Mongoose Fireball freeride

52 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2012
    (frissítve: 2012.02.)
  • Listaár: 140.000 Ft

Használt Mongoose Fireball
100.000 Ft
új árához képest: -29%

HASONLÓ freeride TERMÉKEK



46-52 (52 vélemény)
Rendezés

Ádám avatar
Ádám
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
a váz kurva erős jó varrások mindent kibir az alkatrészek is qXva jo
Hátrány
a teló elég szar + a kormány fej sem a legjobb
Tapasztalat
én ajánlom mindenkinek szerintem egy két alkatrész csere és egy qurva erő elpusztithatatlan STREET gép lesz
Erre ajánlom
a legdurvább STREET DIRT enyhébb DH FR
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mcgiver avatar
mcgiver
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Erős és az alap felszerelés kezdésre szerintem elég jó
Hátrány
Gyenge a festés és sok a gyermek betegség(nyikorgó hajtókar meg a homlokcső környékéről fura hangok jöttek ki)de ezek 2-3 hónap alatt megszüntek
Tapasztalat
Az első váltót én is leszedtem és nekem is leugrált állandóan,ezt elég egyszerűen oldottam meg:a váltókaron 4-esbe raktam aztán kézzel leraktam a láncot 5-ösbe.Így bírja a nyúzást bár esésnél elmászhat.
Erre ajánlom
dirt,street bármikor és laza dh
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gáspár András avatar
Gáspár András
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, varacskosdisznóként használtam
Tapasztalat
Na én irtam azt, hogy nem jo elöl singlespeedbe, és ezt pontosan definiálom, és utána bárki lek*cs*gözhet, de igazat mondok.Ugy adják el a cangát, hogy elöl két lánctányér van, (ha a normál hármas lánctányérokat nézzük) akkor a kicsit, és a közepest (kb36os) rakták fel. ha leszeded a váltot elöl, és nem raksz fel semmit, és hátul1,2,3ban használod, akkor a lánc szépen lejjebugrik, namost én leszedtem a kis lánctányért, és annak helyére egy pontosan a külsö rockrig méretéve megegyezö belsö rocringet tetettem fel(ami egy vékony esztergáltattot koronglap, kb mint a konás.Namost ha ebben a helyzetben 1vagy 2 vagy 3ban akarod használni hátul, akkor szépen zörögni fog, mivel a váz adottságaibol adodoan ilyen állásban keresztbe van a lánc.és azon felül hogy zörög, kikopik a korong is ami belül van(a shimano saint volt a minta a belsö rockring készitésénél, és nem azzal van a baj!) meg a lánc is hamar elhasználodik. persze lehet mondani, hogy minek akarom én azt hármasban használni, a válasz az, hogy mert ennek kéne müködni elviekben, és én használom a hármast.Aztán az a belsö lap pontosan(nem tulzok)egy hajszál távolságra mozgott a váz láncvillájátol, tehát egy kisseb zanyálásnál már karistolt volna.Na erre én elhatároztam magam, hogy veszek egy truva láncterelöt 10rongyért, valami olyasmit, mnt ami a 2005ös polárxisn van, csak amit vttem, annak a felsö vezetöje, nem öleli át a láncot, hanem csak egy csonk van felül, ami alatt a lánc fut, alul meg a görgö. Gondoltam ezzel majd lehet használni kis fokozatban is, de mégse fog zörögni, és nem esik le a lánc. ámde itt két lehetöség nyilik: azt a terelöt ugyebár a monoblokknál rögzited a kar mögött és lehet forgatni igénynek megfelelöen.Ha oramutato járásával megegyezö irányba forgatod, akkor frankon alul feszit a görgö, ám felül csak lejjebb, "késöbb" lesz fogva a lánc, igy az gyakran leesik, föleg az ugásoknál.haviszont ellentétes irányba forgatod, akkor nem fog leugrani a lánc, ám a görgö se látja el szerepét, és nem görög. Single speedt nem akarok. pedig ez a váz igazán arra lenne jo.a canga megvételekor ugy gondoltam, hogy majd fog ez ugy menni ilyen téren mint a polarx, mármint a hjtás, de nem mert más a vázfelépités, a poláron nincs ennyire keresztbe, és a váltopapucs is lejjeb van ebböl adodoan AMI MÉG EGY HIBÁJA a thunderball váznak, hogy kb5töl felfele erösen felkoppan a hátso válto a láncvilla hátso részéhez, ami ugyan más cangáknál is fenn ál, de soknál nem, és ugrásoknál igencsunya hangot kölcsönöz ez a felkopp.Azt a szép 2004es poláron lévö két görgös megoldásos truva láncfeszitöt sajnos nem lehet már kapni, ami talán elháritaná a problemát, de van még acor, kétgörgös, amit nem veszek, meg egyéb baromi drága márkák.ugyhogy most gondolkodom egy nagyobb lánctányéron akkor feszesebb volna a lánc, s még a válto is müködne, nameg AMI MÉG EGY HIBA hogy a lánc nagyobb fokozatokon igen lennt van, mi szintén könnyen, hangosan lekoppan. Összegzésként ez a váz szerintem az "elöl egy lánctányéros megoldás" szempontjábol katasztrofális, de egy ilyen kaliberü cangát már nem használ elöl kettövel az ember, és el is várhato, hogy annak eltávolitása megoldhato legyen eredményesen.Amugy szerintem ez a világ legszebb váza, én minden nap gyönyörködöm benne, és eddig elég massziv, csak a festés jön könnyen. És most akkor tessék belémkötni.
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

reno avatar
reno
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
könnyen lehet átváltoztatni triálra,a telónak jó a rugózása,erős váz,sárban jól tapadó kerekek,
Hátrány
amióta használom a biciklit azt vettem észre, hogy kopik a bovdeneknél a festék
Tapasztalat
a Tescos biciklire egyáltalán nem hasonlít
Erre ajánlom
a haveroknak dirt-re ajánlom
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Kapi9 avatar
Kapi9
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Tapasztalat
Én nagyon szeretem ezt a vázat, 100%-osan meg vgyok elégedve emelet a Kona P2-es villával olyan szepén lehetöket használni ilenek egy máshoz simán be lehet vele ugrani vele a 360" X-Down-t :), csak az a féstés ne lenne olyan gyatra engem mondjuk nem zavar mert lehet venni olyan bowdenházat ami nem karcolja öszze a vázad, szeintem téleg jó nyugodtan vegyétek!!! :)
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gáspár András avatar
Gáspár András
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Hátrány
Nekem thunderballom van (u.a. váz)nekem is első héten kiette a bovden a festést, azóta kb 5 szixalagot fogyasztott el
Tapasztalat
Nekem thunderballom van, és szerintem a váz gyönyörű, de sz*r.nem lehet átalakítani elől 1sebességessé, mert atomul keresztbe lesz a lánc, és a belső rockring hajszál híján beleér a vázba.amúgy a strapát eddig bírja.
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Galad avatar
Galad
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Szerintem eszméletlen jól néz ki a váz. Az alapgép, szerintem olcsó. Az első ránézésre műanyag pedál, elég kellemes alunak bizonyult.
Hátrány
Gyakorlatilag használhatatlan gyári fékek, és ami nagyon meglepett a második nap már nem volt festék a bovdenek miatt a fejcsövön (kis túlzás, mert azért annyira nem durva, de elég bosszantó).
Tapasztalat
Tényleg bele kell kicsit nyúlni a gyári kiszerelésbe, de összességében egy jó gép. Nekem a villával sem volt semmi bajom (RST Gilla Plus T5). Truvativ DH+Truvativ '05ös láncfeszítővel, egészen jól lejtőzik. A festés kicsit sérülékeny, de ez legyen a legnagyobb baja. Még új a dolog, de egyenlőre csak ajánlani tudom.
Erre ajánlom
a megfelelő tuningal bármire, tuning nélkül max parasztfakításra.
7 olvasó 71%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

46-52 (52 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (freeride):

Mongoose DJ Aluminum Hardtail


anyag:

Alumínium


 
színválaszték:
  • Cián-kék
  • Matt fekete

villa (teló):

RST Dirt-T

  • 100 mm

Meghajtás

hajtókar:

Suntour Duro


fogaskoszorú:

KMC Z72


hátsó váltó:
Sram X.4
 
láncfeszítő:

MRP


pedál:

Plasztik Platform


Kerék

felni:

Alex TD25, 36 lyukas


első agy:

KT Alumínium


hátsó agy:

KT Alumínium


külső gumi:
Kenda KRad

Irányítás

váltókar:
Sram X.4 Trigger
kormány:

Acél DJ, 31.8, 30mm emelkedés


kormányszár:

Alumínium DJ, 31.8


kormánycsapágy:

Threadless, 1 1/8"


nyereg:

Mongoose DJ


nyeregcső:

Alumínium, 27.2 x 250


Fék

tárcsafék:
Tektro Novela
 
féktárcsa:

160 mm


fékkar:

Promax Alumínium


Geometria

váz geometria kép
Mongoose logó

Mongoose márka bemutatás

A Mongoose-t 1974-ben alapította Skip Hess, ekkor még BMX Products, Inc néven. Motomag One néven futó egybeöntött alumínium BMX kerekével rögtön sikeres lett. Ekkor még otthon dolgozott, de másfél év múlva kinőtte otthoni bázisát, mivel ekkor már vázakat és komplett kerékpárokat is gyártott. A cég 2001-től a Pacific Cycle-hez tartozik.

A Mongoose fő profilja a BMX gyártás, de MTB, városi és fixi kerékpárok gyártásában is jelen van. 2001 óta gördeszkákat és elektromos robogókat is gyárt. A kezdetek kezdetén voltak motorkerékpár-vázas kísérleteik is, de ezek kudarcba fulladtak. A Mongoose két vonalon mozog egyszerre: gyárt belépő kategóriás kerékpárokat is, melyek az USA-ban még nagyáruházakban is megtalálhatóak, és felsőkategóriás, high-end modelleket is.

A cég fő arcai Steve „Romo” Romaniuk az élő freeride legenda, és Chris Akrigg, aki a féktelen fixitől a triálbringán át bármivel ami Mongoose hatalmasat alkot.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Mongoose Fireball-ra lehet első váltót szerelni?
4 válasz
utolsó: 2014. márc.
Mongoose Fireball 2007 milyen láncfeszítőt vegyek?
1 válasz
utolsó: 2012. jún.
Mongoose Fireball vagy UMF Hardy 5 Disc?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
Mongoose Fireball 2011-be belemegy egy Marzocchi Fifty Five?
6 válasz
utolsó: 2011. nov.
Mennyi a Mongoose Fireball súlya?
1 válasz
utolsó: 2011. nov.
Mongoose Fireball bírná-e a 200 mm-es DH teleszkópot?
7 válasz
utolsó: 2012. aug.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Mongoose Fireball termékkel kapcsolatban: