Élmény vele a váltás!
Egyszerű beállítás, de azért havonta rá kell nézni.
Nem hangos, nem ugrál a lánc
Terhelés alatt nem használnám
Felfelé váltásnál nem annyira jól végzi a dolgát nálam.
Az Altushoz képest óriási változás a trekkingemen.
XC, Túra
Élmény vele a váltás!
Egyszerű beállítás, de azért havonta rá kell nézni.
Nem hangos, nem ugrál a lánc
Terhelés alatt nem használnám
Felfelé váltásnál nem annyira jól végzi a dolgát nálam.
Az Altushoz képest óriási változás a trekkingemen.
XC, Túra
-shadow kialakítás
-szép, nagyon jól mutat a kerékpáron
-szuper a bowdenbekötés, nincs hátul az a rettentő 15 centis kanyar!
-precízen vált ha jól van beálíltva
-a műanyag vezetőgörgők csak évek alatt kezdenek kopni
-viszonylag feszesen tartja a láncot (de azért csapkodja ez is ha odavered a terepen a bringát)
-másfél éves használat után sem gyengültek érezhetően a rugói
-nehéz szépen megtakarítani kívül-belül, de ez az összes váltóra kb igaz lehet :)
-kicsit csörög egy idő után a vezetőgörgőkön a lánc. Azt hiszem egy görgőcsere ezt megoldaná.
-a gyengébb váltótartó füleket a folyamatos erős láncfeszítéssel képes lehet szépen lassan az idők során eldeformálni, elhajlítani. Ilyenkor csökken a pontosság és a váltás finomsága. Szerintem érdemes betartani hogy tekerés után elöl-hátul lehetőleg a legkisebb lánckerekeken legyen a lánc. Kevésbé feszül a kanál, kevésbé hat folyamatos hajlító erő a váltófülre.
-egyszer cserben hagyott, nem tudom pontosan mi okozta így nem kenhetem joggal a váltóra. Egy kicsi, 30 centis letörésnél egyszerűen csak úgy leszakadt a váltóm. A láncot begyűrte a kerék, váltótartó fül természetesen eltört, a váltó kanalát meggyűrték és elhajlították a küllők. Talán a nem elég erős láncfeszítés miatt történt, mindenesetre azóta is csinálok letöréseket és nem fordult elő ilyen (hálistennek). Mivel egyébként nagyon megszerettem ezt a váltót, egy ugyanilyet vásároltam újonnan a "baleset" után.
-Clutch hiánya (ez csak szőrszálhasogatás)
Deore M592 9 sebességest használok, Alivio váltókarral, Shimano sorral, KMC-Z99 lánccal. Jó beállítással tökéletesen vált, hangtalanul fel is, le is. Terhelés alatt nem szoktam váltani (ez egy kímélő beidegződés nálam), a váltás idejére "felengedek" kicsit.
Egy kis tanács a végére: soha ne fektessétek a bringát a jobb oldalával a földre. Elhajolhat a váltófül ha megnyomódik az a rész és a legjobb esetben is oda lesz a pontos váltás.
Túra, trekking, XC, enyhe terep. Rázósabb terepre rövidre szabott lánccal vagy C-guide-hoz hasonló láncfeszítővel merném nyugodt szívvel ajánlani.
RD-M592 2010 9-es.
Ezen a szinten már nem lehet probléma a váltás minőségével,hacsak valamit el nem csesztek a beállitásnál,vagy nem megfelelő alkatrész környezet, azaz vacak sorral és "silány" karral van megkínálva, na akkor lehetnek gondok.Sajnos sok gyári gépet látok, hogy Deore váltó,de messze alatta lévő sorral, karokkal,láncal van szerelve.
Terhelés alatt is megfelelően vált, bár kissé hangos,de annyi baj legyen.
Sárban nem használom, port, vizet kap ,de egyéb durvaságoktól eleve kímélem.
Kotyogósodást,hajlást,csavarodást nem tapasztaltam.
Beállítás után eddig csak a bowden nyúlása miatt volt szükség útánállítani,azóta is tökéletesen teszi a dolgát.
A láncfesszesség talán lehetne erősebb is,de egyébként nincs vele gond.
Acera,Alivo,STX RC váltóim voltak eddig nyolcas rendszerrel, ez az első kilencesem és teljesen meg vagyok elégedve vele.Ha, a láncfeszítő csavarral feszitünk a láncon,( 5-6mm a max távolság a legnagyobb fogaskerék és a felsö váltó görgő között ) akkor kissé pontatlanná,nehézkessé válik a felfele váltás, ezért inkább kettő szemmel rövidebbre szabtam a láncot, tökéletes lett.
Túra,hobby, XC-re talán nem árt egy feszítő, vagy 1-2 szemmel rövidebb lánc és nem veri szét a láncvillát :)
- Direct Cable Pull, szerintem a hátsó váltók történetének egyik legnagyobb előrelépése a pozicionált váltás óta
- kevéssé lóg ki oldalra a papucstól
- nincs túlbonyolítva
- nem elég erős rugó (nekem): keményebb lefelé szakaszokon hallom, ahogy csörög a lánc.
- XT-nél jóval nehezebb (kb 50g)
- újonnan szerintem drága
Az enyém RD-M592, 9 sebességes verzió. Direkt az új bowdenhúzási mód miatt vettem, ezzel kb. 15 centi fölöslegtől lehet megszabadulni, persze csökkenő erőszükséglet mellett. Ezen felül a bowdenház alsó vége nem vízszintes, mint a régebbieknél, így nem áll meg benne a víz; nekem előfordult korábban, hogy emiatt elkezdett rozsdálni. Sérülésekre is kevésbé érzékeny a kisebb kinyúlás miatt. Váltási precizitásról szerintem nem érdemes beszélni, ezen a szinten természetes; csak a jó beállítás kérdése, nem a váltóé. Lehet, hogy valakinek hátrány, de ezen a váltón nincs alul finomállító a bowdenházon, ezért a karnál kell állítani. Engem nem zavar, én állítok a karnál :)
XC-ig bármire, durvább terepre inkább láncfeszítővel.
- pontos
- gyors
- precíz
- jól néz ki
- 3 váltás felfelé
Nincs.
Néha be kell állítani, és vigyázni kell rá, valamint takarítást igényel, de ha törődve van vele, akkor nagyon jó kis hátsó váltó. Ha egyszer vennem kell másik hátsó váltót, akkor talán már egy kategóriával feljebb nézelődök, de ez már elég jó kategória szerintem, ha nem extrém körülmények közt használod.
Hobbi és túrabringához mindenképpen.
Az első komolyabb bringámon Acera váltó volt, azzal rengeteg volt a gondom, amint lecseréltem erre már tudtam, hogy ez a minimum szint, amit egy jó bringánál elvárhatok. Szépen, pontosan vált, nem hajlik, teszi a dolgát.
Több éves használat után sem tudok rosszat mondani rá, az alkatrész kopáson kívül, ami hát a használat velejárója.
Olcsó, jó minőségű és jól működik, ennél több a városba ritkán kell.
Városi használathoz, könnyebb terep túrákhoz.
A 2014. év szériájából az RD-M615-SGS típus van felszerelve a bringármra. CS-HG62 (11-34)-es sorral és egy CN-HG75-ös SLX lánccal használom, és véleményem szerint nagyon szépen dolgoznak együtt. Nagy előnye, hogy rendelkezik váltóstabilizátorral, ami aktiválás után olyan mértékben feszíti a láncot, hogy rázós terepen sem nagyon hallom a láncot csörögni.
Kocsmába járástól az XC-ig
Túrára használom, meg hébe-hóba egy kis vadulásra de véleményem szerint a láncfeszítése elfogadható, legalábbis ebben a kategóriában.
Váltása pontos és gyors, terhelés alatt is rakja a helyére, csak kicsit hangosabban, én azért nem terhelem ha nem muszáj.
A váltógörgők nem a profi minőségűek, de nem is rosszak, pont olyan mint a váltó maga, középkategóriás.
A beállítása pofon egyszerű, már persze annak aki ért is hozzá. 8-as rendszeren használom Acera váltókarral, tökéletesen sikerült beállítani.
Hosszas agyalás után sem tudok hátrányt írni. Ebben a kategóriában tökéletes váltó.
Előtte Alivio váltóm volt, lényegében a kettő között két különbség van, a láncfeszítés, valamint a terhelés alatti váltás. Természetesen mindkettőnél a Deore viszi a prímet.
Városi használat és túra...ezekre főleg, egy kis durvulás persze belefér, de ésszerű határok között úgy gondolom.
Pontos, illetve gyors is ez a Shimano hátsó váltó
olcsó, ebben az árkategóriában jó választás
Kicsit hangos, de nem vészesen
a láncot nem feszíti eléggé, bár ez orvosolható
a sarat is elég jól tűri, nem akad meg tőle
Városi körülmények közt mindig gyorsan és precízen vált, nagyon meg vagyok vele elégedve.
Az időjárási viszontakságoknak is ellenáll, esőben, porban, fagyban és nagy melegben is jól vált.
Az eredeti gyári bovden elszakadt, utána egy vastagabb BBB-re cseréltem és jól dolgozik vele.
Ezen tanultam meg váltót állítani, valószínűleg sikerült megterhelnem az első 1-2 végletes félreállításommal, de nem esett baja.
Estem is már vele, amit mondjuk a festés megsínylett, de funkcionalitásában nem lett nyoma.
Városi használatra akár hétköznap is, illetve túrázáshoz.
-Nagyon gyors, halk váltás
-Terhelés alatt is szépen vált
-Egyszerre többet is válthatsz vele
-Tartós váltógörgők
-Egyszerű beállítás
-Nem találtam hátrányát
Nagyon jó ez a váltó, ha valahol akcióban meg tudod szerezni, akkor az ára sem vészes
Deore 9-es sorral és lánccal, LX karral használom. Előtte Acerám volt Tourney sorral, hát ég és föld a különbség a váltások gyorsaságában, precizitásában, viszont az Acera talán jobban feszítette a láncot. Próbáltam még szemeket kiszedni, de nem lett sokkal jobb. Lehet egy shadow-val jobban jártam volna. Vagy egy rövid kanalassal.
DH-ra biztos nem, amúgy mindenre
Újonna vett biciklimen gyárilag ez aváltó volt nekem nagyon tetszik kinézetre és dinamikára, úgy vált ahogy illik :) tökéletes sztem
nem nagyon tudok hátrányt max hogy nem a legolcsóbb súlyre se túl könnyű de ez nem hiba sztem
-Halk és pontos a Shimano Deore
-Ritkán kell utána állítani
-Szép forma
-Elég jó láncfeszítés
-Nem túl drága a Deore
Eddig hátrányt még nem tapasztaltam!
Terhelés alatt sem hangos, marha gyors!
Nekem már a Shadow van meg és nem is csalódtam benne.
Sárban még nem használtam, de ha szutykos mindig kellőképpen takarítom.
Talán annyi,hogy a görgők szerintem nem lesznek hosszú életűek amit észrevettem hogy hangosabbak lettek és picit kóvályognak, de gondolom ez természetes kb. 2-3000 km után.
túra,xc
Összeségében meg vagyok vele elégedve, jó kis váltó a kategóriájában.
RD-M6000
Fekete
"Küldetés: A természet, és a minket körülvevő világ élvezete által elősegíteni az egészséget és boldogságot."
A Shimano-t 1921-ben alapította Shozaburo Shimano, és kezdetben kerékpár szabadonfutók gyártásával foglalkozott. Mára a globális kerékpárpiac 50%-át birtokló óriásvállalattá nőtte ki magát. Gyárt hajtás és fékrendszereket, kerekeket, pedálokat, országúti, hegyi és hibrid kerékpárokba, mindezt felhasználás szerint rendezett készletek formájában. Kínálatukban találhatóak kifejezetten kezdő és hobbikerékpárosok számára készült alkatrészek, illetve a versenyek élmezőnyét kiszolgáló rendszerek is.
A kerékpáros területen kívül horgász felszerelések és egyéb, pl. snowboard alkatrészek gyártásával is foglalkozik.
A Shimano márkához köthetőek, olyan kerékpár-történelmileg mérföldkőnek számító újítások, mint a pozícionált váltás (egy kattintással egy fokozat), a középrésszel egybeintegrált hajtómű, vagy a patentpedál (SPD). Hozzá fűzhető továbbá a hegyikerékpárok kifejlődésének egy fontos állomása, az első kifejezetten MTB szett, a Deore XT 1982-es piacra dobása is.
A Shimano mind a mai napig az elérhető árú magas minőség definíciója. Jelentős előnyt szerzett kezdeti ellenfelével a Suntourral szemben, és piaci pozícióját megtartotta manapság is az amerikai Sram előretörése mellett.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Shimano Deore dx lefelé kettessével vált. |
1 válasz
utolsó: 2014. feb.
|
Shimano Deore vezető görgő mozoghat a tengelyen? |
3 válasz
utolsó: 2013. nov.
|
Shimano Deore xt -ben van e 8 sebességes? |
1 válasz
utolsó: 2013. jún.
|
Shimano Deore nem feszíti a láncot, mit csináljak? |
9 válasz
utolsó: 2012. szept.
|