2008 augusztusában vettem, úgy érzem, most már kellő idő eltelt ahhoz, hogy véleményt mondhassak. Nos a bringa megvételét egyáltalán nem bántam meg. Eddig 1200 km-t mentem vele, a tapasztalatok:
Többen dícsérték a féket, szerintem azért annyira nem erősek, én 80 kg vagyok, és soha nem tudtam a bringa hátulját kiemelni; mindenesetre ez nem baj, mert nem is akarok fejreállni vele :) Ettől függetlenül persze jó fékek, durvább lejtőkön is állják a próbát, de déházni ne menjünk vele
A teló teljesen átlagos ebben az árkategóriában, teszi a dolgát ,többet ne várjunk tőle
A hajtás nagyon jó, az Octalinkes hajtómű kellően merev, és a váltás is nagyon pontos és finom, a láncnál 1200 km után semmi nyúlást nem tapasztalok (az szégyen is lenne). Egyébként Mega Drive Train-es a rendszer, így az egyes fokozatok között sokkal nagyobb szabadságot enged, egy 2/7-es sebességet például lazán használhatunk anélkül, hogy akár a lánc túlzottan keresztbe állna, akár hozzáérne az átdobó belső oldalához. Egyébként az én bringámra nem DeoreLX, hanem SLX átdobót tettek, de én ennek csak örülök:)
A felnik Rigida Sphinx19-esek, szépek és erősek, a köpeny a Schwalbe mindenese: Smart Sam 2.1-es. Ez terepre nagyon jó gumi, és ami érdekes, mind apró kavicsos, mind nagy kavicsos úton remekül tapad. Ha például a duna-parti kavicsos részen tekerek, nem akad el, még ott sem, ahol nagyon sok a kavics, pedig ott más bringákkal már rég beállok! Ezenkívül ha hegynek felfelé megyek nagy kövekkel felszórt úton, ott is remekel, pedig a régi bringám hátsó kereke vagy kicsúszott, vagy egyszerűen elpattogott a köveken az ilyen utakon. Az oldaltartásuk is kifejezetten jó, nyugodtan bedőlhetünk nagy sebességgel is a kanyarokba. Egyedül az aszfaltot nem csípi ez a gumi, ott kissé lomhának tűnik
A váz: számomra maga a csoda, az RFR nem üres marketingduma, tényleg hihetetlenül jól gyorsul a gép! Elindulsz 2/5-ös sebességben és azon kapod magad, hogy 3-4 másodperc múlva már 3/6-ban vagy! A tám- és láncvillák S-bendesek, az alsócső és a fejcső találkozásánál pedig plusz felülhegesztés van. Ez a váz tényleg nagyon jó, nagyon gyors és ehhez képest kifejezetten strapabíró is
Az irányítás: Ritchey kormány, Ritchey stucni, Ritchey fejcsapágy---> tökéletes irányíthatóság, a kormány kicsit emelt, kicsit széles, de ez pont így jó, a markolat a Cube sajátja, szerintem nagyon jó, kényelmes darab, de lapátkezű embereknek biztos túl keskeny lesz