Hát mit is lehetne írni egy friss új kerékpárról. Inkább csak első benyomást.
Legfőbb előnye a hihetetlen felszereltsége az árhoz képest. A gyártó által belőtt 300 -350 ezres szegmensben verhetetlen.
- SLX shimano széria
- Deore XT agyak
- Scwalbe gumik.
- eddig csak egyet tudok, hogy a gyártó már leállt a gyártásával állítólag, pedig 2014 canga. De végül is limitált széria.
A manitou teleszkóp eddig megfelelő volt, jól csillapított ki, bár még erős terepen nem volt módon kipróbálni. Földúton egyszerűen siklottam vele. Aszfalton egy kattintás (kormányról vezérelhető) és máris lockolt állapotba került, így elég jó merevséget adott a Rapid Rob gumikkal ahhoz, hogy műúton is lehessen kényelmesen tartani a 20-25 km/h vele. Nekem nagyon bejött a fekete szín feldobva az apró kék dolgokkal. Mondjuk ez egyénfüggő mert valaki a rikító piros cangát szereti :) Én a 178 cm - hez 18" ost vettem meg és ez jó választás volt. Az üléssel is meg vagyok elégedve de ez még elválik hosszabb távon.
Nem akarok belemenni a 26" vs 27,5" háborúba, de irányítása kezelhetősége tényleg jó. Az viszont tuti hogy gyorsabb mint egy 26" Hozzámértem a 28" virsli kereket a versenycangáról és pont akkora volt. Azaz rapid rob szélességű gumival a 27,5 = 28. Ebből kiindulva bárhova fejleszthető a kerékpár.
A váz -ról egyenlőre azt tudom elmondani hogy a kidolgozása szép és könnyű a súlya. Könnyebb emelkedőn jó merevséget adott, de ezt még tesztelni kell.
A pedált azt azonnal lecseréltem egy SPD -re. De igénytelenek hagyhatják a gyárit fent :)
Akinek nincs pénze komoly kerékpárra vagy nem akarja hitelbe verni magát, de nem akar egy olcsó "gagyit" sem magának mert azért félprofi szinten akar tekerni annak tökéletes választás, mert a felfejlesztése később csak akarat és pénz kérdése. De azt kell mondjam így gyári cuccokkal is egy élmény, ha soha nem is lesz változtatva rajta semmi.
Kiegészítőknek (lámpa csengő kulacstartó) csak kék vagy fehér színűt szerezettek be és akkor atom jól fog kinézni.
Ha már 1000 km tekertem majd frissítem ...
Bármilyen terepre aszfaltra, (magyar utakra :) ), kivéve ahova már fullsuspension kell.