Shimano Alfine agyváltó

6 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.02.)
  • Listaár: 137.000 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK




Python avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 99%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

nagy átfogást tud az Alfine

Hátrány

Nem occsó ez a Shimano agyváltó

Tapasztalat

Alfine SG-S700, az első 300 kili.
Első nap
” …és rapidfire váltókarral árulják, nem azzal a dedós markolatváltóval.” Ez az első bajom. A rapidfire váltókarokon látszik a hightech, de a markolatváltóval egy mozdulattal dobtam le akár nyolcból egybe. Aki már használt agyváltót az értékeli ennek a hasznát. Véleményem szerint az illető aki írta, egy marketing blablával fertőzött …. Nekem hiányzik a „dedós” markolatváltó. A balos két gangos viszont jobb, mint az eddig használt gripshift.

11 sebesség az agyban. Szép, de egyenlőre nem érzem az árkülönbséget. Terhelés alatt nem vált a Shimano Alfine – talán majd, ha összekopott. Az óra szerint nem vagyok gyorsabb, de érzésre a keró könnyebben gurul. Csendes. Hihetettlenül. Ha nem tekerek, akkor csak a gumikat hallani.
A nagyobb áttétel a gyárilag mellékelt több fogszám ellenére is érződik. A sebességi fokozatok gyorsan fogynak, de már a tízest sem tudtam letekerni.
Aztán valamiért meg kell állni és hüvelykujjal pumpálom kettesével lefelé a fokozatokat. Még hogy dedós a gripshift?
Az agy belső ellenállása itt is nagy. Egy hagyományos láncváltó –ha, megpörgetem hátra – pörög vagy 3-4 fordulatot. Itt esetleg egyet, de ez a Nexusnál és az Alfine 8-nál is így van.

A legnagyobb különbséget a hangban (minőség érzett) és a gurulásban érzem. Szerintem, ha az Alfine 8-al együtt gurulna együtt egy lejtőn, akkor feltűnően húzna el.

A Nexusnál sem kedveltem azt, hogy nincs rajtuk gyorszár. Ezen sincs. Tehát cipelhetem magammal a villás kulcsot is. (jelenleg egy SR 26 szárnyas anyáival használom, ezzel már zsír!)


Második nap

Balatont kerültünk, a részemről elsősorban összeszokás, összekopás célzattal.
Pozitívum:
- előkerült a sebességem. Síkon könnyedén tartottuk a 30-32 Km/h. túratempót. Még mindig szépen gurul az Alfine! Hajtás nélkül, mint egy csapágyazott első agy. Csendben, símán siklik.
- vagy én tanultam meg használni a váltót, vagy kezdenek összekopni az alkatrészek. A lassabb fokozatokra könnyen kapcsol, a gyorsító fokozatokon még csökkenteni kell a hajtást, de talán már nem annyira...
- a két karos váltó gyorsító fokozata mind húzásra, mind tolásra egyformán és érzékenyen kapcsol, akár kettesével. Ezt eddig nem tudtam... A lassító -hüvelykes- csak nyomásra.
- a fokozatok kiosztása ideális mind mászásra, mind lejtőzésre. A régebbi balos, két gangos Alfine váltó kiválóan együttműködik az XT átdobóval, függetlenül attól, hogy terhelés alatt van-e vagy sem.

Negatívumok:
7-es és 10-es fokozat... A hatról hétre váltva, sokszor nem veszi át. Várni kell egy másodpercet és akkor reteszel a Shimano Alfine.
A 10-es (na ezt nem értem!) Váltok, átveszi majd két három pedál fordulat után kidobja. Kb. mint ha közé váltana, nincs hajtás. "Szalajt". Ilyenkor 4-5 másodpercet (!) is várni kell, hogy reteszeljen. Amennyiben ilyenkor visszarakom kilencre, majd ismét tízre, már semmi gond, működik. Ki érti ezt?
Akkor most egy kis számtan: Egy 8-as Alfine nagyker ára 52 pénz, plusz 2,5 a váltókar. Az  Alfine-11 nagyker ára 99,9 és még 16 a 11-es váltókar. Több mint két Alfine 8-as ára! Na ennyivel nem jobb!
Montizásra nyílvánvalóan alkalmatlan. (ja és rekura sem ajánlják...) Még mindig úgy gondolom, hogy nem éri meg ez a Shimano agyváltó!
Ha figyelembe veszem, hogy a 8-as a megjelenésekor 84 körüli árral kezdett, akkor nem kizárt a 70 körüli ár a 11-esnél. Na ennyit már érdemes adni érte, de inkánbb a második generációért. Ennek még vannak gyermek betegségei. Remélem, kinövi!


Harmadik nap

Szeretném előrebocsájtani, hogy a garancia megőrzésének érdekében és annak lejáratáig a váltó tesztelése egy ciklámen színű női komfort bringába van beszerelve. Különös ismertető jegye a rózsaszín kosárka a kormányon. Amennyiben a mai napon valaki ilyet látott Szentendre felé 40-el száguldani, az én voltam. Azt a nagydarab, kopasz rekust nem ismerem.

A tegnapi balatoni kör levezetésére, délutáni szunyókálást követően legurultam Szentendrére. Az esetleges hibák kiszűrésére a váltó beállításának előzetes ellenőrzése. A beállítási jelek nem a gyári értéken voltak! Gondolom a váltó-bowden zárókupak még kicsit beljebb csúszott…
A tegnapi hibák megszűntek! Szuper!
Most már a hat és kilenc dobja el a fokozatot… A láncváltóknál már bevált beállítás menet közben. Leváltok 11-re, bowden fellazít majd váltás tízre és addig feszítem, míg felveszi a fokozatot az Alfine. Szentendréig nem történik semmi, mígnem egy döcinél kidobja a kilencest, de legalább a hatos már fix.
Újabb finomhangolás menet közben. A gyári jelek nem fedik egymást, de legalább működik. Terhelés alatt is! Visszafelé Budakalász közelében megint eldobja a kilencest. Persze előzés közben…
Már nem állítok rajta, hanem váltok tízre és vissza kilencre. Így már stabilan tart! Aha, szóval ezért kellett a lehetőség, hogy lehessen egyszerre kettőt is váltani.
Haladok komótos negyvennel és csöngetem le a trendi bicajosokat az útról (mint az M7-es vasárnap Pest felé), majd muszáj fékeznem. A hüvelykujjammal pumpálom a váltót és visszasírom a „dedós” markolat váltót ennél a Shimano agyváltónál. Fingom sincs melyik fokozatban vagyok, annyi eszem meg nincs, hogy ránézzek a kijelzőre. Emlékezetem szerint tizemegyből egybe úgy 3 ütközésig történő nyomás kell - mint ha álló helyzetben csengetnék – csak nem szól.
Hazáig még párszor eldobja a kilencest, de a föl-le váltás megoldja a problémát.
300 Km.-nél tartok és határozottan javul az Alfine, bár ennyi pénzért már elsőre is jó lehetne!
Első olajcsere ezernél. Ilyen ütemben, addig talán összeáll.


700 km.

Még háromszáz van a szervizig. Emberi mulasztás -konkrétan az enyém- korrigálása sokat javított.
Abból indultam ki, hogy a hibák döntő többsége abból adódik, hogy a rugó –ami visszahúzza 11 ig a váltót- nem elég erős és ezért nem reteszeli a magasabb fokozatokat. (A Rohlinál oda-vissza bowden húzza!) Nos amennyiben a rugóerőt nem lehet növelni, akkor a súrlódást kell csökkenteni!
Bowdenházat cseréltem. Igyekeztem a legrövidebbre és a legkevesebb ívvel, töréssel vezetni a házat, benne a váltó bowdennel. E közben észrevettem, hogy a porvédő gumi (ez egy rendkívül vékony és hosszú mütyür a bowden végén- elcsúszott. Váltás közben a magasabb fokozatoknál (9-10-11) már nem a bowdent, hanem a gumit csévéli…
Beállítottam úgy, hogy a 11-nél a porvédő még ne érje el a váltó tárcsát, majd rögzítettem a bowdenet (nem a gyári módon). Irány Vác! A hatos fokozat nem, de minden más jól működik! A váltó könnyen jár, reteszel, bár néha csökkenteni kell a nyomatékot, kivéve a hatost!?  Az minden váltásnál eldobja! Itt vált „sort” a váltó. Vácnál lassítok és kézzel –anélkül, hogy látnám a jelet- menet közben után állítok. Fagyizónál megállok, ellenőrzés. A jelek nem pontosan fedik egymást, de úgy hagyom. HAZÁIG MINDEN FOKOZAT KORREKTÜL MŰKÖDIK az Alfine!!! Rövid úton, pontosan vált. Szépen átveszi a fokozatokat. Lefele váltásnál könnyen, kis erőre behúzza és reteszel. Gyorsításnál néha el kell venni az erőt, de működik és jól. Könnyen, hihetetlenül csendben gurul. A végén még jó lesz!

 

 

Szervizben van a Shimano Alfine! :(

OLAJCSERE! :)

Kicsit túlcsorgott az ezresen ez a Shimano agyváltó, de ez talán a garanciát nem befolyásolja.
Továbbra is:
- könnyen gördül
- csendes
- (most már) szépen is vált ez a Shimano agyváltó
A nyomogatós kart megszoktam, csak gyors megállások után kell 3-4 szer rápumpálnom a hüvelykemmel, hogy el tudjak indulni (de ezen most ne nyissunk vitát).
Induláshoz elég a kettes, amit vagy megtalálok sacra, vagy nem. Nem oly nagy gond.
Az első hat gang elég sűrűn van, ami mászáshoz vagy indulás utáni pörgetésekhez kiváló!
A felső régiókban nyúlik a fokozatok közötti áttétel különbség. Ez is jól ki van számolva ezen a Shimano agyváltón!
Az utolsó (10-11) fokozatok még makrancosak. Amennyiben cruesolok, no problem! Ha viszont 35 Km/h körül szeretném váltani, gondolkodik! A gondom pusztán annyi, hogy ritkán kapcsolom a tizeneggyest, mondjuk 16 Km/h-nál… Hiába veszem el a hajtást nem segít. Tekerek tovább, majd egyszer csak bekattan!? Előfordul, hogy akár 400-500 métert is tekerek vagy csak gurulok, mire reagál.
Annyi minden rendeződött már rajta remélem, az olajcsere után már ez sem okoz problémát!

 

Nos... Grippshift vs. rapidfire.

Engem a "dedós" jelző hozott ki a sodromból. Azért mert valami bonyolult, nem biztos, hogy jobb is. Mind kettőnek van előnye és hátránya. Jelzem, a Rohloff is "dedós" grippet használ.

Shimano Alfine 11. túl vagyok már pár ezren. A nyáron egy Tisza túrán beragadt. Két-három fokozat kivételével a többi sztrájkba lépett! Nem volt kellemes.

Szervíz intézkedett és egy továbbfejlesztett belsőt küldött a gyártó. A makrancos régit kérik vissza! Ingyenes csere a jövő héten (2011. November)

Konklúziók:

Igen, ezek szerint voltak (vannak) gyermekbetegségei a Shimano Alfine-nak.

A gyártó megfelelően áll a felmerült problémához. 

Kockázatos a használt, de garancia nélküli első szériás a Shimano Alfine 11 vásárlása.

Tavasszal újra pörgetem a pedált, majd meglátjuk mennyit fejlesztettek az "új" agyon...


 

 

Erre ajánlom

A forgalmazó szerint semmire ami nem komfort bringa, mert árt neki.

Csatolt képek
Shimano Alfine  2011 agyváltó
Alfi 11
Shimano Alfine  2011 agyváltó
a gumi bizbasz, amivel szivattam magam
108 olvasó 99%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
villasaru távolság (mm):

135


 
küllőfuratszám:

36/32


 
fokozatok száma:
  • 11 (SG-S700)
  • 8 (SG-S7000-8)

 
áttételi arány:

409 % (SG-S700)

  1. fokozat: 0.527
  2. fokozat: 0.681
  3. fokozat: 0.770
  4. fokozat: 0.878
  5. fokozat: 0.995
  6. fokozat: 1.134
  7. fokozat: 1.292
  8. fokozat: 1.462
  9. fokozat: 1.667
  10. fokozat: 1.888
  11. fokozat: 2.153

306 % (SG-S7000-8)

  1. fokozat: 0.527
  2. fokozat: 0.644
  3. fokozat: 0.748
  4. fokozat: 0.851
  5. fokozat: 1.000
  6. fokozat: 1.223
  7. fokozat: 1.419
  8. fokozat: 1.615

 
fék:

tárcsafék (Center Lock)


 
szín:
  • zongorafekete
  • ezüst

tömeg:
  • 1665 g (SG-S700)
  • 1680 g (SG-S7000-8)

 
további információk:

SG-S700:

  • Szélesebb áttételskála és csökkentett tömeg
  • Új mechanika, finomabb forgás
  • Az olajfürdőnek köszönhetően fokozott tartósság
  • Sportos működés, top normal felépítése a láncváltós rendszerekkel azonos

SG-S7000-8:

  • A sportosabb kerékpározás érdekében alkalmazott top normal felépítés
  • Hegymenetben és nagy terhelés mellett is nagyobb váltástűrés

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mekkora a 8 sebességes Shimano Alfine áttétele?
5 válasz
utolsó: 2011. márc.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Alfine termékkel kapcsolatban: