Canyon Nerve XC 6.0 mtb

3 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 400.000 Ft

Eladó canyon nerve al
430.000 Ft
új árához képest: 8%

HASONLÓ mtb TERMÉKEK



1-3 (3 vélemény)
Rendezés

zscs avatar
67 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • gyakorlatilag egy 600.000 Ft-os bicaj felszerentségi szintjét kapjuk a Canyon Nerve XC 6.0 esetén 200.000 Ft-tal olcsóbban
  • a piac egyik legjobb vázára épül (ára 1.200 EUR), felfüggesztése a Specialized-féle Horst Link FSR-hez áll legközelebb (aminek levédettsége miatt jelenleg nem forgalmazhatja ezen kerékpárjait a Canyon az USA-ban). A német magazinok laboratóriumi, műszeres mérései szerint a kategória egyik legmerevebb tagja
  • a hagyományosan nagyon megbízható XT hajtókarral szerelték, 3x10-es XT és SLX hajtásrendszer
  • strapabíró Mavic Crossride kerékszett
  • a prémium kategóriát karcolgató alkatrészek sora: Syntace F149 kormányszár, Easton EA50 low rizer kormány, Acros kormánycsapágy, RockShox Reba SL teleszkóp (kormányról lockolható, lock-out karral, 1 1/8 1/1/2 tapared fejcső)
  • Nem csak számos német magazin tesztjeinek, hanem az angol What Mountain Bike magazin Trail Bike of the Year 2011 is győztese
  • a 2011-es Nerve XC 6.0 a most szeptemberi német Bike Magazin 1.500 EUR All-Mountain tesztjét megnyerte, 140-150mm rugóutas kerékpárokat is maga mögé utasítva
  • ...és nem utolsó sorban: maximálisan segítőkész telefonos support
Hátrány
  • Az Avid Elixir 5 fékrendszer nem ér fel a kerékpár egyéb kiegészítőinek nívójához. Állandó állítgatást igényel, cicereg, rezonál. A hátsó fék néhány hónap után fellevegősödött, később egyéb tünetek jelentkeztek
  • Magyarországon nincs bemutatótermük, így nem kellő odafigyeléssel végzett választás után rejthet magában buktatókat a Canyon-féle direct selling model szerinti vásárlás
Tapasztalat

Hosszas kezdeti huzavona megelőzte a direct selling modellel dolgozó Canyon honlapjáról történő rendelést, miszerint mennyire lesz jó majd a váz mérete így próba nélkül, hogyan oldjuk majd meg az esetleges garanciális problémákat, hogyan oldjuk meg a fizetést, és még hasonló kérdések foglalkoztattak. A szükséges vázméret meghatározásához megjegyzem, a Calculate Framesize menüpont tökéletes eredményt hoz, a szükséges adatok beadásához a mérések pontos lépését érthetően és egyszerűen leírva - csak ha nagyon félvállról vesszük, akkor lehet elhibázni. Mi nem "hibáztunk" és megrendeltük; egyszer csak óriási dobozt hozott a futár, a rendelés véglegesítése és az átutalás megtörténte után alig 8 nappal. A dobozban nagy gonddal, kellő alapossággal becsomagolt kerékpár várta a kíváncsi pillantásainkat, amit aztán 2 óra alatt összeraktunk. Minden előre beállításra került: a váltás, a fékek, bowdenek a helyükön voltak, csak a kerekekkel kellett bíbelődni egy keveset, a teleszkópot felfúlni a kerékpárhoz kapott teleszkóppumpával a kellő nyomásra, kormányt a helyére tenni, nyeregcsövet betenni a vázba és beállítani a magasságot. Egy egyszerű, de egészen ügyes kis nyomatékkulcs is jár a bicajhoz, az összes összeszerelési művelet elvégezhető vele, minden lazítandó vagy éppen meghúzandó csavarhoz passzol. A vázon mindenfelé kopásgátló matricák, a bowdenezés részben rejtve fut a vázban, a bowdeneken külön gumicsöveket húztak a kidörzsölődésre hajlamos helyeken, az alsócsőre alulról pedig védőfóliát ragasztottak. A láncvilla hajtási oldalának épségére gyári láncvillavédő vigyáz.

Az első úton a terep felé egy kis aszfaltos, de meredek mászás vitt. A hátsó felfüggesztés nem pogózik, az FSR rendszer kitűnően végzi a dolgát és nem nyeli el a pedálozás energiáit, a hajtás energiáját egyenesen az útra irányítva. Elég egyértelmű volt, hogy az egyébként legpuhábbra hangolt low speed compression-ös Fox RP2 tag lockout karja tulajdonképpen még aszfalton is felesleges, az aszfaltos mászásnál a hajtás egyedüli negatívumként talán a túlságosan is agresszív mintázatú 2.25-ös Schwalbe Nobby Nic Evo-t említhetném, ami nem ilyen körülményekre való. (Nem mellesleg, ez a Nobby Nic a drágább PaceStar verzió, ami tubeless ready és a gyártó szerint belső nélküli rendszerekhez is használható - igaz, nekem utóbbi kapcsán vannak fenntartásaim a papírvékony oldalfalak miatt, maradjunk annyiban.) Terepen mindjárt más a helyzet, a gumik harapnak és kitűnően tapadnak egészen durva használat mellett is - aztán hirtelen, kissé kiszámíthatatlanul vesztik el a tapadást, de erre mindig is érdemes volt odafigyelni a Nobby Nic gumiknál. A technikás, nagyon meredek mászásoknál a kerék mindig erősen markol a talajba, nagyon hatékonyan végzi a dolgát a hátsó felfüggesztés, a bicaj nem emelgeti az átlagosnál jobban az orrát, a hosszabb tengelytáv és alacsonyabb középrész miatt pedig stabil érzést ad felfelé. A kormány szélessége számomra pont jó, nem tűnt túl szélesnek a cockpit 685mm-es rizer tagja, pláne lefelé. A bicaj nagyon stabil, technikás csiki-csukiknál az átlagosnál valamivel hosszabb felsőcső és tengelytáv ellenére meglepően jól fordul. Egyenesfutása príma, az egész bicaj jól torelálja a kisebb hibákat, vagy ha éppen megdob egy-egy nagyobb kő - ilyen erdei szerpentinekből a Pilisben például akad bőven, ott nagyon jól jön ez a tulajdonság. A megállással nincs gond: az egyébként számomra csak hisztiféknek nevezett Avid Elixir 5-ös közepesen adagolható jól, ellenben nagyon harap, amikor szükség van rá, ilyenkor a cincogást, berezonálást is abba-abbahagyja. Utóbbi elég zavaró: egy idő után elmászik a dugattyúk nyomáspontja elől és hátul egyaránt, gyakran igényel finomhangolást, véleményem szerint ez a fék nem annyira illik ehhez az egyébként kitűnő kerékpárhoz. A hajtáslánc észrevétlenül, problémamentesen teszi a dolgát, 1000 km felé közeledve semmi különösebb problémát nem tapasztaltunk vele. A 3x10-es rendszer meglepett, mert valamivel rosszabb teljesítményre számítottam egy 9-es rendszer után. Nagyon pontosan vált, sem elől, sem hátul nem volt vele soha gond, lánc soha nem esett le a lánctányérokról, az SLX váltókarok szintén jól teszik a dolgukat, talán egyedül a váltó pozícióját visszajelző kis ablak és benne a narancssárga csík hiányzik, aminek hiánya legrosszabb esetben is pár hét alatt megszokható.

A Nerve XC 6.0 nagyon jó vétel, kiemelkedően jó kiegészítőkkel, kitűnő ár-érték aránnyal, amelyet a piac egyik legjobbnak tartott vázára építettek. Ezen az árszinten kevés jobb vétel akad, talán csak valahol a szintén direct selling modelt követő Radon, Poison, Rose háza táján találhatjuk a konkurenciáját. A kevésbé tapasztalt mountain bike használók imádni fogják a hibákat kellő toleranciával viselő menettulajdonságai miatt, a gyakorlottabbak pedig a technikás ösvényeken mutatott képességei végett. Kitűnő vétel, hiába próbálom keresni a fogást, ez nem lehet négycsillagos, ez bizony öt!

 

Frissítve @ 2014.10.21:

3 és fél év használat azt hiszem, messze elegendő információt biztosít ahhoz, hogy kellőképp felülvizsgálhassa bárki az általa korábban leírtakat. Ezt teszem most, pontosabban hagyom a korábban írtakat és kiegészítem néhány gondolattal.

Először is, az évek alatt gyenge pontnak messze a fékrendszer bizonyult. A fellevegősödés helyett 2 év után a felkeményedés tünetei érkeztek. az 5.1-es fékfolyadék ugyanis szépen megköti a vizet, olyannyira, hogy felkeményedik tőle a fék, ezért évente érdemes cserélni a rendszerben lévő fékfolyadékot. A megoldás a fékcsere, akár egy új alap Shimano Deore fék messze jobb választás!

Szerencsére semmilyen más problémával nem szembesültem. A kerékpár kezelhetősége itt-ott felér a nevéhez (Nerve), de úgy figyeltem meg, a néha ideges kormányzást az éppen első keréken lévő küllőprizmák okozzák olyan nagy sebességű lefelé esetén, ahol kisebb a tapadás (például sóderes utak). Ezzel együtt nagyon játékos, könnyen kezelhető, amit egy Rock Shox Reverb nyeregcsővel erősítettem tovább - lásd a friss fotót alább.

Néhány alkatrészt cseréltem rajta, így a kormányszárat egészen rövidre, ami így most 65mm-es. A kerékszett a jól bevált és megbízható Fulcrum Red Metal 3-as, UST/tubeless kerékszettem és a jövő héten cserélni fogom a borzasztó Elixir 5 fékeket a régi, megbízható Magura Louise BAT, vagy a kissé problémásabb, de ezeknél az Avid fékeknél még mindig messze jobb tartalék Magura MT4 fékjeimre.

Erre ajánlom

Túrázásra, kevésbé és nagyon technikás mászásokhoz és lefelékhez egyaránt, valamint akár egy-egy maraton bevállalásához.

Ennyiért vettem
420000
Mért tömeg
12400 g
Csatolt képek
Canyon Nerve XC 6.0  2011 mtb
Canyon Nerve XC 6.0 (2011)
Canyon Nerve XC 6.0  2011 mtb
Nerve XC - 2014 edition
43 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zeke avatar
65 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Canoyn Nerve XC4

Nagyon jól összehangolt termékpaletta , minden igényt ki tud elégíteni a Canyon. Ha csak kevesebb pénzt szánsz rá akkor is minőséget kapsz , de ha úgy érzed , hogy eljött az ideje , hogy drágább kerékpárra ülj akkor megvannak azok a modellek amik felszereltségükben minden igényt kielégítenek.

A hátsó rugózása nagyon finom , már sok gyártónál kiforrta magát , így nagy meglepetések nincsenek. Rengetegen használják ezt a rendszert , nem véletlenül. A váz kialakítása egy merevről átülve elsőre furcsa volt , hiszen a hajtáshatékonyság itt már nem olyan éles szempont , a kényelem és a tekerési élvezt viszont kifejezetten! A geometria támogatja a meredek , technikásabb lejtők és a kaptatók leküzdését is. Ott ahol merev bringával sosem tudtam feltekerni , most már sosem állok meg , csak erő kell és meg lehet oldani a Nerve-vel.

Az alkatrészek összeválogatásánál nem csak a minőséget, de a súlyt is figyelembe vették! Hátulra XT váltó került , de elől csak egy deore terelő van. Szintén a költséghatékonyság címén egyszérián kívüli , de deore szintű hajtást raktak a gépbe ami tökéletesen működik. (A felirat hajlamos kopni , de SPD-vel ez elkerülhető)

A gyártó gondolt a kőfelverődésekre és rakott vázvédő matricát az alsó csőre. (A fényezése valami hihetetlen szép , gyönygyházmetál fehér)

Canyon gyári feliratos bowden/váz védő gumik és vázon található átlátszó matricák.

A himbakar csavarjai 4 különböző méretű imbusszal oldható , így nem kell több azonos szerszámot tartani hozzá , csak egy imbusz készletet.

A gyári idirium feliratú alkatrészek jó minsőgűek (én ezeket lecseréltem FSA és Ritchey termékekre).

Hátrány

Enyhe pogózás , így elég sűrűn kell lockolni.

Az enyémen Avid Juicy3 fékek vannak amik bár teszik a dolgukat , de alig-alig illik a bringa többi eleméhez. Idővel el tudom képzelni , hogy ezt lecseréljem.

Hátul nem shadow rendszerű váltó.

Nagyon nehezen tisztítható az alsó lengőkarok töve , a merevség oltárán lettek beáldozva.

Sajnos vékony fényezés. (a főbb pontokon védi a gyártó matricákkal)

A felniket a merida használja magyarországon , de nincs külön forgalmazásuk hozzá , így a típusazonos pótlásuk nehézkes (ráadásul a mérete sem túl gyakori , így a típusidegenek közt is válogatni kell keményen). Merida logós Alexrims XD-Lite felnit meg csak szettben láttam , így az sem éri meg.

Tapasztalat

A Canyon közvetlen eladási rendszerével komoly összegeket lehet spórlni úgy , hogy végül egy ugyan olyan , vagy talán még jobb minőségű terméket kapsz. Az oldalukon megtalálható a mérettáblázat és a fit calculator amivel ha leméricskézed magad pontosan meg lehet nézni melyik méret való neked (mindig csalj utólagosan 1-2 centit kipróbálásból , hátha már más méretbe esel)

Nekem 16.5'os vázam van , de ha lehetne 17est (v17.5) vettem volna , viszont a következő lépcsőfog már 18.5 , ez akár hátrány is lehet.

Én gyártottam a vázhoz egy egyedi remote rendszert amivel a kormányról vezérelhető a hátsó tag és az első villa rugózása is.

Erre ajánlom

XC/ szolid AM/ hosszú túrákra

Csatolt képek
Canyon Nerve XC 6.0  2010 mtb
Canyon Nerve XC 6.0  2010 mtb
Canyon Nerve XC 6.0  2010 mtb
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

feherlofia avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny

- Azt hiszem, a legnagyobb előnye az ára. 1.500 euróért igen komoly cuccot adnak.

- Gondosan van összerakva a Canyon Nerve XC 6.0, minden apró részletre figyeltek

 

Hátrány

- Csak neten lehet megvenni, ezért nincs lehetőség vétel előtt kipróbálni, megtapogatni, körbeszaglászni ezt a Canyon XC/AM össztelós

Tapasztalat

Nem akarom ide felsorolni a felszerelését, elolvasható a gyártó weboldalán. A lényeg az, hogy komoly cuccok vannak rajtva, egy hobbikerékpárosnak több mint elég. Jól lehet villogni vele.

Egy régi Merida Matts-ról ültem át egy próba erejéig. Annak nincs hátsó rugója, de ezen kivül is voltak tapasztalható különbségek.

Elsősorban a széles kormány. Engem zavart, mert mászásnál nem tudtam igazán jól belekapaszkodni. Másrészt a geometriája is más és a széles kormánnyal együtt teljesen más stílusban kell rajta tekerni, mint ahogy én szoktam. Kevésbé agresszívan, darálósabban. A 10 darab hátsó tányér is ezt támogatja. Hosszú távokon végül is ez a nyerő stílus. Viszont meg kell szokni.

A szélessége miatt vagy sem, de a kormány nagyon fickándozik. Úgy éreztem magam, mint amikor átültem az apám Zsigulijából egy szerzvós autóba. Ezt könnyebb megszokni.

A gyári gumi nagyon tökös, legalábbis száraz időben, nem csúszik ki. Erős féknél viszont fordul el a bringa, sokkal jobban, mint a Meridám, bárhova is helyeztem a súlyomat.

A felhasználói élményről ennyit tudok írni.

Vannak viszont egyéb apróságok. A bowdenházak pontosan méretre vannak vágva és be vannak vezetve a vázba. Ez szép és csendes megoldás, viszont ha az ember hozzá akar piszkálni (például betesz egy hosszabb pipát), akkor már lehetnek vele gondok.

Minden olyan pontjára a váznak, ahhol valami hozzáérhet (főleg a bowdenházak), fóliát tettek, hogy ne menjen le a festék. Ez kedves.

Erre ajánlom

Hobbi birngázásra mindenképpen.

Csatolt képek
Canyon Nerve XC 6.0  2011 mtb
a széles kormány
Canyon Nerve XC 6.0  2011 mtb
eldugják a kábeleket
Canyon Nerve XC 6.0  2011 mtb
így védik a festést
13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-3 (3 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

7005 Alumínium


méretek:
  • S, 16,5"
  • M, 18,5"
  • L, 20"
  • XL, 22"

 
színválaszték:
  • Arany
  • Fekete

villa (teló):
Rock Shox Reba SL DualAir,
  • 120 mm út
  • Levegős csillapítás
  • Lockout
  • Állítható előfeszítés

 
hátsó rugóstag:

Fox Float RP2


Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT,
  • FC-M770
  • 42-32-24T
  • 2 részes
  • Hollowtech II technológia

fogaskoszorú:
Shimano CS-M7000 (Saint/SLX),
  • SLX
  • 10S
  • 11-36T

középrész:
Shimano Deore XT/LX,

XT


első váltó:
Shimano SLX,

E-Type


hátsó váltó:
Shimano Deore XT,
  • Shadow
  • Hosszú kanalas

 
fokozatok száma:

3x10


pedál:

Nem tartozék


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic,
  • Evolution Line
  • 26x2,25"

 
komplett kerék:
Mavic Crossride,

Disc


Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormány:

Easton EA50

  • Hajlított
  • Hossz: 685 mm
  • Emelés: 20 mm

markolat:

Canyon Bracelets


kormányszár:

Syntace F149

  • 6° emelés
  • 31,8 mm befogó

kormánycsapágy:

Acros AiX-03


nyereg:

Selle Italia XR XC

  • 280 x 135 mm

nyeregcső:

Iridium

  • 350 mm

Fék

tárcsafék:
Avid Elixir 5
 
féktárcsa:
Avid Clean Sweep G3,
  • 185 mm (első)
  • 185 mm (hátsó)

fékkar:

Avid Elixir 5


tömeg:

12,4 kg


Geometria

váz geometria kép
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Canyon Nerve XC 6.0 termékkel kapcsolatban: