Cube AMS 125 mtb

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.11.)
  • Listaár: 620.000 Ft

HASONLÓ mtb TERMÉKEK




Rober-to avatar
232 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Márkás.

Német tervezés.

Szép, anodizált felület, nehezen karcolódik. Több év használat után is mintha új lenne. (Na jó, ha magasnyoműsúval mossák, akkor nem...)

Kényelmes.

Masszív.

Jól irányítható.

A váz színéhez igazítják a nyerget, nyeregcsövet, kerekeket. Ez tetszik.

Hátrány

Nehéz.

CC-re nem teljesen jó, mondjuk AM gép, de ha CC-s vadulni akar, akkor ilyet vesz, hosszú rugóúttal és akkor nehéz...

A vázon pár matrica gyanítom akkor is lejött volna, ha nem magasnyomásúval mossa Péter...

Nagyon drága gép. Ilyen áron már lehetnének egyes alkatrészek jobbak is, illetve homogén Shimano felszerelést várnék el.

Mióta szarrá repedt a Cube LTD vázam, nem bízok a Cube-okban. Nem vennék se használtan, se újonnan.

Tapasztalat

Kb. 2,5 éve kipróbáltam a Péter gépét egy kb. 40-50 km-es túrán.

http://www.testbike.hu/usr.php?p=mybike&uid=13211

A túra után írtam ezeket Péter kerékpárjához:
"Tegnap kipróbálhattam a gépet kb. 35 km erejéig, amit ezúton is köszönök Péternek!

Sokat eddig nem jártam össztelós géppel.
Nekem egy 97-es van csak, azzal nem is érdemes összehasonlítani.
De még a Kona Stab-bel sem.


Még mikor új volt tekertem ezzel is egy rövidet az egyik lejtős pályán, akkor tökéletesnek találtam egyből a geometriát.

Most nem annyira. Gépet magam mellett tartva jó magasnak tűnik.
Nyereg ugyanolyan magasan van amúgy, mint a saját gépemen. Ráülve ugye besüllyed kissé így pont okés a magasság.
A gép eleje nagyon magasan volt nekem az elején, pár km kellett, hogy megszokjam.
140 mm-es a teló úgyhogy emiatt.
110-re letekerve már jobb lett a geometria.
De még mindig rövidnek találtam az "utasteret".
A nyereg előre van tolva, kb. 2-3 cm-t lehetett volna hátratolni még. A kormányszár elég meredek, az nekem laposabbra kéne cserélnem.
Akkor már okés lenne a testhelyzet. Így inkább kényelmes, mint sportos én meg a sportosat szeretem.
Az, hogy nem a méretemre van beállítva látszódott azon is, hogy néha fájt a térdem kb.20-25 km közt. Aztán elmúlt.
A nyereg amúgy engem nagyon zavart, hogy ilyen széles és puha.
Túra vége felé már zsibbadt a seggem rendesen tőle. Nyomott. Eleje meg nagyon széles és hiába van rajta a bevágás hosszában, nyomott ott is.
A másik ami egyáltalán nem tetszett az a markolat volt. Hiába kényelmi markolat, nem volt kényelmes.
A tenyerem alja, ott ahol a kényelmi betét van, nagyon zsibbadt. Talán fontosabb negatívum, hogy technikás részen nem tudtam rendesen megmarkolni a kormányt sem a nagy markolat miatt.
Ezeket korábban sem szerettem, mondtam is Péternek, hogy nem tetszenek, de most beigazolódott, hogy tényleg nem jók nekem ezek.

A vázzal amúgy totál meg vagyok elégedve.
Érezni lehet, hogy masszív, merev gép. Teljesen biztonságban éreztem magam rajta.
Gyorsítás simán ment. Pörgetve tekertem tegnap végig, mert mostanában úgy szoktam valamiért.
Lockolt állásban is pogózott a rugóstag kicsit ami zavart.
Nem lockolt állásban meg pláne. Az is zavaró nekem.
Betonon ha lelockoltam egyből felkeményedett és lehetett érezni a különbséget. Nem állítgattam semmit sem a rugóstagon, de be lehet állítani h. betonon lockolt állapotban ne pogózzon azt hiszem.
Amúgy a rugóstag és a hátsó felfüggesztés szerintem nagyon tuti. Meg sem éreztem, hogy átmentem valamin. Nagyon kényelmes, ugyanakkor nem éreztem, hogy nyaklana, farolna stb.
Elől más volt a helyzet.
Lehet túl nagy volt a telóban a nyomás, de eléggé pattogott traktornyomon. X-vertem finomabban kisimítja pedig az olajos- elasztomeres-rugós.
Az elpattogást rázós terepen is éreztem, ilyenkor a gumik kicsit arrébb lökődtek.
De amúgy a Schwalbe Nobby Nicek nagoyn tutik. Kanyarban volt, hogy direkt bedöntöttem és betapadt egyből.
Azt hittem, jobban meg fogom érezni a plusz 100-200 gr-ot kerekenként az enyémhez képest, de nem.
Nagyon jól gyorsul a gép, nem érezni, hogy 2-2,5 kilóval nehezebb az enyémnél. Ráadásul még volt rajta menetfelszerelés is kb. fél kiló.

Induláskor nagyon jó tempóban mentem, jól elhúzva a többiektől.
Később is ha szembe szél volt, ha nem, nagyon könnyen és gyorsan tudtam tekerni a gépet.
Ez nem tudom hogy lehet, lehet a más testhelyzet miatt, de nem hiszem.
Egyszerűen szerintem valahogy, ha gyorsan tekerünk érzi a gép és betapad.
Volt 2-3 meredek lejtő, majd hirtelen emelkedő.
Itt nem volt lelockolva a rugóstag, mégis felfelé göröngyös terepen simán fel tudtam mászni és lenézve egyáltalán nem pogózott a hátulja, ezért nem értem, hogy betonon miért pogózik. Terepen, ahol kell tapadnia és lekövetnie a terepet, ott nagyon tuti felfelé.
Meredek emelkedőn is gond nélkül felmászik a gép.

Volt egy hosszabb lejtő, de ott nem mertem még megtekerni mert nem ismertem a terepet, mert rég jártunk arra, ill. a gépet még nem éreztem teljesen.

Egy meredek dombon is lejöttem a géppel. Itt is nagyon tuti volt, bár az előretolt nyerget hátrébb kellene tolni, ill a teló is nagyon berugózik.
Amúgy jó volt.
A formula fékek jól teljesítettek. Harapnak rendesen. Jobb kar kissé kotyogós. Ezt majd be kell állítani.
Shimano cuccokról nem is írok, mert tökéletesen ment minden.

Kipróbáltam a gépet betonon, erős szélben felfelé is.
Na itt csodálkoztam nagyot.
10-15 km/h-val másztam felfelé szembe szélben.
Máskor szélcsendben tudok ennyivel menni.
Azért a kényelmes testhelyzet miatt ráhajoltam a kormányra rendesen.
Lefelé 52,5 km/h volt a max, mert nagyon fújt a szél.
Totál stabil volt a gép.
Egyenest akartam menni, egyenest is ment, nem ingott meg egyszer sem. Nagyon tetszett.

Visszafelé még egy sóderes dh-t is megnéztünk, de itt nem tudtam nagyon gyorsan menni, mert gyalogosok voltak az úton akik nem akartak lemenni az útról...
De kb. 40 km/h körül mentem vele gyalogosok előtt még. Mehettem volna többel is de miattuk nem tudtam.
Elhagyva őket begyorsultam 51-re. Totál stabil volt itt is a gép.

Simán elfogadnék egy ilyen gépet, nagyon tetszik.
De jó pár dolgot változtatnék.
Ergon markolat, nyereg, meredek kormányszár, teló mindenképpen le lenne cserélve sportosabbra, laposabbra és Fox Vanilla-ra, vagy Talasra.
+természetesen full Shimanosítanám a gépet, de az már csak az én mániám miatt.

Ezek közül mondjuk csak a RS az, amivel gyárilag adják a gépet. Ez spórolás a gyár részéről szerintem. Ebbe a gépbe FOX való!

Közben már le is mostam, áttörölgettem.
Van pár helye, amit nehezen lehet elérni tisztításkor, ill. a bowdenek vezetése lehetne átgondoltabb,"

Erre ajánlom

Durvulós CC-re, enyhe DH-ra, túrára, mindenre.

A nyeregcsövet ne nagyon húzzátok ki, különben úgy járhattok, mint én jártam a Cube LTD-mmel, ami elrepedt. Emiatt rengett meg a bizalmam a Cube-okban így én már nem merek Cube-ot venni.

 

Csatolt képek
Cube AMS 125  2009 mtb
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

 
színválaszték:

piros-fehér


villa (teló):
Fox 32 Talas 140 RL
 
hátsó rugóstag:
Fox Float RP23

Meghajtás

hajtókar:
Shimano Deore XT
első váltó:
Shimano Deore XT
hátsó váltó:
Shimano Deore XT
 
fokozatok száma:

3x9


pedál:

Fasten Alu


Kerék

külső gumi:
Schwalbe Nobby Nic
 
komplett kerék:

Sunringlé Ryde XMB Wheelset


Irányítás

váltókar:
Shimano SLX
kormány:

Syntace Vector 2014 318 Lowrider OS


markolat:

CUBE Fritzz


kormányszár:

Syntace F149 OS


kormánycsapágy:

FSA Orbit Z 1.5R, félintegrált


nyereg:

RFR Natural Shape 0.1 M


nyeregcső:

RFR Prolight, 31.6mm


Fék

tárcsafék:

Formula RX


 
féktárcsa:

180 mm


tömeg:

12.75


Cube logó

Cube márka bemutatás

A Cube egy német kerékpárgyár, mely bár országúti, gyermek, túra, és városi kerékpárokat is készít, főleg hegyikerékpárjairól vált ismerté. A céget 1993-ban alapította Marcus Pürner, az apja asztalosműhelyében, egy 50 m²-es területen. Mára a termelési terület 20.000 m²-re nőtt, és 33, főként európai országban kaphatóak a gyár kerékpárjai, de még mindig a németországi Waldershof-ban folyik a gyártás.

A cég hitvallása szerint közönséges kerékpárokat gyártani nem a Cube stílusa. A bringák tervezését az elhivatottság, és a versenysportban, valamint a tesztpilóták által szerzett tapasztalat motiválja. Törekszenek arra, hogy a felhasználási módnak és a felhasználói célcsoportnak leginkább megfelelő geometriát, alkatrészeket, és részletmegoldásokat alkalmazzák. A prototípusokat laborban és élesben egyaránt kemény próbatételnek vetik alá, mielőtt a boltokba kerülnének.

A Cube több versenycsapatot is támogat, többek közt Bike Junior Team-et. A csapatban részt vevő fiatalokat nem csak a versenyekre készítik fel, és viszik el őket, hanem minden evvel járó oktatásban is részesítik őket, kezdve a szponzorokkal való kommunikáción, a közösségi szerepléseken át a fotózásokon való viselkedésig. Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a doppingmentes sportszemlélet kialakítására, és az eszerint gondolkodó utánpótlás kinevelésére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Cube AMS 125 termékkel kapcsolatban: