több mint egy éve
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
Ár/teljesítmény:
Modellév: 2010,
több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
- Első komolyabb biciklim. A 2010-es évjáratból való, ami már külsejében nagyon eltér az itt linkeltektől, így a felszereltsége is más. Idáig kb 2500km-t tekertem vele, de eddig minden alkatrészével elégedett vagyok! A Deor váltószett pontos, a Shimano BR-M422 V-fék egyszerű, de pont elég a feladatra, a teleszkóp is elég egy XC, CC felhasználásra, ez a gép nem DH-ra meg ugrálásra való. Minőségi alkatrészekből, rendesen össze van rakva, lehet vele durvulni is, ha kicsit vigyáz rá az ember. Örök darabnak néz ki, feltéve ha gondosan ápoljuk. Írtam róla egy kicsit hosszabb beszámolót is, ami elérhető itt:
- http://logout.hu/cikk/caprine_epik_50_v_2010/teljes.html
Hátrány
- Apróságok. A kormánymarkolatot rögtön lecseréltem egy Bikepozitive Etch 110mm-re, a gyári számomra kínzás volt, ez mint az álom.
- A Velo ülés se jött be egyáltalán, ráülni is kínszenvedés volt, rögtön cserélni kellett, de lehet másnak bejön.
- A váz formája nem a szokásos. Gondolok itt arra, hogy pl a láncvilla nem kör keresztmetszetű, így például mire egy kitámasztót ráteszel, tuti megizzadsz vele. De egyébként az összes többi kiegészítő felszerelésénél figyelni kell a vázcsövek alakjára, mert meglepetés érhet!
- Innen folyamatos UPDATE!
- Ha teszel fel hátra csomagtartót készülj fel a szenvedésre. A rögzített csomagtartótól elég nehezen tudod kitekerni a gyorszárat. Az ülés alatti két rögzítő menet is olyan eszement helyen van, hogy agybaj... Tekergetheted, hajlíthatod, csavargathatod a rögzítő fület egy fél délután mire jó lesz.
- A pedál - mint kb az összes hasonló kategóriás bringánál - szar. Soha nem használtam esőben, de még nagyon sárba sem, mégis tiszta rozsda az egész, a csapágyak zsír nélkül szárazon forognak, pereg le róla a festék. Igaz már 1 éves, szóval összességében lehet használni.
- A küllők és küllőanyák se jó minőségűek, mint fentebb írtam nem használtam rossz időben mégis van köztük már roszdásodó darab.
- Szétszedtem 1500km után az kerékagyakat egy takarításra/zsirzásra. Ekkor derült ki, hogy az első kerék agyában (Shimano HB-RM40) a gyári 10+10 golyó helyezz 11+10 van. Sebaj, egyet kivettem, de érdekes. Főleg majd annak a bringatulajnak, aki égen-földön keresi a tizedik golyót, hogy merre gurult. :D
- 2000 km után szétkaptam a monoblokkot, hogy mégis mi újság odabent. Szerencsére be volt zsírozva minden rendesen, nem volt gond a szétszedéssel, azonban mint kiderült egy hiper noname monoblokk foglal helyet a bringában. Valószínűleg egy alap Shimano se különbözik ettől annyira, mivel semmi gond amúgy vele, csak azért szerintem megérdemelte volna a gép. Természetesen a nem hajtásoldali rész müanyag...
Erre ajánlom
Akik most akarnak komolyabb szinte lépni bringázás terén, nem gramm mániások, nem akarnak sokat költeni, de egy használható minőségszintből nem alkudnak egy cseppet sem! Kis törődéssel örök darabnak néz ki.
Ennyiért vettem
94.000Ft
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?