csuklót
Tapasztalat

Eddigi legjobb biciklim városba, forgalomba tökéletes, gyorsan reagál, kis helyen elfér, felszalad az emelkedőkre, stb. Hosszabb távon büntet.

Picit használtan vettem, az előző tulaj tett rá bmx pedált és magasított kormányt, utóbbi nélkül azért nekem is nagyon alacsony lett volna, pedig nem vagyok egy dalia (175cm kb). Gondolkodtam, hogy teszek rá egy bmx kormányt, de már így is magasan van a súlypontja, és félek, hogy hatalmasakat borulnék vele. 

Erre ajánlom

Városba, munkába járásra, ügyintézésre, futárkodásra

Ennyiért vettem
70000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nyowl avatar
2 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 81%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Kicsi kerék könnyű, jól gyorsítható, lassítható. 
- A ballonos gumi kényelmesebb és jól tapad.
- Egy 20-as fixi kilóg a sorból.
 

Hátrány

Nehéz a váz. Sima egyszerű acél. 

Tapasztalat

Nekem csak vázszett volt. A gyári bicó 10.5kg-ját soknak találtam. 
Ha lemezpapucsos lett volna soha nem veszek ilyet. Szóval a papucs menő.
A gyári villa a nyak hossza miatt nagyon nehéz volt ezért cseréltem full karbonra. A 31.6-os nyeregcső nem elég rugalmas ezért 30.9-es került bele. A kormányt se lehet az egekbe hézagolni ezért egy Syntace VRO mellett döntöttem, így feljebb került a kormány és még jól is néz ki.
6500 Ultegra hajtókart és az 50-es tányért egy Dura Ace monoblokk tartja ez már octalink-es. Nem akartam négyszöges monoblokkot. Shimano Olive lánc.  (50/14)
Sikerült egy egész jó kerékszettet építeni. Elől 20, hátul 24 küllővel, Novatech agyakkal.  Tioga Powerblock külsőnél (1.75) nem találtam könnyebbet. 

Százezerért kapod meg a boltban a 10.5kg Frisco-t. Ehhez hozzátettem még egyszer ennyit, hogy 1.76 kilóval könnyebb legyen.

8.7kg-nál állt meg. 

Erre ajánlom

Városi rohangálásra kiváló. 

Ennyiért vettem
30000
Mért tömeg
8740 g
Csatolt képek
Csepel Royal Frisco  2013 városi/cruiser/fitnesz
27 olvasó 81%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

cszfc77 avatar
5 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Rendkívül fordulékony.
  • A vasúton ingyen viszem.
  • Kicsi méret.
  • Stabil a többi 20"-os bicóhoz képest.
Hátrány
  • Alapból nagyon pici, 145 és 170 cm magas embereknek gyártották. 
  • Nincs rajta váltó. Egy agyváltó azért elkelt volna gyárilag. 
  • Festése nem valami vastag.
Tapasztalat

Ezt a bicót a fiamnak vettem alapból, de egyenlőre én járok vele dolgozni. Nagy előny, hogy a vasúton nem kell fizetni kerékpár viteldíjat 20" keréknél, így szinte mindenhová ingyen viszem magammal.
Átlagosan 8-16 km-t megyek vele alkalmanként és arra kiváló. Az enyém már egy utólag épített darab, amiben volt már egy (nem kontrás) 3-as agyváltó is. Kényelmesen tartom vele a 20 km/h-ás átlagot, de már gondoltam, hogy kicserélem a hátsó fogast kisebbre, mert az 1-es fokozatot szinte nem is használom. A magasságomhoz (184 cm) sajnos alakítani kellett a kormányt, ezt a problémát egy 117mm-es kormánymagasítóval orvosoltam. Így már elég kényelemes kis gép lett belőle.
Az utcán sokan megnézik, nagyon feltűnő jelenség. Az enyémben ráadásul lila BMX felnik vannak, ez még jobban feldobja az összképet.
A váz geometriája jó, nagyon stabilan lehet vele venni az akadályokat. Rövidsége miatt nagyon jól fordul és hamar fel is lehet gyorsítani, nagyon dinamikusan lehet a városban közlekedni vele. A fényezés lehetne vastagabb a vázon. 
Szerintem ez nem lenne egy rossz konstrukció, ha több méretben is gyártották volna a vázat, valamint kapott volna egy agyváltót gyárilag. Ezek nélkül szerintem egy kicsit borsos az új ára. 

Erre ajánlom

Vasúton ingázóknak mindenképp egy jó választás, mivel teljesen ingyen vihető a vonaton. Ezenkívül kamaszoknak is jó választás. (Régen én is egy Camping-en kezdtem)

Ennyiért vettem
58000 használtan
Csatolt képek
Csepel Royal Frisco  2015 városi/cruiser/fitnesz
17 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

wolfzoli78 avatar
1 vélemény
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Kicsi, jópofa, igénytelen, tetszőlegesen variálható. Több színben készül és más színes alkatrészekkel szabadon variálható, így egyedi lehetsz. Tuti nem maradsz észrevétlen.

Hátrány

Igazából két dolog. Talán az ára de ez viszonylagos. Nem kevés az a 110 ezer, de mondjuk ha egyediséget, könnyű manőverezést, cipelhetőséget, és az ingyenes szállíthatóságot nézzük akkor nincs ezzel az árral gond. 

Tapasztalat

Nagyon nagyon akciós áron sikerült hozzájutnom. Bár lehet anélkül is vettem volna egyet, de így meg aztán pláne nem tudtam otthagyni. 

Amikor először megláttam ezt a kis gépet az jutott eszembe mekkora egy elb.szott camping. Aztán ahogy teltek az évek egyre inkább elfogadtam, végül beleszerettem. Volt pár zavaró dolog rajta amit cseréltem élből. A hajtás szerintem áttétel szempontból egy kalap... Ugyanez a kormány esete is. Én is megtettem azt amit minden frisco tulaj, jött a bmx kormány és a hajtás ésszerűsítés. Mindig szerettem volna egy olyan bringát amin nincs bowden, így nem idegesít a felni kopás és koszolódás, a bowden ázás-oxidáció. Repültek a fékek, a fékkar, illetve a hátsó agy... Igen a hátsó agy. Nem azzal variáltam amivel mindenki, vagyis nem a nagy tányért cseréltem nagyobbra, hanem kapott egy agyváltót.

Pontosan. Egy agyváltót, bowden menteset. :-D Egy Sturmey archer s2 duomatic-ot. Kontrás változatot, így meg van oldva a fékezés és a használható áttétel egyben. Az áttét 48-15-re módosult, ami 3,2-es áttét. És itt jön a csavar: az agyváltó egy könnyed mozdulattal azonnal rádob 38%-ot, ami 4,4-es áttételt eredményez. 

Na és akkor kicsit egyedivé varázslás maradt. Kapott egy fehér sárvédőt, két zöld gumit, ettől a magyar zászló színei teljesen megjelentek, ha már magyar bringa, akkor büszkén vállaljuk. Kapott két lámpát, egy BBB-t meg CatEye-t, egy kis békás zöld csengőt, meg koponyás szelepsapkát hogy legyen benne némi marcona is. Tervben van még egy felsővázcső matrica, magyar népmesék mintával.  Garantáltan megnéznek és fotóznak.

Erre ajánlom

Városi kis szédelgőnek, meg annak aki egyedire, feltűnőre vágyik.

Csatolt képek
Csepel Royal Frisco  2016 városi/cruiser/fitnesz
21 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zsolt1989 avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- Kicsi méret,

- A kis kerék miatt iszonyatos gyorsulás,

- A legszűkösebb helyeken is elférsz vele

- A legszűkebb helyekre el tudod rakni otthon a panelban

- Ha nincsenek barátaid akkor örülni fogsz a hirtelen jött népszerűségnek, egyébiránt herótod lesz tőle, hogy heti három négy emberrel kell szóba elegyedned és jópofiznod 

Hátrány

- A súlya... Mondjuk nálam az agyváltó és a táska dob rajta pár kilót, de így sem hasonlítható össze egy alu vázzal mondjuk

- A hátsó villa papucstávolsága/kialakítása (horizontális csúszópapucs), ha váltóban gondolkodsz

- 180 centi felett vagy kormánymagasítót vagy hajlított kormányt ajánlok mert egyébként kényelmetlen

- A fényezés minősége hulladék (nagybetűvel inkább, így, hogy HULLADÉK)

Tapasztalat

Lassan egy éve vettem a Frisco-t vázszettként, aztán szépen apránként nyerte el mai formáját. Kapott ő már mindent tőlem ami a használatot illeti, nyúztam hóban, fagyban, napsütésben, hegyen, völgyön, vidéken, városban. Az elmúlt 7-8000 km alatt eddig a váznak nagy baja nem lett, bár napi használatban van. Egyedül  fényezés ami egy erősebb szélfuvallattól lekopik a fehér alapozóig.

A gyári attétről nem tudok véleményt alkotni, gondolom 48/16 ami nem a legcombosabb. Erre a célra egy nagyobb első lánctányér megoldás lehet, vagy olyan agyváltó amit ki tudsz hézagolni a papucstávra. Jómagam is így használom, három sebességgel, hátszéllel 40 felett is.

Amit egyedül szokni kell az a népszerűség és a paparazzik akik folyamatosan a csacsit fotózzák. Valahogy úgy érzed magad mintha Cameron Diazzal járnál: Azt hiszed, hogy kitűnsz a középszerűségből, de közben mindenki csak a csajodra kíváncsi.

Erre ajánlom

Városi lótifutira, a Mátra meghódítására és a Balatoni "cruisolásra", egyszóval mindenre. 

Ennyiért vettem
25000 (vázszett)
Mért tömeg
14000 g
Csatolt képek
Csepel Royal Frisco  2016 városi/cruiser/fitnesz
18 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

citr0m avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 93%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2016, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  1. Kicsi. Tehát kis helyen is elfér.
  2. Mókás. Fun factor garantált.
  3. Igénytelen. Merthogy SS, vagy fix.
  4. Mozgékony, fordulékony. Mer'ugye kicsi.
  5. Könnyű cipelni. Lásd: mérete.
Hátrány
  1. Kis méretéhez képest nem könnyű - bolti adat szerint 10kg, BMX-kormánnyal-stucnival 12kg körül mértem (viszont nem tűnik fel - könnyebb cipelni, mert kézreáll)
  2. Gyári equippel nekem használhatatlan az irányítás, egy enyhén emelkedő stucni és egy normál riser van benne (180cm felett nem ajánlják mondjuk - egy normál BMX-kormánnyal lehet orvosolni ezt, nekem bevált)
  3. A hajtása nem a legjobb - mivel kicsi a kerékméret, így a gyári 48-16 -os áttéttellel nyugger-sebességgel lehet 'hasítani' (52 v. 53-as outi tányérral meg lehet oldani, BCD:130)
  4. Induláskor felkapja az első kereket néha - annyira rövid, hogy egy erősebb indulásnál akár hátra is lehet esni (meg lehet szokni, hogy induláskor előre kell dőlni :) )
  5. Ja, és: drága.
Tapasztalat

Nemrég jutottam hozzá egy ilyen bringácskához, már régen piszkálta a fantáziámat, meg amúgy is szeretem az ilyen furcsa-hibrid bringákat - kíváncsi voltam, hogy milyen egy BMX és egy Camping szerelemgyerek :)
[szóval nálam még csak tesztköröket futott, majd lesz update]
Első körben stucni- és kormánycsere, erre számítottam, valamint a lánctányér is cserés lesz, lásd fentebb.
Ja, és a 'kellemes' őszi időre tekintettel kap egy idénysárvédőt, mert felcsap.

Igen, olyan magasra.


UPDATE: kapott egy WTB nyerget, mert komfortosabb, mint a gyári nyerge(meg attól a Selle Bassanotól is, amit én tettem rá), és ezen nincs szükség olyan hosszú nyeregre, mint amit gyárilag veleadnak. Hajtás cserélődött 48T-ről 52-re; Shimano fekete outi tányérja, sokkal szebb, mint a gyárija, és így már rögvest nőtt a sebesség :)
Jobb vele így menni, még mindig nem egy Ferrari sebesség, de már városban is simán lehet vele 'lőni' a forgalmat.
A sárvédő kellett, így nem csap fel, de nagy meglepetésemre hátra simábban ment fel, mint előre - ott inkább vágattam az elejét, mert különben folyamatosan dörzsöli a gumit. A gyári Kwickrollerek jól elférnek alatta, elég stabilak amúgy is, majd tavasszal lehet kap új papucsot, sárvédő nélkül...


Mókás, könnyen fordul, meglepően agilis, az orrát könnyű emelni.
SS-ként használom, fixen láttam már használni, megy vele a kormánypöri, meg egy kicsit lehet vele ugratni is.
Sose lesz olyan gyors, mint pl. egy Royal 3*, sose lesz annyira 'táncos', mint egy flatland BMX, nem mászik magasra, mint egy... medve, de ugye nem is ezért tartjuk. :)
Szerethető, kis rondán bájos masina.

Erre ajánlom

Városba, rövidebb-hosszabb ingázásra, kis helyeken tartásra; menőbbeknek fixizni, trükközni, hipszterkedni.
Különlegességre vágyóknak - különlegességnek.

Mért tömeg
1256 g
Csatolt képek
Csepel Royal Frisco  2016 városi/cruiser/fitnesz
MajdnemGyáriSetup
Csepel Royal Frisco  2016 városi/cruiser/fitnesz
haladósabban, télre készen
29 olvasó 93%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-6 (6 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

SingleSpeed / Fix


anyag:

HiTen acél


 
színválaszték:
  • narancssárga
  • piros
  • barna
  • fehér
  • lila

villa (merevvilla):

1 1/8”, HiTen acél


Meghajtás

hajtókar:

Csepel Teta 48T


lánc:

KMC Z510H 1/2” ×1/8”


fogaskoszorú:

Dicta 16T


Kerék

felni:
Csepel Ringo,

20”


első agy:

Csepel AtomPista, magas peremes, Flip-Flop


hátsó agy:

Csepel AtomPista, magas peremes, Flip-Flop


külső gumi:

Kenda


Irányítás

kormány:

Csepel Chrono


markolat:

Csepel 1337


kormányszár:

Csepel Goto, 25,4mm


kormánycsapágy:

Csepel Corba, 1 1/8”, A-Head


nyereg:

Csepel Puhos


nyeregcső:

Csepel alu, 31,6 ×500mm


Fék

 
féktest:

Csepel Stupor hosszú


fékkar:

Csepel Lumber


tömeg:

10,2 kg


Csepel logó

Csepel márka bemutatás

Tudjuk, hogy egy üzleti kiadványban a "ki vagyunk mi?" általában azt jelenti "mit akarunk neked eladni?" de mivel ezt úgy is megtudod hamar, engedd meg hogy írjunk néhány sort magunkról:

Mi a Csepel Kerékpárgyár mérnökei, marketingesei és szerelői vagyunk. Sőt, mi vagyunk a könyvelési osztály, a bérszámfejtés meg az igazgató úr is. Nem csak értünk a bringákhoz, hanem szeretjük is őket, velük együtt azt a számtalan szubkultúrát, mely a kerékpározás nélkül nem is jöhetett volna létre. Ahol lehet, támogatjuk ezt az életformát. Versenyeket és egyéb rendezvényeket szponzorálunk, kiemelten foglalkozunk a biciklis futárokkal, hisz ennek a kedves, ámde elképesztően zajos társaságnak köszönhetően vált valódi divattá a kerékpározás. Szívből örülünk annak, hogy ma már egy lila fixivel menőbb végigtekerni az Andrássy úton, mint ugyanott szívni apuka leszedált kettes Golfjával.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Csepel Royal Frisco termékkel kapcsolatban: