Shimano Deore XT hajtókar

81 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2020
    (frissítve: 2020.01.)
  • Listaár: 67.000 Ft

Használt Shimano Deore XT eladó
30.000 Ft
új árához képest: -55%

Használt Shimano Deore XT integrált hajtómű
32.000 Ft
új árához képest: -52%

HASONLÓ hajtókar TERMÉKEK



31-45 (81 vélemény)
Rendezés

sovjetgyerek avatar
135 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Eszméletlen merev ,és mindemellett könnyű és karcsú darab.
XT váltóval és XT lánccal pöccre vált
Középrész minősége is a megbízható XT

Csukám se koptatta még meg pedig bakancsot használok cangázásra.

pedál meneteket szinte lehetetlen elnyalni!

Hátrány

Szerintem drága

Ugyan azt a középrészt használja mint az LX és SLX 

Tapasztalat

Alázza az LX-et és a Deore-t! Érezhetően jobb hajtás és váltást biztosít!

Erre ajánlom

XC-AM-Enduro-Dirt-Freeride-DH minden!

Ennyiért vettem
bringával
Csatolt képek
Shimano Deore XT hajtókar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

WiNTeR avatar
35 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Rettentően merev minden irányban, nem csavarodik vagy hajlik semerre, a hajtásteljesítmény fényévekkel jobb, mint az előtte használt Altus-nál, de ez gondolom nem meglepő :)

900g környéki súlyával (középcsapággyal együtt) kifejezetten kellemes, a tányérok alig kopnak. Sram PC-951-es lánccal használom (DeoreXT hátsó, SLX első váltóval), minden gond nélkül megy a váltás vele.

SPD cipóvel használom, ami nem ér hozzá a karhoz, így semmilyen kopás nincs rajta a megvétele óta.

Hátrány

Újonnan nem éppen nevezhető olcsónak a Shimano Deore XT, azonban használtam ki lehet fogni nagyon jó áron.

Tapasztalat

Hobby felhasználásra nem hiszem, hogy megéri venni DeoreXT-t, de az biztos, hogy olyan minőséget kap az ember a pénzéért, amivel bizonyosan elégedett lesz. 

Erre ajánlom

CC, Maraton / Versenyzés, de egyébként mindenkinek

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 hajtókar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dane95 avatar
11 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

- Hihetetlen merev minden irányba

- Könnyű 

- Esztétikailag is rendben van 

- Tányérok merevek, tartósak, szépen fut rajta a Deore lánc

- Sarat, homokot jól tűri 

- A középcsapágy is épp olyan jó minőságű mint a hajtómű többi része (nem recseg/ropog)

Hátrány

- Festés könnyen karcolódik

- Újonnan drága

- Tányérok drágák hozzá

Tapasztalat

Én használtan vettem kevés kilométerrel. Azota kb 3000 km-t beleraktam, de egyszer nem ropogott, recsegett, pedig használtam hidegben, melegben, hóban, sárban. Elötte egy Acera négyszögtengelyes hajtóművem volt, ahoz képest az XT egy álom. Rendkívűl merev, de mégis könnyű. A lánctányérokon hangtalanúl, simán fut a Deore lánc. Érdemes vétel elött szétnézni a használt piacon, mert akár féláron hozzá lehet így jutni egy szép példányhoz, kevés kilométerrel. Ajánlom minden túrázónak, maratonozónak, versenyzőnek és mindenkinek aki egy megbízható hajtóművet szeretne.

Erre ajánlom

CC (Akár versenyzésre is), Túra, Maraton, AM

Ennyiért vettem
35000 Ft
Mért tömeg
880 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
2007-es Deore XT hajtómű
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Baromi merev minden irányba (tulajdonképpen sokkal merevebb mint általában maga a váz, szóval rajta nem múlik a hajtáshatékonyság)
  • Könnyű a Shimano Deore XT
  • Könnyen szerelhető, könnyen beállítható
  • Nem recseg, nem zörög, teszi a dolgát
  • Szép, csilivili hajtókar (:
  • XT
Hátrány
  • Elég drágán mérik (kifutóként vettem 27ért, Trekking lánctányérokkal, amiket eladtam, így mondjuk olcsó volt)
  • Elég finnyás festés- spd pedállal nem kopik, viszont nagyon látszik rajta a kosz, és nehéz szépen letakarítani, zsírtalanítani a selyemfényű felületet

Mindkettő csak szőrszálhasogatás, miközben téped neki hegyre fel, úgysem ezeken fogsz gondolkodni. Max az jut eszedbe hogy milyen jó, hogy eszedbe sem jut a hajtókar ( °

Tapasztalat

Az LX-hez képest észrevételem szerint túl sokkal nem merevebb, gyári tányérokkal viszont könnyebb. Hogy kinek éri meg az árkülönbség és kinek sem, az más kérdés, nekem ennyiért megérte LX-ről XT-re váltani.

A formáját anno mikor megjelent nem szerettem, mára az is megtetszett (:

 

Váltásteljesítményről nem írtam, mert LX tányérokkal használom, nem sajátjával (egyébként Sram PC-950 lánccal, XGen első váltóval kiváló).

Erre ajánlom
XC, enduro/AM, akár versenyszerű felhasználásra is.
Ennyiért vettem
18000 újonnan (:
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • nem csavarodik, egyszerűen nagyon merev darab ez a Shimano hajtókar
  • kevéssé kopott tányérokkal problémamentes váltás
  • kopásálló a Deore XT: nálam egy elhibázott lánccsere ellenére a középtányér 9000 km-t bírt, nagytányér 11000 körül még bőven tökéletes
  • acél-karbon kompozit középső lánctányér
Hátrány
  • kistányérok nálam 3000-4000 km-t bírtak
  • 9e km óta terhelés alatt állandóvá vált a recsegés (update @ 2012.02.07: szétszedés, majd alapos tisztítás és újra összerakás után megszűnt)
  • a nagytányér esetleges sérülése nagyon drága mulatság: 15000-16000 Ft
Tapasztalat

Közel három éve már, hogy egy új, komplett kerékpár alkatrészeként hozzájutottam a 9-sebességes XT hajtókarhoz. Ezen idő alatt szinte végig panaszmentes volt a Shimano Deore XT, bosszúságot csak az amúgy is normálisnak tekinthető kopási problémák okoztak. Az első abszolút az én hibám volt - láncnyúlás-mérő hiányában "érzésre" cseréltem a második láncomat, amikor már késő volt, ennek egy új kistányér és hátul egy új sor lett az ára. Meglepő módon az acél-karbon kompozit középső lánctányér ezt nem sínylette meg, még sokezer km-en át jól végezte a dolgát. Végig SPD-pedállal használtam, láncból pedig nagyon sokfélével: Shimano HG73-ból 1 db, SRAM PC-971-ből 1 db és SRAM PC-991 CrossStep-ből 4 db vásott el rajta - és itt most egyelőre tekintsünk el attól a problémától, hogyan bírhatnak ilyen keveset nálam a láncok. Esőben, hóban és sárban korlátozottan, de szintén használtam, ez nem okozott túl nagy problémát semminek, maximum a láncok sínylették ezt meg. A középső tányér cseréjét nálam jól jelezte, hogy a láncfelkapó szemek nehezen kezdték felszedni a láncot a kistányérról, illetve lánccserekor a csörgős hangból egyértelmű volt a középső tányér cseréjének szükségessége. A kistányér cseréje ennél is egyértelműbb: lánccsere után egyszerűen az első komolyabb mászásnál, terhelés alatt felcsévélte magára a láncot, amire ha nem számítunk, könnyen végződhet eséssel - erre érdemes figyelni!

A hajtókar félévente szétszedésre, tisztításra és újrazsírozásra került, valószínleg ezt hálálja meg azzal, hogy a mai napig nem volt vele komoly probléma. Egy dologtól eltekintve... Kb. fél éve terhelés alatt pattogó, recsegő hangok kezdtek jönni a hajtókar és középcsapány tájékáról, amit a szétszedés, tisztítás és az újrazsírozás nem oldott meg. A kerékpár vázán semmilyen sérülés nincsen, így valószínűleg az sem lehet a probléma forrása. A pedálokat is kiszedtem és újrakentem (mivel ezek szintén kezdtek recsegni), de a probléma még aztán is jelen van, hogy időközben az SPD-pedálokat újakra cseréltem. Ezzel együtt persze kitűnő hajtókar a Deore XT, ami nálam megérdemli az ötös osztályzatot. Nem csak személyes tapasztalatom, de a német újságok tesztjei szerint is nagyon jó: kopásállóságban például az acél-karbon középtányér akár 3-4x annyi km-t is kibírhat, mint az alumíniumból készült kategória-társ, a SRAM X9-es középtányérja, amit a német Bike Magazin egy-egy szemléletes és felettébb elgondolkoztató fotóval kitűnően illusztrált.

Ár-érték arányában véleményem szerint a pár 10 grammal nehezebb, de szintén acél-karbon kopozit középtányérral szerelt Deore SLX hajtókar jobb ennél - persze mindezek mellett az XT hajtókar mindenképpen egy kivételes, megbízható, merev és kitűnő alkatrésze lehet bármelyik kerékpárnak.

 

Update @ 2012.02.07: alapos szétszedés, tisztítás és ismételt összerakás után úgy tűnik, megszűnt a recsegés problémája.

Erre ajánlom

XC/Maraton és Trail, a méregdrága nagytányér nélkül pedig akár könnyebb All-Mountain/Enduro felhasználásra.

Mért tömeg
793 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano FC-M770 9s hajtókarok
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Shimano FC-M770 9s, összeszerelve
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ersek avatar
18 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev, nem hajlong,  nagyon szépen megmunkált, még elég könnyű is ehhez.

Hátrány

Nincsen.

Tapasztalat

Eddig egy 08' as LX et  használtam, három évig, tökéletesen meg voltam vele elégedve, de most muszáj volt váltanom. Ugyan olyat akartam venni annyira bejött az LX, de észrevettem, hogy XT is van icipicivel drágábban, és miután mindig nagyon tetszett, inkább ilyet vettem. Elvégre hosszú évekre veszünk hajtókart.
Most kövezzetek meg, de merevségben, nem igen érzek különbséget. Érzem, hogy valamivel jobb lett a hajtáshatékonyság, de nem kizárt, hogy egy új LX el is ezt éreztem volna. Félre értés ne essék, nem fikázom, csak úgy fest, az üreges Shimano hajtókarok ( LX, SLX, XT ) elérték a maximális merevséget, és inkább csak súlyban, és formában térnek el egymástól.
Viszont a középrész hosszabb életet ígér, mert ebben az apróbb golyós, golyókosaras csapágy pöffeszkedik. Ez jó.
És a váltás is javult. A lefelé váltás nem, ugyan olyan gyorsan lelöki a láncot 44 ről 32 re, mint az LX nél, Ám a felfelé váltás. Csak megnyomtam a váltókart, és a jól megszokott csörgés helyett, halkan, és nagyon gyorsan felrakta 32 ről 44 re. Nagyon gyorsan, és csörgés nélkül. Na ez érezhető változás.
LX lánccal használom CN - HG 73
Szóval egy remek hajtókar, csak jót tudok írni róla, de ha valaki nem profi bringás, vagy netán versenyző, annak nem éri meg az árkülönbözetet. Persze ha megkapod LX, vagy SLX árban akkor miért ne, mindegyiknél jobb, de 10 - 20 ezer froncsival többet nem ér meg hobbistáknak. Amatőröknek, hobbistáknak nem. Profiknak igen.

Nekem is csak azért díszeleg a bringámban, mert szinte LX , SLX árban megkaptam. Az egész bringa összképe megváltozott tőle, komolyabb lett,  Hangsúlyozom, nagyon elégedett vagyok vele, nem bántam meg egy kicsit sem, csak próbálok objektív lenni, és rávilágítani arra amivel én is csak most szembesültem, hogy ez azért verseny cucc.

Ennyiért vettem
35000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
Szép
12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sirfrancisd avatar
20 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

A 2011-es szériára cseréltem (42/32/24) a régi Deore hajtókarom, és teljesen egyetértek a What Mountainbike Magazin-ban írtakkal; a maga nemében nagyon jól teljesít, aki versenyarc vagy keményen edz, és XTR-re nem telik vagy fölös kiadásnak ítéli, mert nem annyira gramm fetisiszta, annak tökéletes. A merevsége kicsit csökkent, de nem vészes, aki nem hiper érzékeny, észre sem veszi, SRAM hajtókarokhoz képest meg sokkal jobb.

Bő fél éve nyúzom, kb. 4000 km van már benne, de a normál felületi kopáson felül nem amortizálódott túl.

A váltás XTR szintű, de akinek nem telik XT-re, azért ne legyen szomorú, lefelé Deore szintig hasonló nagyon, a segédpöckök elhelyezkedése miatt.

Szemmel láthatóan kicsit megdolgozták a középrészt is, de nagyjából maradt ugyan olyan jó, mint volt a régebbi Hollowtech II-es szintűeknél, vízet és sarat  nem nagyon enged be.

Mivel ezüstös bevonatú, és matrica hátrébb van a középrész felé, ezért még az én 46,5 lábam se szedi le a cuccost.

Ha nem főszezonban veszi valaki, akkor akár feléért is megcsíphető!

Hátrány

Semmit nem tapasztaltam.

Ja talán csak az, hogy a 2012-es verzióban a tányérok felfogatása kicsit változott, és ahogy sejtem, egy idő után nem lesz alkatrész a 2011-es verzióhoz, ezért aki most vesz ilyet vagy számoljon ezzel, vagy vegye a 2012-es verziót.

Tapasztalat

Azt hittem, hogy nagy marketing duma, de amellett van tényleg benne valami, hogy teljesen átalakítja az ember hajtási-váltási szokásait. Ha az új racsnisorral használja az ember, akkor nagyon finom áttételeket kap, sokkalta kevesebbett kell váltogatni.

Erre ajánlom

Szerintem lefedi az egész MTB palettát.

Ennyiért vettem
39000
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

öcsi avatar
149 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

- Könnyű

- Erős

- Merev

- Pedál perselyezett

- Integrált

- Tartós

- Szép

Hátrány

Drága.

Tapasztalat

Hát, eddig nekem full Shimano Deore LX szettem volt és ehez képest ég és föld. Sokkal tartósabb, erősebb, könnyebb, merevebb. Szebb is. Csak is ajánlani tudom, szinte akármire. Nekem semmi problémám nem volt vele, még versenyeken sem. Nagoy könnyű, tányérral együtt (ami 38fogas) 700g.

Erre ajánlom

- Dirt

- Street

- Park

- CC/XC

- 4x

- Enduro/All Mountain

- FreeRide

- DownHill

Ennyiért vettem
25000
Mért tömeg
701 g
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2011 hajtókar
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bacu avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nem hittem volna, hogy Deore és Deore között különbség van.

Brutálisan jó a cucc.

- XT váltókkal használva nagyon jó a váltás. Hajtás pedig hibátlan.

Egyelőre pár hónapja használom, így bajokról nem tudok beszámolni, remélem nem is lesz.

Hátrány

- az ára :)

Erre ajánlom

Minden montiba ilyet tennék. Egyszerűen mindenre.

Ennyiért vettem
más XT cuccokkal jó áron
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2010 hajtókar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gm9 avatar
89 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Merev, nem kattog nem kotyog.
Könnyű.
Nekem eddig nem kopnak a tányérok sem.

Hátrány

Kopik róla a festék, ahol a cipővel néha érintkezik.

Tapasztalat

Ha valaki egy jó merev hajtóművet akar akkor zet tudom ajánlani ha a lánctányérok nem kpottak szerintem nem más használatból eredő problémája nem lehet (még esetleg a az integrált monoblokk, de azt lehet cserélni).

Erre ajánlom

XC versenyre is.

Ennyiért vettem
30000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rokarudi avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Mindenki által ismert ez a termék és kivállóságát az is bizonyítja, hogy rengetegen használják, a profik és a lelkes amatőrök egyaránt. A Q-faktor minimális ennél a hajtókarnál és kecses a formája. Könyen átalakítható 2 tényérossá, de én maradtam a 3-as rendszernél.

A zárt rendszernek köszönhetően nehezen köszölődik a csapágyazás.

Hátrány

Borsos az ára.

Tapasztalat

Súlyban verhetetlen ebben az árkategóriában.

Erre ajánlom

Mindenre, ami monti.

Ennyiért vettem
25.000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2009 hajtókar
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

g.o.r.g.o. avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Merev, gyors a váltás, a gyári középrésszel jól működik együtt.

Robosztus megjelenés.

Hátrány

az ára, de a minőséget meg kell fizetni! 

 

Tapasztalat

Nem rég használom, problémamentesen, de egy XT-től ez el is várható.

Erre ajánlom

AM bringához ideális választás.

Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

herdani avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

Erős.Hatásos integrált csapágy.Shimano minőség.Könnyű, szép, tönkretehetetlen. Mindenre lehet használni, könnyű átalakítani egytányérossá.

Hátrány

Egy kicsit drága, de aki megveszi, nemfog csalódni mert maximálisan megbízható, erős hajtómű.

Erre ajánlom

Mindenre

Ennyiért vettem
45000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kgabus avatar
25 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • merev, erős, tönkretehetetlen, press fites középcsapággyal pedig pláne
  • ehhez képest nagyon könnyű
  • relatíve olcsó
  • szép :)
Hátrány

Nem tudok róla, nálam semmi baja nem jelentkezett. Mástól hallottam, hogy tisztítani nagyon óvatosan kell (sterimóval tilos), max. egy vizes ruhával óvatosan körbetörölgetni.

Erre ajánlom

XC, trail, AM bringázáshoz minden mennyiségben.

Ennyiért vettem
Komplett bringában volt.
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2007 hajtókar
Shimano FC-M760 hajtómű
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Lendo avatar
10 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Merev még nagy terhelésnél is.Szép kivitelezésű.A tányérok tartósak.Finoman vált lánctól függetlenül.A csapágy tartóssága nem a legjobb, beszereléskor könnyen nyomot hagy a szerszám a csapágyon.

Hátrány

Csapágy.Körülbelül 2500 km van benne és egy kicsit billeg.

Erre ajánlom

Xc felhasználás

Ennyiért vettem
34000
Csatolt képek
Shimano Deore XT  2008 hajtókar
xt hajtómű
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

31-45 (81 vélemény)
Rendezés
 
modellnév:

FC-M8000


 
fogszám:
  • 40-30-22
  • 38-28
  • 36-26
  • 34-24
  • 30
  • 32
  • 34

 
tengelytípus:

Integrált tengelyes


 
hajtókar anyaga:

alumínium


 
további információk:
  • Bárhol kerekezhetünk a 11-fokozatú „kerékpárosra hangolt“ áttételezéssel
  • Különféle választási lehetőségek a kerékpár és a kerékpáros stílus szerint
  • Következetes váltásteljesítmény és jobb lánckezelés
  • Strapabíróbb lánctányér fogak
  • Kompozit felépítésű lánctányér:
  • acél fogak/acél + CFRP test (1x11, 3x11 középső)
  • alumínium bevonatos fogak/alumínium + CFRP test (2x11 felső)
  • A tartósság és a kis tömeg optimális egyensúlya
  • Az új 3D-s kompozit lánctányér fogainak összetétele optimalizálva van az egyes lánctányérok terheléséhez (1x11, 2x11 & 3x11) az acél hajtófogakkal és az alumínium tartófogakkal
  • Új 3D-s test egyedülálló lánc gyűrű kompozit design: Alumínium fogak / Alumínium + CFK (3x11 felül) acél fogak / CFK (3x11 közép) Alumínium bevonatú fogak / Alumínium + CFK (2x11 Top) Rozsdamentes acél / CFK (1x11)
  • Nagy hatékonyság és precíz váltás
  • Továbbfejlesztett hajtási merevség
  • 70 fokos csillagkar HOLLOWTECH II technológia és dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Szűk áttételi tartomány a minimális váltási ugrások és a ritmus fenntartása érdekében
  • Egy tüskés felépítés az erőteljes váltás érdekében
  • Fokozott lánctartás
  • Dinamikus lánc kapcsolódás (1x11-fokozatú)
  • Jobb tömítés és jobb forgás
  • Kis csapágyas alsó keret
  • Kompatibilis a 148 mm-es hátsó sarutávú Boost kompatibilis vázakkal (FC-M8000-B1/B2)

tömeg:
  • 773,9 g (40-30-22 fog, középcsapágy nélkül)
  • 695,5 g (34-24 fog, középcsapágy nélkül)
  • 680 g (30 fog, középcsapágy nélkül)

Shimano logó

Shimano márka bemutatás

"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."

A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.

A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.

A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.

A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Shimano Deore XT termékkel kapcsolatban: