Sram X7 2017 hátsó váltó

45 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév:
    2017
    (frissítve: 2017.05.)
  • Listaár: 22.295 Ft

Használt Sram X7 9s hátsó váltó
19.000 Ft
új árához képest: -15%

HASONLÓ hátsó váltó TERMÉKEK



16-30 (45 vélemény)
Rendezés

Rideszk avatar
13 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

tökéletesen vált

a sarat elég jól tűri.

a váltógörgők is nagyon jók a felső már csapágyazott.

én mellé egy sram pc890 es láncot használok mivel kiválóan működik:D

Hátrány
remélem h ez bírni fogja nem úgy mint az x.5 R.I.P
Erre ajánlom
dirt,DH,FR
Ennyiért vettem
11000
Csatolt képek
Sram X7  2010 hátsó váltó
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

M@rci avatar
38 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
erős, szép, jól vált terhelés alatt is, sram, jól feszít, halk, precíz, nekem sárba is működött, ugyanolyan halkan:D
Hátrány
nincs rövidkanalas változatba
Tapasztalat
nekem eléggé bevállt, ha összetöröm akkor is ilyet fogok venni:D volt már x-5ös, azt kb egy hónap alatt eltörtem, volt sx-5 az bírta kb fél évig, volt 4.0 abba nagyon kilazult a rugó és alig feszített.. ez remélem tovább fogja bírni, de úgyvagyok vele h a váltó egy fogyó eszköz:D 1-2 szikla, vagy ha rosszul esel akkor sztem rögtön letörik. vagy ha szerencséd van csak a váltópapucs törik.
Erre ajánlom
dh fr 4x xc dirt amire akarod:D
Ennyiért vettem
12.000
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Norcs avatar
18 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az van, jó sok :D

  • SRAM
  • Jól néz ki
  • Jól feszít
  • Brutál ahogy vált
  • Pontos
Hátrány

Nem szereti a sarat, de, nagyon!

Tapasztalat

Hát én 1x belementem a sárba és nem tudom mitől tiszta sár lett minden ami a váltóbal kapcsolatos és nyikorgott, nem váltott rendesen, cöcögött, szal ne menj bele a sárba vele :)

Erre ajánlom
DH/FR XC/AM/ENDURO/
Ennyiért vettem
12900
12 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

MaliBoa avatar
14 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Sárban a saját fogsorával egyszerűen verhetetlen. Már nem is látszott, mégis úgy váltott, ahogy kell.
Hátrány
Nagyon megijeszt, ha esek, nehogy baja legyen :)
Tapasztalat
A saját markolatváltójával könnyedén vált. Shimanoban ilyen nincs. De tényleg.
Erre ajánlom
Verseny szinthez nem értek, de azon kívül bármilyen használatra, különösen, ha időjárástól függetlenül teker az ember.
Szerinted hasznos?

furulyasr avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szép váltás terhelten. Számomra elképesztő módon pakolgatja a láncot. Sárban kifejezetten jól működik, valószínűleg a nyitott testnek is szerep van ebben. Szerintem jól is néz ki. És nem is drága.
Hátrány
Sajnálok vele esni:) Nem kapható minden sarkon, mint a Shimano.
Tapasztalat
Előtte Shimanokat használtam, volt kitérőm Suntour irányba is. Soha többet, én maradok a SRAM-nál.
Erre ajánlom
Mindenkinek, kivéve versenyzőknek. Ahhoz "nehéz". Arra ott az X-O és az XX
Ennyiért vettem
12000
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Laller666 avatar
55 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Előny
Nekem nagyon bejön! Szép is pontosan vált jó a láncfeszítése nem eszi a bowdent halkan vált ha jol be van állítva nem kattog  nem szakad le jól is néz ki nem nagyon kopnak a görgők a csapágyazása nem ázik ki:D
Hátrány
nem jó shimano váltókarockall!!
Erre ajánlom
dh freeride 4x
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

aztakurva avatar
43 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Rövidkanalas (legalábbis az enyém)                                                            -Szép XD                                                                                                        -nagyon pontosan, könnyen és gyorsan vált,  egyszerkétszer már odavertem és semmi baja nem lett.Eddig 7 hónap alatt egyszer kellett utánaállítani.    Időjárás abszolút nem hat rá. Mindig ugyanaz a precíz működés.     

Hátrány

nincs, max az ,hogy terhelés alatt gecinagyot kattan váltskor, de hát nah...

meg az ,hogy amikor a bicó segge teljesen bemozog akkor nem tud olyan ütemben hátrahúzódni  ,hogy renesen befeszítse a láncot.ezért az néha leeshet (mármint a lánc XD nem a váltó LOL)

Nahaki  érti amit irtam  az jelentkezzen XD

Tapasztalat
Zsír kis váltó szerintem megéri az árát.
Erre ajánlom
szerintem bármire lehet használni, főleg a rövidkanalast, mindent bír
Ennyiért vettem
bicóba volt
8 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mammuth avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Sram! Terhelés alatt nagyon kiválló (ugyan azt tudnám ide írni kb. amit a sram x7-es elsőváltójához... a 90 kilómmal kiállva erőből tekerve is vált mint a kisangyal :) ) Teljes fém test, erős rugó és nagyon jó szellős ami azt jelenti, hogy nem hatja meg a sár. Sram 870-es láncal használom full x7-es sorral és Sram 850-es koszorúval Race face ride XC hajtóval. Eddig tökély!
Hátrány
Hát most ide nem nagyon tudok mit írni. Még nem tapasztaltam hátrányt. (talán a beállítgatás ami azért szenvedősebb, de lehet csak a shimano után még nem szoktam meg) Nekem a kinézete is nagyon bejön
Tapasztalat

Nos kb az ami feljebb is van. Nálam eddig nagyon betalált. Totál csendes, nem leveri a láncot (mint pl a shimanok amik ilyenkor kattanak is egy nagyot) hanem leteszi finoman, de gyorsan (általában negyed/fél fordulat alatt ott terem a megfelelő fokozatban). Ez telibe taposva sem változik.

Kinézete is pont olyan amilyet szerettem volna. Én 8-as rendszerbe használom. Nálam ez egyértelműen 5 répa mind két kategóriába. Remek!

Erre ajánlom
XC, All mountain, durvább terepek és erősebb lefele is teljesen jó neki.
Ennyiért vettem
10500
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Vált, nem is akárhogy, pontosan ahogy azt egy váltóhoz illik.

Kíméli a láncvillát, ellentétben a simanokkal

Nem hangoskodik

Masszív konstrukció

Könnyű beállítani

Hátrány

néha azért csibészkedik...

Lehetne szebb. De komolyan, egy év alatt semmi komoly hiba...

 

Tapasztalat

Alapból simano váltásom volt. Nem azért cseréltem le mert nem szeretném a simanot vagy mert sram mániás lennék, csupán azért mert erröl több jót hallottam mint az ebbe a kategóriába tartozó LX-XT váltókról, és mert ez olcsóbb volt.

Nem bántam meg.

Ezidáig jó szolgálatot tett, s remélem még jó sokáig fogja bírni. Nem kímélem - már ami a rendeltetés szerű használatot illeti - de vigyázok rá.

Sárban nemigen használtam, így ebbéli tulajdonságairol csak közvetett információim vannak.

Ami megtetszett benne hogy, durva, rázós terepen való nagy sebességgel történő leejtőzés közben is szépen tartja a láncot és nem csapkodja a láncvillát. Igaz esett már le a lánc, de ez vagy a rossz váltástechnika vagy az első váltó (acera) gyenge teljesítménye okán történhetett meg.

A másik dolog pedig, hogy az erős mászásokat is bírja - azaz ha kissé elszámolnám magam vagy épp szétszaladt a ménes és rákényszerülök már masszívan az emelkedő közepén tartva egy váltásba, akkor is veszi az akadályt, bár néha nemtetszésének ad szó szerint hangot, de teszi a dolgát.

Lehetne halkabb, meg finomabb mozgású és könnyebb is, de aki hobbisportol és nem bőlére eresztett versenyző vagy épp grammániás vitrinspecialista az tökéletesen meg lesz vele elégedve.

Erre ajánlom
váltásra... mondjuk, cc? Én arra használom
Ennyiért vettem
9900
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zééé avatar
4 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Amit most használok az a 2.  X-7 váltóm...

- Szépen váltott

- brutális megjelenés!

- bírta a terhelést

- rövidkanalas verzió

- Árban közepes sztem

- PC-870 el volt használva...

Hátrány

1 hónap alatt behalt!!! Nem hiszem el, ez a 2.  x-7 váltóm és reménykedtem hogy ez sokáig fogja húzni de ez 2 hónapot sem élt meg. Nem vertem oda, nem terheltem agyon se föl se le... elferdült a kanál...összevissza dobálja és ugrál... wááááh

 

Tapasztalat
Shimanora váltsak vagy mit csináljak? ötlet?!?! Még 1    X-7 kivan csukva!!! Amíg jóóó volt addig Istencsászár.
Erre ajánlom
akinek bejön...
Ennyiért vettem
12.000
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geronimo avatar
7 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny

hát, SRAM... szépen vált, erős a rugó, kinézetre is jó, nem is olyan nehéz

pénzhiány miatt sx-4es karral használom (8seb) és teszi a dolgát

a lánc vmi shimano, nem én vettem, de működik, terhelés alatt pedig mintha észre se venné úgy vált (remélem a lánc is így bírja majd)

 

HELYESBÍTÉS: a lánc nem Shimano, hanem SRAM PC 10, nemrég kellett pár szemet berakni, mert az előző váltóm rövidkanalas Shimano Sora volt, a mostani meg hosszúkanalas és most találtam meg a többi szemet és akkor vettem észre, hogy a lánc is SRAM (pár éves és még mindig bírja!!)

Hátrány

váltógörgők gyengének tűnnek, de baj még nem volt vele

furcsa, hogy 3as-4es sebességre kissé késleltetve vált, de nemtom miért. állítgattam összevissza, most mintha jó lenne, de akkor se 100as...

Tapasztalat

nemrég kezdtem használni, szépen vált, semmi gond nincs vele a fent leírtakon kívül

hallottam máshol, hogy sramot nehéz beállítani, de semmi különbség nincs ilyen szempontból a shimano és a sram közt, max annyi, h a bowdenfeszességet a váltókarnál lehet állítani, nem a váltónál

a rugó rohadterős, emiatt nehéz a kerék ki-berakás, de belenehaljál, legalább rendesen vált

 

az árát nagyon nem tudom hasonlítani semmihez, nem olcsó, de elérhető ár... megéri a pénzét

Erre ajánlom
igazából akárkinek akármire: jó és szép meg könnyű
Ennyiért vettem
10 - bikemarket
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

porch91 avatar
16 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

erős rugó, pontos precíz váltás, jól feszít, halk, jól néz ki, könnyű is.

sram pc890 lánccal pg830 koszorún x7 váltókarral (8sebességen!) csodát művel.

az sx5 se volt szar (csak a rögzítő csavar görbült el), de ez rátesz 2 lapáttal:) 

Hátrány

mindig odaverem valahova sajnos:S

de ez az én hátrányom:D

Tapasztalat
szép darab. mindenképp megéri a 9000-et. a váltásteljesítménye az xt-hez tart.
Erre ajánlom
mindenkinek aki szereti.
Ennyiért vettem
9000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

@ndris_freerider avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 85%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

gyönyörű kivitelezés, erős precíz váltás és a váltó is maga erős na meg könnyű

ha a sarat megeszi akkor se lesz semmi baja

Hátrány
talán a festék kopik na meg csak sram srammal kompatibilis, de ez érthető h miért
Tapasztalat
én egyszer fullos sárban közlekedtem (ami már dh-nak mondható XP) és egyszer csak kifordult a gépem hátulja és a válto csak olyan szépen gyorsan gyalulta magát be a földbe ahogy azt csak lehetett. haverok csak röhögve jöttek oda hozzám. nagy nehezen felkeltem és felállítottam a bicót és nézem h a váltó egy jó 3-4 cm mély csíkot vágott a földbe---->nézem a váltót és semmi baja sincs, még mindig használom és még mindig megtartotta azt a pontos és erős váltóképességét ami volt neki
Erre ajánlom
akármire, de downhill freeride-nál a rövidebb kanalas verziót kell megvenni
13 olvasó 85%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hobbyt avatar
Hobbyt
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Az elönyök sztem ott kezdödnek ,hogy SRAM. és ezzel sztem elmondtam a lényeget is :) Merev, Pontos, Nagyon Pontos, És mellékesen még szép is :) Vagy legalábbis nekem tetszik. Nameg persze a Természeti behatásoknak elég jól ellenál.. (fű,sár,hó,) - Szépen néz kis a Sram tiggershift X7 váltókar szettel :)
Hátrány
Igazából nekem csak az nem tetszik benne ,hogy a fekete felület hamar megkarcolódik és utána csak úgy rikít alóla a fényes aluminium.. vagy nemtom mi de havonta egyszer pároztatom őket egy fekete alkoholos filccel és úgy már jó is :)
Tapasztalat
Merevségéhez képest tényleg kicsit foghíjasnak néz ki.. de senkit ne tévesszen meg. (ez csak álca :) ) Nagyon merev, és könnyű is nekem a rövid kanalas van.. és hát a rugó bivaly erős benne és tényleg szivás belőle kiráncigatni a kereket. de hát valamit valamiért...viszont a hosszabb láncot is megtudja fogni. TÉL , Nyár , Sár, Hó, Fű meg kissebb kavicsok meg sem kottyannak neki. a váltógörgőkről még nemtudok mit irni. met eddig kis zsirt kapott és mükszik úgy mint fénykorában.
Erre ajánlom
Nemigazából lehet ezt csak úgy ajánlani mivel aki ilyet akar az tudja ,hogy mire akarja használni. De sztem mindenre tökéletes.
Ennyiért vettem
7500
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kishege92 avatar
3 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Sztem nagyon erős a rugó benne,pontosan vált nem váltogat és szép!!!
Hátrány
Én még nem találtam!!
Tapasztalat
Sztem kibaszodt durva váltóó!!!:):):)
Erre ajánlom
DIRT és STREET!!
Szerinted hasznos?

16-30 (45 vélemény)
Rendezés
 
fokozatszám:

10


 
váltókanál hossz:
  • rövid
  • közepes
  • hosszú

 
kompatibilitás:

Sram ESP váltókarokkal


 
legkisebb lánckerék:

11 fog


 
váltótest:

Alumínium


 
váltógörgő:

Zárt csapágyas váltógörgők


tömeg:

235 g


Sram logó

Sram márka bemutatás

A Sramot 1987-ben alapították Chicagóban. A nevét az alapítók után kapta (Scott, Ray, Sam).

A cég 1988-ban bemutatta a marokváltókart, a Grip Shift-et. A Sram 1990-ben megvádolta a Shimanot, amiért szerinte tisztességtelen módon 15% kedvezményt ad azon gyártóknak, akik teljes Shimano hajtásrendszerrel szerelik fel a kerékpárjaikat, és akik így nem kockáztatták ezt a jelentős engedményt avval, hogy Grip Shift karokat szereltek volna fel. 1991-ben a Shimanoval peren kívüli megegyezést kötöttek, így a cég betört a jövedelmező OEM piacra (nagy tételbeli alkatrész eladás kerékpárgyártók számára).

A Sram újítása az „1:1-es áttételi arány”, mely annyit jelent, hogy amekkora bowdenhosszot a kar húz, akkorát mozdul a váltó is. Ez az előzőekhez képest nagyjából duplájára növelt bowdenmozgás függetlenebbé tette a rendszert a szennyeződésektől, amely a hegyikerékpározásban jelentős eredmény.

A Shimanoval kötött kiegyezés óta megállíthatatlan a Sram növekedése. 1997-ben magába olvasztotta az egyik legrégibb gyártót, a Sachsot, az elmúlt évtizedben pedig felvásárolta a Truvativ, RockShox, Avid és Zipp márkákat. Mindezek által olyan gyártóvá lépett elő, amely szinte minden alkatrészt kínálni tud egy komplett kerékpárhoz, a hajtás-váltás rendszertől a teleszkópon át a kerekekig.

1-6 (6 kérdés)

Kérdések Statisztika
Sram X.7 rövid kanalas váltó működhet-e 11-34 vagy 11-36-al?
3 válasz
utolsó: 2016. nov.
Sram X.7 váltókanál lóg!Mi lehet a baj?
1 válasz
utolsó: 2015. jún.
Shimano Saint vs Sram x.7 9s hátsó váltó, melyik jobb DH/FR-ra?
3 válasz
utolsó: 2012. aug.
Sram X.7 váltó DH-ra, 11-25 9s fogaskoszorúval működne-e?
6 válasz
utolsó: 2016. nov.
Shimano Deore XT - shimano slx -sram x7 Szerintetek melyik a jobb?
16 válasz
utolsó: 2013. jún.
Sram X.7 közepes vagy hosszú váltókanál?
14 válasz
utolsó: 2011. júl.
1-6 (6 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sram X7 termékkel kapcsolatban: